#11 af bruger slettet
Kalorietal passer ikke
Du læser en tråd i debat > madital.dkbruger slettet
re: Kalorietal passer ikke
jeg vil også gerne vide hvornår det træder i kraft?
13 år2. april 2011 kl. 13:18
Lone
administrator
administrator
Programmet beregner med faktorerne for udregning af kj i dag og omsætter herefter til kcal-værdi med omregningsfaktoren 4,184, hvis det er denne enhed der er valgt.
Det bliver lavet om i fremtiden, så det direkte kalorietal fra næringsdeklarationerne anvendes i fremtiden frem for omregningsfaktorerne.
Jeg vil lave en afstemning på fremtidige tiltag, der er bedre end i dag.
Jeg vil have lavet det således, at man bliver advaret imod for lavt kalorieindtag som første prioritet.
Jeg har i øvrigt i nat fra kl. 01.00 til 06.00 endnu engang flyttet siden til en ny server. Det fungerede ikke på den gamle server, som siden simpelthen var blevet for stor til. Jeg valgte at lægge denne flytning i de timer, som siden bliver brugt mindst i, så det berørte jer mindst muligt denne gang.
Jeg håber, I kan mærke det på hastigheden :-)
Ovenstående for at fortælle jer, at jeg igen er begyndt at arbejde på madital.dk.
Så først lave kalorieindtag fra nu af - og derefter de direkte kalorieberegninger :-) Jeg vil tro højst 3 uger fra nu af.
Mvh Lone
Det bliver lavet om i fremtiden, så det direkte kalorietal fra næringsdeklarationerne anvendes i fremtiden frem for omregningsfaktorerne.
Jeg vil lave en afstemning på fremtidige tiltag, der er bedre end i dag.
Jeg vil have lavet det således, at man bliver advaret imod for lavt kalorieindtag som første prioritet.
Jeg har i øvrigt i nat fra kl. 01.00 til 06.00 endnu engang flyttet siden til en ny server. Det fungerede ikke på den gamle server, som siden simpelthen var blevet for stor til. Jeg valgte at lægge denne flytning i de timer, som siden bliver brugt mindst i, så det berørte jer mindst muligt denne gang.
Jeg håber, I kan mærke det på hastigheden :-)
Ovenstående for at fortælle jer, at jeg igen er begyndt at arbejde på madital.dk.
Så først lave kalorieindtag fra nu af - og derefter de direkte kalorieberegninger :-) Jeg vil tro højst 3 uger fra nu af.
Mvh Lone
13 år2. april 2011 kl. 15:26
bruger slettet
de direkte kalorieberegninger fra emballagen vil det også have inflydelse på de varer man allerede har tastet ind? eller gælder det kun fremover (når det bliver ændret)?
13 år3. april 2011 kl. 21:28
Lone
administrator
administrator
Ja, det vil både gælde for de allerede indtastede og dem man indtaster fremover :-)
Mvh Lone
Mvh Lone
13 år3. april 2011 kl. 21:32
bruger slettet
Super Lone :)
13 år4. april 2011 kl. 10:36