Hvor mange kcal når man træner?

Du læser en tråd i debat > kost

Hvor mange kcal når man træner?
Hejsa

Jeg er lidt i tvivl om, hvor mange kcal jeg bør indtage, når jeg har en nogenlunde aktiv dag, hvor jeg fx tager en times spinning... Det forbrænder jeg knapt 500 kcal af på, så hvor meget bør mit indtag ligge på disse dage? Er 13-1400 kcal for lavt?

Min hverdag er udover dette ret stillesiddende, da jeg er studerende og derfor bruger meget af tiden på læsning ;) Jeg bor også tæt på både skolen og andre ting, så selvom jeg som regel altid cykler, så er det kun kortere afstande...
12 år22. januar 2012 kl. 16:06
re: Hvor mange kcal når man træner?
Hej Kathrine, det kan du jo se inde under din "smiley", hvis du ellers har udfyldt din vægt, din aktivitets profil og udfylder dit motion, så får du jo præsenteret, hvad du kan spise for at nå dit mål :=)
12 år22. januar 2012 kl. 17:34
Da mit bmi ligger under 25, så jeg kan ikke få den indstillet som jeg gerne vil... Så den kan jeg ikke bruge til hjælp :/
12 år22. januar 2012 kl. 18:56
Det forstår jeg ikke.. Nå men så prøver vi at gætte :=)
Skal du fortsat tabe dig ? Som en tommelfinger-regel skal en kvinde have omkring 1800 kcal om dagen for at opretholde sin nuværende vægt, så hvis du ligger under taber du dig. 13-1400 lyder ikke for lavt i mine øre, kommer jo lidt an på din krop og dit mål, så svært at afgøre :=)
12 år22. januar 2012 kl. 19:00
Jeg tænker på om 1300 kalorier er for lavt, når jeg er meget aktiv :) Eller de dage, hvor jeg er det...
Men ja jeg skal stadig tabe mig, jeg kan bare ikke få sat programmet rigtigt, da mit bmi da vil ligge for lavt herinde..
12 år22. januar 2012 kl. 20:28
Jeg forbrænder selv 700 kcal hver dag på løb, og ligger dernede omkring, det er jo ikke så meget, det er ca. hvad alle bør om dagen.. hvis du begynder på 2500 kcal om dagen motion må du nok hellere supplere op med lidt ekstra godt :=)
12 år22. januar 2012 kl. 20:39
Hvor meget vejer du, hvor høj er du, og hvad vil du gerne veje? Har du overvejet at din målvægt måske er for lav?
12 år22. januar 2012 kl. 20:42
Som Ablanu siger så er din målvægt nok for lav.
Der er en grund til at du ikke kan sætte et mål under bmi 18,5. Det er for dit helbreds skyld. Alt derunder er ikke et ønskværdigt eller hensigtsmæssigt mål. Hvis du i forvejen vejer lidt men føler behov for at ændre din krop, så fokuser i stedet på at stramme op og komme i god form og spis self sundt.. Så kommer du til at føle dig helt anderledes selvom du ikke taber kilo. Så føler du måske også at du slet ikke har brug for et vægttab. Hvilket du sikkert heller ikke har.
12 år22. januar 2012 kl. 21:51
Hun skrev da en bmi på 25, det er da, som regel, ok at komme under dette.. ? en bmi på 18 er direkte skørt.. jeg skal personligt ligge over en bmi på 25 selvom den lidt ringe bmi skala siger at jeg så er tyk.. den er lidt for statisk :=)
12 år22. januar 2012 kl. 22:17
Det er det da, Benni, men det er hendes BMI der er under 25, jeg gætter på, at hun måske prøver at sigte efter en vægt der er så lav, at BMI'en kommer under 19/18 stykker :)
12 år23. januar 2012 kl. 08:32

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });