Den amerikanske drøm

Du læser en tråd i debat > kost

Den amerikanske drøm
Hej alle

Jeg har besluttet mig for at prøve at kickstarte mit vægttab samt udfordre min udholdenhed her i det nye år og vil derfor afprøve suppekuren; "den amerikanske drøm".

Jeg har fundet denne opskrift på kuren:
Ingredienser:
2000 g. hvidkål
400 g. løg
2 grønne peber
300 g. bladselleri
1 ds. flåede tomater
2 pk. Lipton løgsuppemix (evt. grøntsagsbouillon)
3 tsk. Karry
3 l. vand

Hak grøntsagerne meget fint. Kog det hele i 10 min. (grøntsagerne skal være dækket af vand.) Sænk temperaturen og lad det hele simre til grøntsagerne er møre.

Suppen kan spises når du føler sult. Du kan spise så meget du vil. Suppen forøger ikke kalorierne du indtager. – Faktisk vil du tabe dig jo mere du spiser af den.

1. DAG:
Alle slags frugt – med undtagelse af bananer – så meget du har lyst til.

2. DAG:
Alle slags grøntsager – med undtagelse af majs og tørre bønner – samt en stor bagt kartoffel med smør.

3. DAG:
Frugt og grøntsager med samme undtagelser som nævnt i 1. og 2. dag. Ingen kartofler.

4. DAG:
Bananer og mælk – op til 8 bananer og 2 ¼ dl. skummetmælk. Må også spises uden mælk. Evt. også en grapefrugt.

5. DAG:
Frugt og grøntsager med samme undtagelser som nævnt i 1. og 2. dag, og ikke for mange. Om aftenen bøf med tomater. Bøffen kan tilberedes som du har lyst til – og du må spise så meget du kan. Hvis du spiser op til 6 tomater, SKAL du drikke 8 glas vand.

6. DAG:
Grøntsager – med samme undtagelser som 2. dag. Om aftenen bøf og grøntsager.

7. DAG:
Brune ris og grøntsager samt usødet frugtjuice.

Du må drikke alt det diæt sodavand, sort kaffe og te du kan, samt vand. INGEN salt på maden og ingen sukker i kaffe eller te. Hvis slankekuren skal virke, er det ikke tilladt at udskifte nogen af ovennævnte ting. Tab op til 10-17 pund og føl dig godt tilpas på kun 7 dage. En af hemmelighederne bag virkningen af denne 7-dageskur, er at maden der bliver spist, kræver flere kalorier at forbrænde end dem man spiser. Så spis så meget du vil. 7-dageskuren kan bruges så tit du har lyst og behov for, og du behøver ikke at være bange for at føle dig skidt tilpas eller træt. Faktisk vil den rense dit system for urenheder og få dig til at føle dig så godt tilpas, som du aldrig troede, var muligt.

Nu er jeg så bare kommet i tvivl om hvad det er for en slags bøf man skal spise.. Er der nogle af jer der ved det??

På forhånd tak for svar! :)

11 år5. januar 2013 kl. 12:07
re: Den amerikanske drøm
Mit gæt er en 'almindelig' bøf, f.eks. af oksekød.. Men du kan jo kigge efter hvor du fandt den?

Noget der dog får mig til at gå lidt i baglås er "7-dageskuren kan bruges så tit du har lyst og behov for, og du behøver ikke at være bange for at føle dig skidt tilpas eller træt".
For det første er det sjældent sundt at spise så ikke-varieret i længere tid, for det andet har jeg hørt om mange der har været på kure lignende denne og har haft store problemer med at de følte sig "skidt tilpas eller træt". Og sådan er det altså, når man har for stort underskud!

Hvor meget vejer du og hvor høj er du? En enkelt uge på en kur som denne kan være ok, men sørg for at stoppe, hvis der bliver problemer, og lad være med at gør det for tit :)
11 år5. januar 2013 kl. 14:06
Vil ikke oplyse min vægt, men kan bare sige at jeg har brug for at tabe mange kilo!:)
Jeg sætter pris på din bekymring, men jeg mener selv at jeg er ret fornuftig og har bestemt ikke tænkt mig at skulle være på kuren i mere end en uge!

Jeg har tjekket der hvor jeg fandt den, men der står ikke noget om det med bøffen, det var derfor jeg tænkte at der måske var nogle herinde som kendte til den og vidste hvordan og hvorledes...
11 år5. januar 2013 kl. 16:13
Jeg har også været på suppekuren for et års tid siden. Den virkede fornuftigt nok, mens det stod på - men som alle andre lynkure, tog jeg det hele på igen. Nu er jeg lidt større tilhænger af almindelig sund mad :-)
Men når alt det er sagt, er det måske den rette kickstarter for nogen og der kan ryge en masse vægt.
Jeg spiste en oksekødsbøf - tror måske min var hakket, men så vidt som jeg har forstået kuren er det vidst helt kød man skal spise. Jeg tror dog ikke det gør den store forskel.
11 år5. januar 2013 kl. 18:31
Engang i tidernes morgen, før mit seriøse vægttab, hoppede jeg også på idéen om den "nemme" suppekur. Mig og kæresten gik i gang med højt humør men føj altså :/ Den suppe smagte så forfærdeligt. Og mætter på ingen måde... Vi stoppede på kuren efter to dage hvor vi var trætte, havde hovedpine og simpelthen ikke kunne synke den forfærdelige suppe længere. Sidenhen har jeg tabt mig 25kg via kostomlægning og nye sunde vaner og aldrig nogensinde har jeg været i nærheden af noget der var så slemt for min krop som "den amerikanske drøm"!

Der er ingen tvivl om at de fleste supper er kalorielette og hvis man erstatter et til to måltider med hjemmelavet suppe (og den må altså godt smage godt, bare sørg for at der er rigeligt grøntsager i ) så vil man tabe sig ret hurtigt og effektivt, og forhåbentligt stadig få alle de nødvendige næringsstoffer hvis man altså tænker sig om imens :)

Jeg er ked af at komme med så kontante udmeldinger om den her kur, og jeg skal ikke afvise at den virker for nogen. Kan kun komme med mine egne ret så dårlige erfaringer med den her kur og et generelt råd om at den nemmeste, varige og enkle måde at slanke sig på efter min mening er en livsstils ændring!
11 år6. januar 2013 kl. 13:30
Kontante udmeldinger er helt ok. Jeg har bare læst en hel masse inden jeg gik i gang, så advarsler behøver jeg ikke flere af :) Jeg ved godt at det bagefter kræver en kostomlægning, men jeg tænker at denne "kur" er en god overgang. Det er ikke kun en kur jeg er på for at tabe mig, men også for at teste mig selv om jeg kan holde mig til alle de restriktioner det indebærer at være på den, og for at tage en kold tyrker fra fed mad og sukker.
Jeg har før tabt mig 10kg på "den rigtige måde" så jeg ved godt hvordan det skal gøres ;)
11 år6. januar 2013 kl. 13:50
Kan godt forstå dit behov for en kickstart! Gør det også ofte selv, når jeg skal igang med vægttab. Dog ikke med suppekuren - har simpelthen ikke viljestyrke nok (synes ikke det smager godt, det der suppe)

Men held og lykke til dig!

Lovely
11 år7. januar 2013 kl. 14:18
Jeg vil skam heller aldrig sige: Gør ikke sådan og sådan! Så længe det ikke er decideret sundhedsfarligt det du har gang i - og det er det jo på ingen måde når der er tale om så kort tid på kuren. Jeg tror det vigtigste er at man finder sin egen vej til vægttabssucces - og når du nu har valgt at sætte dig så meget ind i det så er jeg sikker på at du har overvejet ulemper og fordele for netop dig.. Og især det med at kickstarte og på den måde få en tydelig og klar overgang til vægttabsprocessen kan jeg sagtens følge dig i...

Med hensyn til bøffen så tænker jeg at det er en ganske almindelig oksebøf af tyksteg eller lignende... Tror tanken mest er at det er mængden af protein der skal op den dag, og det vil alt kød vel i princippet gøre :)
Uanset hvad så skal du have held og lykke med på vejen, og det vil da være rigtigt spændende hvis du vil dele ud af dine erfaringer med kuren herinde også ! Vi kan jo altid lære af hinanden, og om ikke andet så er der sikkert mange andre herinde der gerne vil lære mere om andres erfaringer med den her kur! Som sagt var mit aller aller største problem at jeg simpelthen synes supper smager forfærdeligt... Men det er jo også smag og behag. Har desuden hørt at man kan peppe den op med f.eks. hvidløg for at variere smagen lidt fra dag til dag...
11 år7. januar 2013 kl. 14:50
*Suppen... Ikke supper generelt. Det er faktisk en af mine yndlingsspiser! ;D
11 år7. januar 2013 kl. 14:51
Er sikker på at der skal bruges selleri og ikke bladselleri....efter den gamle korrekte opskrift. Vil blot nævne det.
11 år7. januar 2013 kl. 21:44

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });