#21 af sillemann (slettet)
Vil du teste ny indtastningsformular?
Du læser en tråd i debat > madital.dksillemann (slettet)
re: Vil du teste ny indtastningsformular?
Jeg har lige prøvet det og synes det ikke det er en forbedring. Langt fra ! Synes bestemt ikke det virker for mig. Er i tvivl om jeg ville bruge madital.dk hvis det bliver ændret på denne måde.
14 år17. maj 2010 kl. 10:41
Fitness_____12345 (slettet)
har prøvet det nye system, men kan ikke rigtigt se den store fordel. En fejl opstaar naar jeg taster feks tomat 100 g saa bliver det opført som 9100 g tomat.
14 år17. maj 2010 kl. 13:41
Lone
administrator
administrator
Tak for alle jeres kommentarer :-)
Bonita> jeg finder en løsning, så skærmbilledet ikke ændrer format/bredde ved lange enhedsbeskrivelser.
gtfh> producentvarerne hentes ikke i testversionen - disse hentes når jeg implementerer det helt korrekt, det er eneste forskel fra test til implementering.
Sillemann> er det fordi producentvarerne ikke findes i testfunktionen? hvis frustrationen er noget andet end antallet af varerne, vil jeg gerne høre det, for min hensigt er jo at gøre det bedre :-)
fitness> tak, jeg får ikke denne fejl i min egen version ... men jeg skal nok finde den ;-)
Jeg giver besked, når jeg har rettet ovenstående :-)
Mvh Lone
Bonita> jeg finder en løsning, så skærmbilledet ikke ændrer format/bredde ved lange enhedsbeskrivelser.
gtfh> producentvarerne hentes ikke i testversionen - disse hentes når jeg implementerer det helt korrekt, det er eneste forskel fra test til implementering.
Sillemann> er det fordi producentvarerne ikke findes i testfunktionen? hvis frustrationen er noget andet end antallet af varerne, vil jeg gerne høre det, for min hensigt er jo at gøre det bedre :-)
fitness> tak, jeg får ikke denne fejl i min egen version ... men jeg skal nok finde den ;-)
Jeg giver besked, når jeg har rettet ovenstående :-)
Mvh Lone
14 år17. maj 2010 kl. 15:39
Lone
administrator
administrator
Opdateret test:
- enhederne har konstant bredde, det betyder at for lange beskrivelser ikke kan være der, så lav korte beskrivelser på jeres egne varer :-)
- står der det rigtige antal gram nu? jeg har ændret lidt her også.
Mvh Lone
- enhederne har konstant bredde, det betyder at for lange beskrivelser ikke kan være der, så lav korte beskrivelser på jeres egne varer :-)
- står der det rigtige antal gram nu? jeg har ændret lidt her også.
Mvh Lone
14 år17. maj 2010 kl. 17:26
Aj82 (slettet)
Hej Lone.
Hos mig virker det fint. men jeg har lige et par spørgsmål/ønsker.
Jeg har bemærket at der ikke findes bl.a.
- Balsamico-eddike, ren (rød ell. hvid)
- Pitabrød (grov og/eller alm.)
- Rørsukker
- pinjekerner
- forskellige krydderier/krydderiblandinger
- Orange peber
Disse er varer jeg ind i mellem bruger, men kan ikke rigtig taste dem ind desværre.
Jeg håber at disse ville kunne komme ind på listen i nærmeste fremtid.
Og så ville jeg spørge hvorfor det ikke er muligt at taste tilbredte varer ind? Som fv. Kyllingfilet kogt/stegt i ovn/på pande, stegt oksekød og kogte kartofler?
Og så vil jeg slutte af med at det alt i alt er en fantastisk side :-)
Med venlig hilsen
Anita
Hos mig virker det fint. men jeg har lige et par spørgsmål/ønsker.
Jeg har bemærket at der ikke findes bl.a.
- Balsamico-eddike, ren (rød ell. hvid)
- Pitabrød (grov og/eller alm.)
- Rørsukker
- pinjekerner
- forskellige krydderier/krydderiblandinger
- Orange peber
Disse er varer jeg ind i mellem bruger, men kan ikke rigtig taste dem ind desværre.
Jeg håber at disse ville kunne komme ind på listen i nærmeste fremtid.
Og så ville jeg spørge hvorfor det ikke er muligt at taste tilbredte varer ind? Som fv. Kyllingfilet kogt/stegt i ovn/på pande, stegt oksekød og kogte kartofler?
Og så vil jeg slutte af med at det alt i alt er en fantastisk side :-)
Med venlig hilsen
Anita
14 år18. maj 2010 kl. 14:49
Aj82 (slettet)
Jeg er enig i at der mangler et rullegardin eller en bredere tekstboks, så man kan se det fulde navn på en fødevare.
Og så manglede jeg at skrive at der også mangler, at man kan taste Fiskeoliekapsler ind.
Mvh. Anita
Og så manglede jeg at skrive at der også mangler, at man kan taste Fiskeoliekapsler ind.
Mvh. Anita
14 år18. maj 2010 kl. 14:52
Aj82 (slettet)
En vare som 'Kokosmælk' (light og/eller alm.) er heller ikke noget jeg kan finde - er det fordi jeg søger på noget forkert? Hvad hvad kan jeg evt. taste ind i stedet for?
14 år18. maj 2010 kl. 14:55
Julia1982 (slettet)
Der mangler en masse varer???
Kan det passe, at der mangler en masse varer?? Kan fx ikke finde hytteost 1,5% og en masse andre ting der var der før.
Mvh Julia
Mvh Julia
14 år18. maj 2010 kl. 15:36
Lone
administrator
administrator
Hej igen,
Anita> alle varer findes ikke i programmet på nuværende tidspunkt.
Det har stået stille med indtastningen af nye varer i noget tid, da mængden blot har gjort programmet langsommere. Dette kommer den nye version ud over, så der bliver rig mulighed for indtastning af nye varer - dog har jeg lige fokus på enhederne på de eksisterende lige nu, her taster jeg på livet løs ... på det jeg kan finde ;-)
Typisk kan man vælge noget, der ligner de varer, som man ikke kan finde - fx
- Balsamico-eddike, ren (rød ell. hvid) (eddike?)
- Pitabrød (grov og/eller alm.) (brød)
- Rørsukker (sukker)
- pinjekerner (andre kerner - søg på kerne)
- forskellige krydderier/krydderiblandinger (dette ville jeg ikke taste)
- Orange peber (ville jeg heller ikke taste)
- Fiskeoliekapsler - (dette tilskud ville jeg selv indtaste, enten som tilskud eller ny vare)
- ellers kan du altid oprette dine egne varer under Mad>ny vare
Hvorfor ønsker du at kunne indtaste tilberedt mad?
Julia1982> Ja, producentvarerne kommer først på listen, når løsningen implementeres.
Jeg implementerer i aften, da der i dag ikke er nogle, som har meldt tilbage omkring fejl, der skal rettes.
Mvh Lone
Anita> alle varer findes ikke i programmet på nuværende tidspunkt.
Det har stået stille med indtastningen af nye varer i noget tid, da mængden blot har gjort programmet langsommere. Dette kommer den nye version ud over, så der bliver rig mulighed for indtastning af nye varer - dog har jeg lige fokus på enhederne på de eksisterende lige nu, her taster jeg på livet løs ... på det jeg kan finde ;-)
Typisk kan man vælge noget, der ligner de varer, som man ikke kan finde - fx
- Balsamico-eddike, ren (rød ell. hvid) (eddike?)
- Pitabrød (grov og/eller alm.) (brød)
- Rørsukker (sukker)
- pinjekerner (andre kerner - søg på kerne)
- forskellige krydderier/krydderiblandinger (dette ville jeg ikke taste)
- Orange peber (ville jeg heller ikke taste)
- Fiskeoliekapsler - (dette tilskud ville jeg selv indtaste, enten som tilskud eller ny vare)
- ellers kan du altid oprette dine egne varer under Mad>ny vare
Hvorfor ønsker du at kunne indtaste tilberedt mad?
Julia1982> Ja, producentvarerne kommer først på listen, når løsningen implementeres.
Jeg implementerer i aften, da der i dag ikke er nogle, som har meldt tilbage omkring fejl, der skal rettes.
Mvh Lone
14 år18. maj 2010 kl. 17:51
Aj82 (slettet)
Hej Lone
Tak for tips'ne!
Grunden til at jeg spør med tilbredt mad, er fordi jeg er kommet til at tænke på om fx. en tilberedt kartoffel ikke vejer mere end en rå? Jeg vejer altid først min mad når jeg putter det på tallerkenen. Derfor mit spørgsmål :-)
Mvh Anita
Tak for tips'ne!
Grunden til at jeg spør med tilbredt mad, er fordi jeg er kommet til at tænke på om fx. en tilberedt kartoffel ikke vejer mere end en rå? Jeg vejer altid først min mad når jeg putter det på tallerkenen. Derfor mit spørgsmål :-)
Mvh Anita
14 år18. maj 2010 kl. 18:01