For lavt energiindtag - vil du kommentere dette?

Du læser en tråd i debat > madital.dk

re: For lavt energiindtag - vil du kommentere dette?
Jeg vil ærligt indrømme at der er rigtig meget tekst på den side, og jeg sprang lidt let hen over det. Det kunne man være bange for at andre også gjorde.

Når det så er sagt, så synes jeg at det er et rigtig godt initiativ. Vi to har jo før snakket om hvad man skal gøre, når man opdager folk herinde som bevidst skader sig selv.

13 år4. april 2011 kl. 03:39
Hej lone
Godt tiltag.
Teksten er nem at læse og forstå.
Farven ligeså.
Jeg er jo en af dem der har været trist
over at læse om meget lave kcal indtag.
Så tak for det.
vh kis
13 år4. april 2011 kl. 07:21
Hej Lone

Den røde farve er helt perfekt nu, og teksten siger præcis det den skal :-)

Vh Karin
13 år4. april 2011 kl. 08:40
Så er det lavet således, at de med lave energiindtag får vist en meddelelse i en gul stribe på skærmen.

Funktionen vil blive justeret efter behov - alt efter om for mange eller for få kommer til at se beskeden.

Mvh Lone
13 år10. april 2011 kl. 19:05
Hej Lone

Tak for det tiltag ellers risikerer vi en god gruppe smadres.

Calcit.
13 år10. april 2011 kl. 19:52
Hej Lone....
Jeg synes at det er en fin advarsel, men jeg vil gerne at man kan fjerne den igen.
Jeg ved godt at jeg får et meget lavt kalorieindtag men det er samtidig en diæt som er godkendt af staten.
Jeg føler mig måske lidt beskyldt og derfor virker den gule streg utrolig irriterende på mig.
Ikke for at sige at jeg ikke synes at den er en god ide da nogen folk måske først er bevidst om det er for lidt når de får det at vide på denne måde. Jeg vil bare gerne at når man har set den, så kan man slå den fra. Måske kan den poppe op igen efter en dag eller uge??
Venlig Hilsen
Missemor
13 år14. maj 2011 kl. 19:38
Calcit: Forstår ikke din kommentar om at en god gruppe risikere at blive smadret?? Ved at der er nogen som spiser mindre end deres basalstofskifte?? Man vil jo aldrig kunne udelukke at folk som bruger det på en uhensigtsmæssige måde kan være her ide!!

Hvilke kilder er der egentlig lagt til grund for at man i vægttabsperiode skal spise efter sit basalstofskifte??
Jeg tænker bare, når de fleste diætister og selv læger siger at man skal ligge på omkring de 1400-1000 kalorier dagligt.
13 år14. maj 2011 kl. 19:54
Hej missemor,

Jeg er interesseret i at høre, hvilken diæt der har så lavt et energiindtag, og som samtidig er godkendt af staten. Vil du give en tilbagemelding på dette?

Mvh Lone
13 år15. maj 2011 kl. 09:07
Hej Lone

Jeg synes teksten er super fin og vil bestemt ikke have noget imod, at den poppede op på min side, hvis jeg spiste for lidt.

Jeg følger ddv's kostplan, og kan se at jeg nogle dage kun ligger på 1100 kalorier, selvom jeg har spist alt hvad jeg skal - mængdemæssigt.

Jeg tænker så, efter jeg har læst, hvad du har skrevet i (et forældet link er blevet fjernet), at jeg må være mere obs på sammensætningen, og ikke spise rejer + fine grøntsager til frokost, hvorefter jeg så spiser kylling med fine grøntsager til aftensmad, men istedet spise mere kalorierige grøntsager, når jeg spiser det kaloriefattige kød og omvendt.

13 år15. maj 2011 kl. 10:11
Hej Lone....

Ja det skulle jeg måske have skrevet:) Jeg spiser nupo og har været på den barske i noget tid, men er ved at begynde at spise lidt ved siden af og derfor kan jeg godt lide at bruge madital! Men Jeg tænker bare at Nupo ikke ville kunne blive solgt hvis det ikke virkede og var veldokumenteret. Derudover har jeg også læst at flere læger siger at et hurtigt vægttab skulle være mindst hvis ikke mere effektivt end et langsomt, da flere holder vægten af efterfølgende!!

Venlig Hilsen
Trine
13 år15. maj 2011 kl. 11:14

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...