#2 af Maribel (slettet)
For meget vand ??
Du læser en tråd i debat > kostMaribel (slettet)
re: For meget vand ??
fem liter er for meget. du skylder saltene ud af kroppen, og bliver derved mere dehydreret. så.. skær lidt ned, ville nok være godt
12 år9. april 2012 kl. 21:07
Wolfgirl (slettet)
5 liter er i overkanten selv hvis du dyrker meget sport.
Prøv at drikke omkring 2 liter, måske lidt mere hvis du er meget fysisk aktiv/sveder meget..
Prøv at drikke omkring 2 liter, måske lidt mere hvis du er meget fysisk aktiv/sveder meget..
12 år9. april 2012 kl. 22:20
katjika (slettet)
Tak for jeres kommentarer. Jeg havde det lidt på fornemmelsen jo.
Jeg indtager ca. 1400 kcal om dagen, og mit problem er lidt at jeg er tørstig hele tiden. Jeg er blevet testet for diabetes, så det er ikke det der er årsagen.
Men hvis jeg ikke skal drikke vand, hvad skal jeg så gøre i stedet ? Nogen forslag ? :)
Jeg indtager ca. 1400 kcal om dagen, og mit problem er lidt at jeg er tørstig hele tiden. Jeg er blevet testet for diabetes, så det er ikke det der er årsagen.
Men hvis jeg ikke skal drikke vand, hvad skal jeg så gøre i stedet ? Nogen forslag ? :)
12 år9. april 2012 kl. 23:09
katjika (slettet)
Jeg glemte lige at skrive, at jeg spiser 800 g grøntsager om dagen, hvoraf meget er gulerødder, og jeg mindes at jeg har læst et sted, at mange fibre kræver mere vand. Men ved ikke om det er rigtigt.
12 år9. april 2012 kl. 23:15
MetallicDude (slettet)
@ Maribel: Du kan da på ingen måde blive dehydreret ved at drikke for meget vand - du kan blive hyperhydreret (for meget vand). Men også som du siger, at man får skyllet saltene ud af kroppen - jeg ville måske formulerer det sådan, at din væskebalance mellem salt og vand forskydes kraftigt over mod vand
@ Katjika: 5 l er for meget.. Har læst et sted, som siger 1/30 af din vægt.. Dvs. hvis man vejer 90 kg, så bør man indtage 3 l om dagen.. Men det siges også, at for hver time med hård fysisk aktivitet, bør man indtage 1 l vand.. Så..
Desuden - ja, du kan godt få for meget vand at drikke - folk er faktisk døde af det :-)
@ Katjika: 5 l er for meget.. Har læst et sted, som siger 1/30 af din vægt.. Dvs. hvis man vejer 90 kg, så bør man indtage 3 l om dagen.. Men det siges også, at for hver time med hård fysisk aktivitet, bør man indtage 1 l vand.. Så..
Desuden - ja, du kan godt få for meget vand at drikke - folk er faktisk døde af det :-)
12 år10. april 2012 kl. 00:33
emmi
5 l vand er alt for meget at indtage. Du får jo også masser af væske med alt den frugt og grønt du spiser.
Som andre skriver så skyller du dine salte ud af kroppen med alt det vand og det er faktisk rigtig alvorligt. Du har nok vænnet din krop til at drikke så meget- så skær lige så langtsomt ned for det. Du burde ikke tørste så meget, så måske du lige sku ta en snak med lægen igen- bare for en sikkerhedsskyld?
Som andre skriver så skyller du dine salte ud af kroppen med alt det vand og det er faktisk rigtig alvorligt. Du har nok vænnet din krop til at drikke så meget- så skær lige så langtsomt ned for det. Du burde ikke tørste så meget, så måske du lige sku ta en snak med lægen igen- bare for en sikkerhedsskyld?
12 år10. april 2012 kl. 08:25
Anders A
Jeg er nu ret sikker på de med, at "vaske mineraler ud af kroppen", "folk er døde" etc. er helt ude i ekstremerne. Så vidt jeg ved, regulerer nyrerne ret nøje udskillelsen af salt m.v..
Mener det skal ekstremer til, førend et øget væskeindtag bliver sundshedskadeligt. Så som udrensningskure o.lign..
Mit umiddelbare inskud er, at hvis du er tørstig, bør du drikke og helst vand.
Ting som diabetes etc. skal selvfølgeligt testes, men mener bestemt ikke du bør gå og være tørstig.
Mener det skal ekstremer til, førend et øget væskeindtag bliver sundshedskadeligt. Så som udrensningskure o.lign..
Mit umiddelbare inskud er, at hvis du er tørstig, bør du drikke og helst vand.
Ting som diabetes etc. skal selvfølgeligt testes, men mener bestemt ikke du bør gå og være tørstig.
12 år20. april 2012 kl. 22:36
Reten
12 år21. april 2012 kl. 12:02
bruger slettet
PlasticPal, 5 liter vand er altså ikke sundt og det er korrekt at man vasker salt, vitaminer og mineraler ud af kroppen, det er ikke noget at spøge med.
12 år21. april 2012 kl. 18:11
Jeg drikker 5 Liter om dagen, kunne snildt drikke mere, men er lidt bekymret for, om man kan få for meget.