Hvor tit...

Du læser en tråd i debat > kost

Hvor tit...
spiser I usundt?

Jeg har ikke rørt sukker (slik, is, fastfood, chips og alt der der ;)), hvidt brød, hvidt pasta, mel osv. i 1½ år nu.
Og jeg skal ikke tabe mig mere. Har tabt mig 23kg.
Men jeg kan mærke, nu hvor sommeren endnu engang er kommét, at jeg gerne vil have noget, som jeg ikke plejer at få.
Derfor vil jeg høre, hvor tit spiser i usundt, så som pizza? Slik, is? osv. :) & taber/holder I jeres vægt?
12 år3. juni 2012 kl. 18:01
re: Hvor tit...
Når jeg har lyst samtidig med at jeg synes det er kcal'erne værd. Altså fx hvis jeg har lyst til chokolade til min aftenkaffe så spiser jeg et lækkert stykke eller to, hvis jeg synes det er det værd, at jeg så har brugt alle de kcal der hører sig til min aftenkaffe"måltid" på det. Så begrænsede mængder som jeg så VIRKELIG nyder.
Mht fastfood som pizza og burger, så forsøger jeg at fjerne de store kcal-"syndere". Dejen i pizza'en erstatter jeg med en bund lavet på blomkåls"fars" og bollen til bugeren erstatter jeg med stegte sellerirod-"brød". Synes det tilfredsstiller min lyst samtidig med, at jeg får et mættende måltid der holder sig inden for grænsen af hvad jeg må spise af kcal.
Is laver jeg gerne selv, således at det smager sødt og isagtigt uden at have for højt kcal pr 100g.
Problemet opstår når jeg er ude og spise hos andre, hvor jeg således ikke selv laver maden... Så falder jeg lidt i, da jeg jo er nød til at spise hvad der serveres og ikke er så god til at spise små mængder til mine hovedmåltider - har brug for at føle mig mæt.
Mit vægttab at været pænt nedadgående den sidste halvanden måned hvor jeg har haft dette projekt "tab-kg", men desværre har det gået lidt langsomt den sidste uge, hvilket jeg tror ses i perioder.
12 år3. juni 2012 kl. 18:36
Men jeg mener også, fx når man skal ud og spise med vennerne, eller til fødselsdag, hvor der fx bliver severet soft-ice, så er det pænt nederen at prikke til sin salat og være den eneste som ikke får noget. Så man sgu ikke inviteret en anden gang ;)
12 år3. juni 2012 kl. 18:40
Nej det er også dér det bliver svært for mig:( prøver at spise det jeg har lyst til(så spiser ikke noget blot for at tilfredsstille værten, som fx kager, da jeg ikke kan lidt det), og så tage lidt moderate portioner... Men det lykkes nok ikke vildt godt:/
12 år3. juni 2012 kl. 19:25
tillykke!
Først og fremmest tillykke med de 23 kilo. Jeg er vildt imponeret over, at du ikke har spist usundt i 1.5 år. Hold da op!

Når jeg er på kur spiser jeg usundt/meget mad ca. 1 gang om ugen. Det giver et skub til vægttabet og stiller min trang til noget sødt eller at grovæde.

Jeg mener godt du kan spise især is her til sommer, bare du tænker over det du spiser og ikke overdriver. En kæmpe pizza er der mange kalorier i, og det plejer jeg at holde mig fra. Men en is i ny og næ synes jeg er dejligt at spise her til sommer, og det synes jeg også du skal give dig selv lov til hvis det er det du har lyst til.
12 år3. juni 2012 kl. 20:06
Jeg spiser usundt en gang om ugen, hvis jeg er inviteret i byen. Hvis jeg spiser usundt mere end en gang, ja så taber jeg mig ikke. En gang i byen er hvad mit vægttab kan holde til.
Så spis da en is en gang imellem, det må være helt ok når nu du skal holde vægten og ikke længere tabe dig. Prøv at skriv ind her at dit mål er at holde vægten og så eksperimenter og tast en fiktiv dag ind og se hvor meget du kan tillade dig at spise, når du skal holde vægten. Du kan jo altid bare slette det igen, når du er færdig med at eksperimentere.
12 år3. juni 2012 kl. 20:41
Hvor meget ryger der ned? Er det inkl. almindelig morgenmad, frokost og aftensmad? eller springer I et måltid over?
12 år7. juni 2012 kl. 20:57
Jeg har nu i 3 måneder ikke rørt sukker eller stivelse (hvidt brød, ris pasta kartofler osv.) Og jeg har iden tid eksperimenteret en del med sukkererstatning. Har nogengange købt sukkerfri is fra ålblomst og blendet den med proteinpulver, mælk og økologisk cacao og fået en fantastisk milkshake. jeg har bagt jordbærkage med mandelbund (malede mandler, sukrin og æg) hjemmerørt råcreme ( æggeblommer, sukrin, vanilie og lidt husk) og så flødeskum, mørk chockolade og friske jordbær på toppen. Det er selvfølgelig ikke noget man skal overdrive hvis man vil tabe sig, men rart at der er måder man kan synde uden det ødelægger hele kuren.
Synes det er så flot at du har spist sundt så længe, glæder mig til at jeg også har halvandet års jubilæum, synes at det bliver nemmere og nemmere, men savner altså lækkert groft brød en gang imellem.
12 år7. juni 2012 kl. 22:03
Typisk så spiser jeg sundt undtagen på det tidspunkt hvor jeg er i byen. Dvs at mine andre måltider er sunde og jeg kun synder i det tidsrum hvor jeg er i byen. Men jeg gør det med måde. Drikker kun et enkelt glas vin, men tager måske 2 portioner af hovedretten og kun 1 gang af desserten og tager lidt kage til kaffen og på den måde er det lykkedes mig at have vægttab hver uge de sidste 8 uger.
12 år7. juni 2012 kl. 22:11
Jeg tillader mig at smage på en del, men taster alt ind herinde, det sætter en begrænsning. Jeg smager på alt det jeg har lyst til når jeg er i byen, men sparer på mængderne af det usunde. Hvis jeg totalt nægter mig selv alting kommer det til at fylde for meget for mig, så virker det bedre at tage et lille stykke kage og NYDE det
12 år16. juni 2012 kl. 10:46

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });