#2 af Need2befit (slettet)
Lave kalorieindtag
Du læser en tråd i debat > madital.dkNeed2befit (slettet)
re: Lave kalorieindtag
Synes det lyder som en utrolig god idé! :D
13 år26. marts 2011 kl. 20:27
jw1977 (slettet)
Super god ide :) Tak fordi du bruger tid, energi og kræfter på denne side det er virkelig en fantastisk side.
13 år26. marts 2011 kl. 22:15
Trif
Rigtig god idé!! TAK fordi du har energi og overskud til denne side - den er et fantastisk redskab!!
De bedste ønsker om en god søndag til dig!!
De bedste ønsker om en god søndag til dig!!
13 år27. marts 2011 kl. 13:25
bruger slettet
Det lyder som en rigtig god idé!!! Jeg kan godt huske da du lavede dit sidste tiltag mod for lidt indtagne kalorier, og havde faktisk overvejet at skrive til dig om netop dette, da jeg synes det er blevet et stort problem herinde igen.
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med tekst osv., men det ser ud til at du har husket det hele :)
Tak for en super-god side :-)
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med tekst osv., men det ser ud til at du har husket det hele :)
Tak for en super-god side :-)
13 år27. marts 2011 kl. 13:40
JiBar (slettet)
Hej Lone
Jeg ved ikke om jeg forstår dig rigtig, altså hvad det er du efterspørger af tekst.
Men inde på Danmarks Idræts Forbunds hjemmeside, har de en del udgivelser om forskellige emner, som kan hentes som pdf. Så der ville der være mulighed for troværdig info om diverse emner. Er selv igang med at sætte mig bedre ind i den brochure (44 sider) der hedder ernæring.
Mvh Jimmy
Jeg ved ikke om jeg forstår dig rigtig, altså hvad det er du efterspørger af tekst.
Men inde på Danmarks Idræts Forbunds hjemmeside, har de en del udgivelser om forskellige emner, som kan hentes som pdf. Så der ville der være mulighed for troværdig info om diverse emner. Er selv igang med at sætte mig bedre ind i den brochure (44 sider) der hedder ernæring.
Mvh Jimmy
13 år28. marts 2011 kl. 11:20
administrator
På facebook-gruppen for madital.dk facebook.com forespurgte jeg for nogle dage siden, hvilken slags info I gerne ville have derinde via de små opdateringer. Ét af svarede lød således: "Fokus på hvilken indflydelse kosten har på ens sundhed og vægttab. Samt sammenhænget mellem kcal indtag og samlet forbrænding, især hvad der sker når kcal er for lav.
(ser mange der nærmest sulter sig selv herinde, pga uvidenhed)".
Jeg vil derfor igen sætte fokus på folk med lave kalorieindtag herinde. Jeg har tidligere lavet tiltag, der gør, at man ikke kan sætte for store(=hurtige) vægttab, eller vægttab der går under BMI 18,5 og i en periode blokerede programmet brugere med for lavt indtag i nogle dage.
Sidstnævnte gav dog problemer for brugere, som ikke lå i risikozone også, hvorfor jeg valgte at pille dette af siden igen. Jeg vil dog genindføre noget i retning af dette, hvor man får en uddybende forklaring af, hvad det gør imod ens krop, som Jimmy forespørger.
(jeg tænker at man på alle sider ser en markant tekst på en gul baggrund, som giver signalet "advarsel", hvis man har et for lavt indtag)
Da jeg kun har baggrund for at sætte formler sammen på web, må jeg altid ud og hente info om tekster. Derfor vil jeg gerne høre, om nogen herinde har den fornødne kundskab til at sammensætte en sådan tekst eller har nogle gode henvisninger til, hvor jeg kan finde denne info.
I må også meget gerne komme med overskrifter til, hvad teksten skal indeholde. Jeg tænker selv noget i retning af:
- hvordan reagerer kroppen på for lavt kalorieindtag
- hvad er et sundt vægttab (sund mad samt tilpas mængde motion)
- hvad nu hvis man gerne vil have vægttabet til at gå lidt hurtigere, mulighederne
- oplysning om personligt basalstofskifte
- har jeg glemt noget vigtigt i min hurtige brainstorm?
Tak fordi I vil hinanden det bedste!
Mvh Lone