#1 af bruger slettet
Hvor mange kcal?
Du læser en tråd i debat > kostbruger slettet
Hvor mange kcal?
Hej :) er helt ny her, men følger ddv. Hvor mange kcal skal jeg ca. indtage om dagen, for at få smily'er hele vejen ned? Kunne se jeg havde indtaget 1072 kcal i dag, og manglede vist at indtage 1600. Det synes jeg da rigtig meget at indtage når man skal tabe sig.. er det ikke kun omkring 1500 man må indtage en hel dag. Er 22 år, 172 høj og vejer 84,8 hvis det kan hjælpe nogen :)
17 år4. september 2007 kl. 22:30
iakob
re: Hvor mange kcal?
Velkommen til.
Jeg følger ikke nogen bestemt kur (andet end smileys) og jeg får mine mål i KJ så derfor kan jeg ikke lige umiddelbart svare på dit spørgsmål.
Men kun den øverste smiley handler om hvor *meget* energi man indtager. Resten (på nær motion) handler om hvordan energien er fordelt. Hvis man spiser mere end 600 gram frugt og grønt - så får man en smiley der og så videre.
Din mængde energi som du er sat til at skulle indtage på siden afhænger af tre ting: Din energiindtagelse (maden), dit energiforbrug (motion og aktivitetsniveau sat i profilen) og dit mål. Så hvis du er på en skrap kur (defineret af dit mål) og ikke dyrker motion, så kan du ikke indtage ret meget energi for at tabe dig. Hvis du f.eks. er på ½ kilo om ugen-kur og dyrker masser af motion, så kan du så tilsvarende spise noget mere før du ikke taber dig.
Uanset om du spiser lidt eller meget eller for lidt eller for meget, så vil de fleste smileys afhænge af hvor sundt det du spiser, er.
Håber det klarede det lidt op.
Jeg følger ikke nogen bestemt kur (andet end smileys) og jeg får mine mål i KJ så derfor kan jeg ikke lige umiddelbart svare på dit spørgsmål.
Men kun den øverste smiley handler om hvor *meget* energi man indtager. Resten (på nær motion) handler om hvordan energien er fordelt. Hvis man spiser mere end 600 gram frugt og grønt - så får man en smiley der og så videre.
Din mængde energi som du er sat til at skulle indtage på siden afhænger af tre ting: Din energiindtagelse (maden), dit energiforbrug (motion og aktivitetsniveau sat i profilen) og dit mål. Så hvis du er på en skrap kur (defineret af dit mål) og ikke dyrker motion, så kan du ikke indtage ret meget energi for at tabe dig. Hvis du f.eks. er på ½ kilo om ugen-kur og dyrker masser af motion, så kan du så tilsvarende spise noget mere før du ikke taber dig.
Uanset om du spiser lidt eller meget eller for lidt eller for meget, så vil de fleste smileys afhænge af hvor sundt det du spiser, er.
Håber det klarede det lidt op.
17 år10. september 2007 kl. 14:44
InIm (slettet)
Hej Mette
Hvis du er ude på at tabe dig, synes jeg i første omgang ikke du skal forsøge at få alle smiley's til at være "glade". Her gælder det i stedet om, at minimere dit kcal-indtag. Jeg har som hovedregel, at jeg kun må indtage omkring 1000 kcal (du er højere end mig, så du må sikkert indtage mere) på en dag, hvis jeg skal tabe mig. På den måde bliver alle smiley's ikke glade, men jeg kan love dig, at du taber dig. Hvis du altså samtidig holder fingrene fra søde sager.
Når du så har tabt dig det du vil, kan du arbejde på at gøre alle smiley's glade. På den måde får du en rigtig sund kost, og samtidig vil du ikke have nogle problemer med at holde vægten. Jeg vil dog anbefale dig at indtage omkring 300 kcal færre end Madital anbefaler, ellers kan vægten godt finde på at stige lidt.
Mvh. Lærke
Hvis du er ude på at tabe dig, synes jeg i første omgang ikke du skal forsøge at få alle smiley's til at være "glade". Her gælder det i stedet om, at minimere dit kcal-indtag. Jeg har som hovedregel, at jeg kun må indtage omkring 1000 kcal (du er højere end mig, så du må sikkert indtage mere) på en dag, hvis jeg skal tabe mig. På den måde bliver alle smiley's ikke glade, men jeg kan love dig, at du taber dig. Hvis du altså samtidig holder fingrene fra søde sager.
Når du så har tabt dig det du vil, kan du arbejde på at gøre alle smiley's glade. På den måde får du en rigtig sund kost, og samtidig vil du ikke have nogle problemer med at holde vægten. Jeg vil dog anbefale dig at indtage omkring 300 kcal færre end Madital anbefaler, ellers kan vægten godt finde på at stige lidt.
Mvh. Lærke
17 år25. september 2007 kl. 12:55
Bit
Tænker på smiley'erne ved vitaminer og mineraler? Her kan det virkelig være svært at få en smiley ved alle, hvis man er meget langt nede i kalorieindtag. Det er aldrig lykkedes for mig med 1200 kalorier på en dag (når jeg en sjælden gang har været så langt nede!), men med 1500-1800 kalorier er det muligt, hvis man har spist sundt og varieret, inklusive en god portion fed fisk (ellers vil d-vitamin ikke smile til mig).
Smiley' eller ej - jeg kan ikke anbefale dig at gå ned på 1000 kalorier dagligt. Du er en ung kvinde, der sikkert har en høj forbrænding, så du vil få et pænt kalorieunderskud ved 1500-1800 kalorier, og det er mere langtidsholdbart.
Velkommen og held og lykke!
Smiley' eller ej - jeg kan ikke anbefale dig at gå ned på 1000 kalorier dagligt. Du er en ung kvinde, der sikkert har en høj forbrænding, så du vil få et pænt kalorieunderskud ved 1500-1800 kalorier, og det er mere langtidsholdbart.
Velkommen og held og lykke!
17 år25. september 2007 kl. 14:05
InIm (slettet)
re: re: Hvor mange kcal?
Hvis man indtager omkring 1800 kcal på en dag, så vil man da ikke tabe sig? Forudsat, at man ikke dyrker nogle speciel form for motion, altså udover cykeltur til/fra arbejde osv. Jeg har med et kalorieindtag på ca. 1000 pr. dag formået at skabe et meget stabielt og langtidsholdbart vægttab. Det er bare vigtigt, at man langsomt øger mængden fra de ca. 1000 kcal til éns normale kalorieindtag, og iøvrigt spiser en fornuftig kost. Så min personlige erfaring er altså, at det virker :)
17 år25. september 2007 kl. 15:00
Bit
re: re: re: Hvor mange kcal?
Du har nok ret i, at hvis man i forvejen ikke er særlig stor, skal man ret langt ned i kalorier for at tabe sig. Men 1000 er for lidt efter min mening - men godt, at det har virket for dig :-) Man kan - eller mange kan i hvert fald - godt tabe sig stille og roligt med 1800 kalorier om dagen, men du ville selvfølgelig ikke kunne det, hvis dit kalorieforbrug ligger under de 1800.
17 år25. september 2007 kl. 18:15
iakob
Smileys
Nej, jeg går ikke efter smileys ved vitaminer og mineraler. Jeg spiser en vitaminpille hver dag og håber så at smileys for varieret kost sørger for resten.
I det mindste indeholder min kost nu forholdsvis flere vitaminer og mineraler end da den hovedsalig bestod af ris/pasta, sovs og kød samt kager/slik og chips.
Jeg regner i KJ på min oversigt og jeg skal have cirka 2100 kj i underskud hver dag for at tabe mig ½ kilo om ugen. En dag hvor jeg cykler i 20 minutter på motionscykel er det cirka 7200 kj. Det svarer til cirka 1700 kcal jeg højst må indtage i løbet af en dag - hvor jeg altså dyrker motion.
I det mindste indeholder min kost nu forholdsvis flere vitaminer og mineraler end da den hovedsalig bestod af ris/pasta, sovs og kød samt kager/slik og chips.
Jeg regner i KJ på min oversigt og jeg skal have cirka 2100 kj i underskud hver dag for at tabe mig ½ kilo om ugen. En dag hvor jeg cykler i 20 minutter på motionscykel er det cirka 7200 kj. Det svarer til cirka 1700 kcal jeg højst må indtage i løbet af en dag - hvor jeg altså dyrker motion.
17 år25. september 2007 kl. 20:19
Didriksen (slettet)
re: Smileys
Jeg er også ny her og efter at have læst denne tråd er jeg helt rystet. Jeg fatter ikke hvordan i kan holde jer under 1000 kacl om dagen, hvordan pokker gør i det. Idag har jeg indtaget omkring 2000 og jeg synes jeg har spist fornuftig
Havregryn morgenmad
råkost ogen en grovbolle frokost
en skive rugbrød med makrel i tomat eftermiddag
aften lidt magerkød m. bulgur og råkost
Hvordan pokker gør I???
Havregryn morgenmad
råkost ogen en grovbolle frokost
en skive rugbrød med makrel i tomat eftermiddag
aften lidt magerkød m. bulgur og råkost
Hvordan pokker gør I???
17 år29. september 2007 kl. 19:10
julle99 (slettet)
JEg er også ny her. Jeg holder mig på mellem 1200-1500 kcal om dagen. Jeg har nu været igang i 3 uger, og har indtilvidre tabt 6 kilo. Men jeg forstår virkelig heller ikke hvordan i kan komme under 1000 kcal om dagen... til tider syndes jeg at jeg er sulten, selv om jeg måske har spist 1500 kcal om dagen.
Jeg prøver så vidt muligt at spise minum 500 g frugt og grønt om dagen.
magert kød... fedt fattigt mad generalt...
Jeg prøver så vidt muligt at spise minum 500 g frugt og grønt om dagen.
magert kød... fedt fattigt mad generalt...
17 år29. september 2007 kl. 22:41
bruger slettet
InIm
Kære InIm.... Du er en af dem som skal passe MEGET på.. Din BMI er 17,6 og du er UNDERVÆGTIG. Du skal spise flere kcal., men kan dog stadig gå efter smiley, men du må absolut ikke tabe dig mere, søde. Flere steder i bla. Milano tager de ikke modeller på podiet som har BMI under 18. Der er flere eksempler på modeller som er faldet om, og flere er døde. Kære InIm vil du ikke nok passe på.. Brug siden, men sørg for at få kcal. Knus Marianne
17 år30. september 2007 kl. 10:48