Hvor mange kcal når man træner?

Du læser en tråd i debat > kost

Hvor mange kcal når man træner?
Hejsa

Jeg er lidt i tvivl om, hvor mange kcal jeg bør indtage, når jeg har en nogenlunde aktiv dag, hvor jeg fx tager en times spinning... Det forbrænder jeg knapt 500 kcal af på, så hvor meget bør mit indtag ligge på disse dage? Er 13-1400 kcal for lavt?

Min hverdag er udover dette ret stillesiddende, da jeg er studerende og derfor bruger meget af tiden på læsning ;) Jeg bor også tæt på både skolen og andre ting, så selvom jeg som regel altid cykler, så er det kun kortere afstande...
12 år22. januar 2012 kl. 16:06
re: Hvor mange kcal når man træner?
Hej Kathrine, det kan du jo se inde under din "smiley", hvis du ellers har udfyldt din vægt, din aktivitets profil og udfylder dit motion, så får du jo præsenteret, hvad du kan spise for at nå dit mål :=)
12 år22. januar 2012 kl. 17:34
Da mit bmi ligger under 25, så jeg kan ikke få den indstillet som jeg gerne vil... Så den kan jeg ikke bruge til hjælp :/
12 år22. januar 2012 kl. 18:56
Det forstår jeg ikke.. Nå men så prøver vi at gætte :=)
Skal du fortsat tabe dig ? Som en tommelfinger-regel skal en kvinde have omkring 1800 kcal om dagen for at opretholde sin nuværende vægt, så hvis du ligger under taber du dig. 13-1400 lyder ikke for lavt i mine øre, kommer jo lidt an på din krop og dit mål, så svært at afgøre :=)
12 år22. januar 2012 kl. 19:00
Jeg tænker på om 1300 kalorier er for lavt, når jeg er meget aktiv :) Eller de dage, hvor jeg er det...
Men ja jeg skal stadig tabe mig, jeg kan bare ikke få sat programmet rigtigt, da mit bmi da vil ligge for lavt herinde..
12 år22. januar 2012 kl. 20:28
Jeg forbrænder selv 700 kcal hver dag på løb, og ligger dernede omkring, det er jo ikke så meget, det er ca. hvad alle bør om dagen.. hvis du begynder på 2500 kcal om dagen motion må du nok hellere supplere op med lidt ekstra godt :=)
12 år22. januar 2012 kl. 20:39