Måltidsfordeling med direkte kcal-udregning

Du læser en tråd i debat > madital.dk

Måltidsfordeling med direkte kcal-udregning
Hejsa! :)

Jeg kunne enormt godt tænke mig at det var muligt at at få en øjeblikkelig udregning af kalorier når man sidder og taster mad ind, altså en subtotal for de enkelte indtastninger, for hver måltid og så en total for hele dagen.

Pt. sidder jeg og hoppe frem og tilbage, fordi jeg ikke blot noterer ind hvad jeg har fået at spise, men bruger MADITAL til at planlægge med.
Så jeg taster fødevarer ind, gemmer, kigger resultatet, hopper tilbage til indtastningerne og sletter og tilføjer på ny...

Hvis evt. måltiderne havde være deres boks på siden og en subtotal i bunde af hver boks, det ville give lidt mere overblik.
Eller måske man kunne få muligheden for at redigere indtatninger i stedet for blot at slette/tilføje. evt. en "rediger-knap" på siden "mad" under "info-fanen".

Nu har du lidt mere til ønskesedlen :)
15 år24. marts 2009 kl. 10:45
re: Måltidsfordeling med direkte kcal-udregning
Jeg gør det samme når jeg planlægger, så din ide er kanon :-)
15 år24. marts 2009 kl. 18:48
Hej Rollike,

Det lyder som et godt ønske - er det nok, at der kommer en indtastningsboks ud for den enkelte vare under mad>info?

Så kan man jo ikke indtaste nye varer, men kun rette i allerede indtastede + slette dem (f.eks. ved at taste 0).

Mvh Lone
15 år24. marts 2009 kl. 21:59
Hej Lone...
Jeg er ikke sikker på at jeg helt forstår, men du mener at man ud for den enkelte vare kan taste et andet antalt gram eller 0 for at slette ikk?
Og så efterfølgende gemme/opdatere :)

Jeg tror det vil være super! :)

Hvor er du bare hurtig med feedback! Lækkert!
15 år25. marts 2009 kl. 10:28
Jeps, det er det jeg mener.

Jeg ved ikke lige, hvornår jeg får tid til at lave punktet, men jeg skal nok kigge på det som det næste. (tilføjelse af varer kører sideløbende)

Mvh Lone
15 år25. marts 2009 kl. 16:39
Super!
Det bliver en god forbedring!!! Hih... selvfølgelig synes JEG det :) Men håber da at andre også vil synes det :)

Tak for god service :)
15 år25. marts 2009 kl. 20:27
Hihh... Nu har jeg simpelthen indført "X-faktor" her på MADITAL :)

igår fik vi kartoffelskiver til aftensmaden og de krumper en del i vægt når de bliver lavet i ovnen.

så da jeg oprettede dem i min varelisten, skrev jeg under beskrivelse hvad det spiste antal gram skulle ganges med for at svare til den rå mængde.

da jeg så skulle taste ind hvad jeg havde spist, var det nemt lige at omregne til den rå mænge og taste det ind i stedet for den færdige mads vægt :)

Så det bliver løsningen ind til videre :)
15 år28. marts 2009 kl. 10:04
Det er en god måde, at gøre det på :-)
15 år29. marts 2009 kl. 13:37
Rollike - du er ikke den eneste, jeg gør det samme og sys også det kunne være en super god idé! :)
15 år1. april 2009 kl. 20:16
Er der noget nyt mht. denne nye ide så vi kan se hvor mange kalorier vi bruger med det samme uden at skulle gemme...
15 år20. april 2009 kl. 19:58

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...