Æde trip

Du læser en tråd i debat > kost

re: Æde trip
Jeg har som tidligere nævnt altid været helt vildt glad for slik og kage og har altid indtaget store mænhgder af gangen... jeg har også altid været til junk i det hele taget og ikke til grønt og alt det sunde...

For ca 1½ årstid siden valgte jeg så at prøve at skifte livsstil og begynde at spise grønt og dyrke motion og stort set ikke røre junk og alt det søde... men nogen gange er det bare lidt sværer at lade være en andre gang og nogen gange falder jeg i og så giver jeg los... Det er måske sket 3-4 gange på det 1½ år.... jeg er dog gået fra ca 95 kg til 65 kg... Nu vil jeg så gerne forblive på omkring de 65.

Ja Kan godt gå hen og give lidt mavepine og så egentlig ikke alligevel fordi det er så slemt...

Jeg syntes dog stadig det er en kamp at komme af med de Gamle vaner selv efter 1½ år er der aftner hvor det er mega svært, Det sidder bare i tankerne hvor godt det smager og det er ikke det samme at spise noget andet sund snack i stedet...

Men Jeg kæmper vidre, der er jo ikke andet for hvis jeg ikke vil tage på igen...
12 år15. februar 2012 kl. 11:40
Altså der er jo intet i vejen for at spise slik og usundt en gang imellem, det skal der være plads til, misforstå mig ikke. Jeg mener bare at der er forskel på fredagsslik/hygge og på at fortære 500g slik + 5 marsbarer, der i mine øjne signalerer at der er noget andet der stikker under, der giver én et behov for denne i mine øjne overspisning.

Jeg har selv en vægt på 65kg som jeg vil holde og da jeg træner meget og får en masse sund mad og den næring jeg har behov for, tillader jeg mig selv hver fredag el. lørdag at spise slik for 500kcal. Og selvfølgelig er det ok at der i løbet af ugen smutter en bid chokolade eller en mundfuld kage. Men man skal være bevidst om at det usunde ikke er et nødvendigt element, man ikke KAN undvære, for i det øjeblik er vi ude i noget afhængighed og tvang. Noget som ikke længere er et uskyldigt treat men noget psykisk man kæmper med indeni som viser symptomer gennem spisevanerne.

Sry for mine snørklede formuleringer... og mine eventuelt forkerte antagelser, det er svært at gøre sig klog på en situation bag sin pc-skærm så self er mit indlæg fuldt af gisninger
12 år15. februar 2012 kl. 12:11
Oki så gik den ikke længere i går aftes spiste jeg ca 1,5 kg blanede kage og småkager af fors. slag i løbet af ca 1½ time.... *kunne simpelthen ikke stoppe igen før jeg var helt proppet....

Nu har jeg vildt dårlig samvittighed og ville ønske at jeg ikke havde gjordt det, men har det også været de andre få gange hvor jeg har gjort det...

Bare man havde viljen til at lade værer, det har jeg jo for det meste, de få gange hvor det er sket har det bare sagt klik oppe på første.... Nedtur!!!
12 år16. februar 2012 kl. 22:44
Hey Slayerin.. føler med dig. Står selv med samme problem.

Er også inde i en periode hvor jeg ikkem agter at stoppe trippene, før jeg bare er fuldstændig proppet.

Synes dog også jeg vil sige.. flot at du har tabt dig så meget, og held og lykke med at styre dine trip.

Knus

Lovely
12 år17. februar 2012 kl. 07:47

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });