Aktivitetsniveau - ny måde

Du læser en tråd i debat > madital.dk

re: Aktivitetsniveau - opdatering
Ah på den måde, syntes bare ikke det fremgår så klart, ellers er det mig der bare ikke kan finde ud af at læse ordentligt

Dog kunne jeg personligt godt bruge lidt hjælp til hvad man skal vælge, fx. nogle eksempler på hvad eks. 1.3, 1.4, 1.5 kunne indeholde af aktivitet
14 år14. marts 2010 kl. 19:46
Hej Vira,

Jeg anbefaler, at du indtaster motion for f.eks. en uges tid - alt afhængig af hvor forskellige dine dage er.

Herved kan du under Info>motion se din såkaldte aktivitetsfaktor.

Dette vil give et mere korrekt aktivitetsniveau, end at jeg sætter mine egne ord på.

Mvh Lone
14 år14. marts 2010 kl. 20:10
Ah jeg har jo slet ikke fattet før nu at 1.1, 1.2 osv. er lig med aktivitetsfaktor
14 år14. marts 2010 kl. 20:17
Hej Lone

Jeg har tabt mig mindre end hvad programet havde regnet med, men jeg tror nu ikke helt det skyldes det beregnede aktivitets niveauet. Jeg prøvede at taste alt hvad jeg lavede ind fredag, som er den dag hvor jeg laver mindst, og der sagde aktivitets niveauet 1,60.
Men hvis man er vandt til at være i gang hele dagen, så skal der vel også mere til før man bruger energi, eller.. ?
Jeg har sat den 1,5 nu, da jeg syntes det er meget rart at være nødt til at yde lidt før smileyen bliver glad. Jeg tror nemt jeg kan gå hen at blive doven, hvis det er "nok" bare at gå på arbejde.
14 år14. marts 2010 kl. 22:03
Jeg fik vist ikke svaret dig helt. Jeg havde sat den til 1,5 og har så tastet ind når jeg har lavet motion eller har gjort rent. I begyndelsen tastede jeg også ind hvad jeg lavede i løbet af dagen, løftede på børnene, legede med børnene, lavede mad o.s.v, men det er jeg gået væk fra.
Jeg har tabt mig mindre end det udregnede, men har også været på en 1200 kcal diæt med mobile fitness i syv måneder, hvor jeg har tabt 16 kg. Jeg ligger mellem 1200 og 1500 nu, da jeg forsøger at få nok motion til at kunne spise 1500 for at få nok vitaminer, men de dage hvor jeg ikke får rørt mig spiser jeg kun de 1200 jeg har lov til for at nå mit mål.
Jeg prøver på at få glade smileyer over hele linien, men får mindre fedt og mere protein end anbefalet, Jeg ligger på ca 30 % protein, 20 % fedt og 50 % kulhydrat.
14 år14. marts 2010 kl. 22:11
Hej rdrd,

Du skriver: "hvis man er vandt til at være i gang hele dagen, så skal der vel også mere til før man bruger energi"

Jeg læser ovenstående, som om du spørger, om man forbrænder det samme alt efter hvilken form, man er i.

Jeg ved, at dataene for motion er baseret på en gennemsnitsperson, hvor der spiller rigtig mange faktorer ind. Om den enkeltes form spiller ind? Det gør den ganske sikkert - men jeg ved det ikke? Og hvor meget indvirkning den i så fald har - det ved jeg desværre intet om.

Måske er der andre der ved det herinde? I så fald vil jeg opfordre jer til at videregive jeres viden, så vi andre kan blive klogere :-) Det er et interessant spørgsmål!

Mvh Lone
14 år15. marts 2010 kl. 18:47
re: Aktivitetsniveau - ny måde
Hej Lone

Først og fremmest mange tak for en super hjemmeside
:-)
Jeg har nu prøvet at "lege" lidt med de nye aktivitetsniveauer men jeg har stadig nogle ting jeg ikke helt er med på.

Kunne man ikke bruge det aktivitetsniveau man har sat i sin profil i stedet for 1,7 når man indtaster motion??

Jeg synes det er rart at kunne indtaste det montion jeg får men bliver "nød" til at taste mine stillesiddende timer ind også for at det passer bedre.

14 år16. marts 2010 kl. 20:15
Joule er jo et mål for arbejde og energi. Uden at definere det nærmere forstår jeg det sådan at der forbruges et antal joule på fx at flytte et kilo en meter. Så for mig at se koster det samme energi at bære en indkøbspose hjem uanset hvilken form man er i, når blot posen og en selv vejer det samme.

Derimod kan der være stor forskel på hvor træt man er bagefter. :-P
14 år16. marts 2010 kl. 20:47
I en vis forstand kan jeg godt følge dig SiriS. Jeg tænker bare på puls. Hvis man altid har lav puls så forbrænder man vel ikke så meget som hvis pulsen er højere. Det eneste tidspunkt jeg synes min puls kommer i vejret er når jeg har fået for meget astma medicin. Ellers ligger både puls og blodtryk stille og roligt i den døde ende. Jeg skal også ærligt sige at jeglaver helst heller ikke noget hvor jeg kan risikere at tabe vejret eller få et astma anfald, men jeg klarede da at løbe 4 km på en halv time i dag uden at blive forpustet.
14 år16. marts 2010 kl. 21:26
Uden at bliver forpustet! My god! :-)

Jeg forstår godt hvad du mener. Hjertet arbejder hurtigere hvis man ikke er trænet. Men det arbejder til gengæld med større kraft hvis man er i god form. Jeg tror det kommer ud på ét.
14 år17. marts 2010 kl. 09:59

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...