#12 af nabro (slettet)
Vil du teste ny indtastningsformular?
Du læser en tråd i debat > madital.dknabro (slettet)
re: Vil du teste ny indtastningsformular?
Hej Lone
Jeg har lige prøvet i Firefox. Jeg er stødt på to mindre problemer:
1. Når jeg søger på "te" kommer der alle muligheder, hvor bogstavkombinationen "te" forekommer - og "Te, drikkeklar" (som jeg skulle bruge) stod langt nede i listen.
2. Når jeg vil tilføje min vitaminpille, som står i kategori 4 under Kosttilskud, står der ikke "stk." eller anden angivelse af mængde eller antal.
Venlig hilsen
Jeg har lige prøvet i Firefox. Jeg er stødt på to mindre problemer:
1. Når jeg søger på "te" kommer der alle muligheder, hvor bogstavkombinationen "te" forekommer - og "Te, drikkeklar" (som jeg skulle bruge) stod langt nede i listen.
2. Når jeg vil tilføje min vitaminpille, som står i kategori 4 under Kosttilskud, står der ikke "stk." eller anden angivelse af mængde eller antal.
Venlig hilsen
14 år15. maj 2010 kl. 23:38
tynd74
hej lone
jeg bruger firefox, og søge-tiden er helt klart forbedret ;-)
jeg har feks indtastet kærgården og nu kan jeg bare søge på smør, i stedet for at skulle scrolle helt ned til bogstavet k ;-)
jeg bruger firefox, og søge-tiden er helt klart forbedret ;-)
jeg har feks indtastet kærgården og nu kan jeg bare søge på smør, i stedet for at skulle scrolle helt ned til bogstavet k ;-)
14 år16. maj 2010 kl. 08:07
Lone
administrator
administrator
Tak for jeres tilbagemeldinger!
nabro: prøv at søge på "te" igen, så skulle det gerne vises højere oppe på listen.
Hvis man har tastet rigtig mange "egne varer" kommer disse dog øverst. Jeg overvejer at lave et afkrydsningsfelt, hvor man kan vælge at søge i "egne varer". Samtidig overvejer jeg, om det er nødvendigt. Er det ikke blot ved de små ord som "te" og "is" der kommer en masse unødvendige varer? Og her vænner man sig måske til at søge på "drikkeklar" eller "is 3 farv". Er der flere småord som te, is ...?
I øvrigt et tip: hvis I er i tvivl om, hvad I skal søge på, så lav et par mellemrum, så bliver søgningen bredest mulig. Fx "is 3 farv" i stedet for "is 3-farvet".
nabro: har du valgt/markeret et vitamin under kategori 4? og hvordan er det hvis du søger på vitaminets navn og markerer det? kommer stk da heller ikke frem?
rdrd: ved de lange tekster vil I nu se, at de bliver skrevet under boksen med varerne. Man kan vist godt lave en vandret scrollbar, men den er alligevel ikke understøttet i alle browsere, så jeg valgte denne løsning.
Mvh Lone
nabro: prøv at søge på "te" igen, så skulle det gerne vises højere oppe på listen.
Hvis man har tastet rigtig mange "egne varer" kommer disse dog øverst. Jeg overvejer at lave et afkrydsningsfelt, hvor man kan vælge at søge i "egne varer". Samtidig overvejer jeg, om det er nødvendigt. Er det ikke blot ved de små ord som "te" og "is" der kommer en masse unødvendige varer? Og her vænner man sig måske til at søge på "drikkeklar" eller "is 3 farv". Er der flere småord som te, is ...?
I øvrigt et tip: hvis I er i tvivl om, hvad I skal søge på, så lav et par mellemrum, så bliver søgningen bredest mulig. Fx "is 3 farv" i stedet for "is 3-farvet".
nabro: har du valgt/markeret et vitamin under kategori 4? og hvordan er det hvis du søger på vitaminets navn og markerer det? kommer stk da heller ikke frem?
rdrd: ved de lange tekster vil I nu se, at de bliver skrevet under boksen med varerne. Man kan vist godt lave en vandret scrollbar, men den er alligevel ikke understøttet i alle browsere, så jeg valgte denne løsning.
Mvh Lone
14 år16. maj 2010 kl. 11:15
epm
Hej Lone, Det er umiddelbart en god idé. Jeg savner dog, at kvalitative informationer under databasevarer kommer med (eksempelvis indtastet under underlige betegnelser som "snacks, ekstruderet, majsbasis"), samt både de kvalitative og kvantitative informationer under egne indtastede opskrifter.
Elsebeth
Elsebeth
14 år16. maj 2010 kl. 13:19
Lone
administrator
administrator
Hej epm,
Vil du uddybe, hvad du mener med kvalitative og kvantitative oplysninger?
Jeg går ud fra, at du henviser til energi (kJ/kcal) og evt. mere? Hvad henviser du til herudover?
vh Lone
Vil du uddybe, hvad du mener med kvalitative og kvantitative oplysninger?
Jeg går ud fra, at du henviser til energi (kJ/kcal) og evt. mere? Hvad henviser du til herudover?
vh Lone
14 år16. maj 2010 kl. 22:40
SiriS (slettet)
Funktionen fungerer i Iceweasel på Linux, og min umiddelbare oplevelse adskiller sig ikke fra tidligere.
14 år17. maj 2010 kl. 05:44
bruger slettet
Hej Lone
Min eneste negative kommentar er at det er irriterende at billedet ændrer sig til et bredere format. Det bliver for uroligt.
Bonita
Min eneste negative kommentar er at det er irriterende at billedet ændrer sig til et bredere format. Det bliver for uroligt.
Bonita
14 år17. maj 2010 kl. 08:54
gtfh (slettet)
Hej Lone
Når man bruger Google Crome, er det ikke alle varer der kan hentes.
wasa solrutna sesam findes ikke uanset hvilke af de tre ord man søger på.
(Hvis hastigheden holder i fremtiden, er det heller ikke nødvendigt at bruge Google men på det nuværende site, speeder den hastigheden ret voldsomt op. Normalt kører jeg I.E.)
Men nu er iagttagelsen gjort :-)
Når man bruger Google Crome, er det ikke alle varer der kan hentes.
wasa solrutna sesam findes ikke uanset hvilke af de tre ord man søger på.
(Hvis hastigheden holder i fremtiden, er det heller ikke nødvendigt at bruge Google men på det nuværende site, speeder den hastigheden ret voldsomt op. Normalt kører jeg I.E.)
Men nu er iagttagelsen gjort :-)
14 år17. maj 2010 kl. 09:02
Joma
Hej Lone
Det funger super godt for mig på Internet Explorer
men.. når man feks. har tastet samme ting ind nogle gange kommer den blå stolbe til at dække for "tilføj" men det er bare og klikke en gang så er den væk, det er en super god forbedring, til hurtiger indtastning, endnu en gang 1000 tak for det flotte/ store arbejde du ligger i det
Det funger super godt for mig på Internet Explorer
men.. når man feks. har tastet samme ting ind nogle gange kommer den blå stolbe til at dække for "tilføj" men det er bare og klikke en gang så er den væk, det er en super god forbedring, til hurtiger indtastning, endnu en gang 1000 tak for det flotte/ store arbejde du ligger i det
14 år17. maj 2010 kl. 10:19
Jeg har været inde og prøve testsiden, og jeg synes virkelig, forbedringerne er et stort plus formadital; bare det at man kan taste flere produkter ind ad gangen, men også at man kan taste stk - det gør brugen så meget nemmere og hurtigere at indtaste mad - "langsommeligheden" synes jeg har været demotiverende. Mange tak for en rigtig god og nyttig hjemmeside,- jeg har nydt godt af den, nåede så godt som mit mål på ca 14 dage (-5 kg, BMI 23,3) uden at sulte.