Et logisk spørgsmål... - bekræftelse.

Du læser en tråd i debat > kost

Et logisk spørgsmål... - bekræftelse.
Hej! :D

Jeg har et logisk spørgsmål, men jeg har brug for at få det bekræftet..!
Jeg tæller kalorier inde på madital - men jeg har ikke brug for at tabe mig længere - nu vil jeg bare vedligholde min vægt. (-:

Fik jeg fx. forbrændet 2100kalorier en dag, men kun spiser 1700, så er jeg i 400 underskud.
Næste dag forbrænder jeg kun... lad os sige 1800kcal i alt - men vælger så at spise 200kcal extra, så er jeg kun i 200 underskud, -> på længere sigt vil jeg tabe mig ikke... men lige præcis dén dag vil jeg være i overskud, men jeg tager ikke på alligevel ikke?
Så hvis jeg gør sådan lidt op og ned, og ender fx. med et underskud på 100-200kcal, når ugen er omme, altså søndag, hvis jeg starter mandag og slutter søndag. (:
- Hvis nogen kan forklare det lidt nemmere, så det sidder lidt bedre inde i hovedet (:

- & hvilket slags mel er det bedste og sundeste?
For jeg vil alt i verden ikke tage på, på maven, og det har jeg læst at hvede skulle?
men gælder det også fuldkornshvede og durum? eller hvordan
12 år28. december 2011 kl. 12:07
re: Et logisk spørgsmål... - bekræftelse.
Hvis jeg har forstået det rigtigt så ja: Du taber dig på længere sigt :)
En dag er i teorien ligegyldig, du skal jo se på det som under/overskud for en længere periode.. Du kan jo prøve at kigge på info -> Oversigt -> 4 uger, så kan du se hvordan det ser ud i et længere perspektiv :)

Hvis du har et overskud på 100kcal en dag, og et underskud på 100kcal den næste, går det i 0, og så har du hverken taget på eller tabt dig i de dage (i teorien). Samme princip hvis du på en uge har 700kcal i underskud og bagefter en uge med 700kcal i overskud, så har du samme vægt ved dag et af første uge og dag syv i anden uge..

Er dog ikke med på hvorfor dit regnestykke skal give underskud, hvis du prøver at vedligeholde?
12 år28. december 2011 kl. 12:33
ja, jeg holder bare øje med uge, det synes jeg er mere overskueligt.
- 100kcal er jo ikke noget, overhovedet... det svarer jo måske til 10g. ca.
Det skal give undeskud, fordi jeg ikke vil tage på, og med så lidt i underskud vil det ikke kunne ses alligevel (-:
12 år28. december 2011 kl. 18:12
100kcal hver dag giver noget.. Det er 700kcal om ugen, altså 100g.. Det giver altså fem kilo på et år!
12 år28. december 2011 kl. 21:49
Jamen, jeg synes det er svært at ramme præcist. lige pt er jeg i ca. 500 i underskud siden i mandags.
Og jeg synes det er svært at komme op på de 2000 om dagen, fordi jeg har jo andet at lave end at spise, altså medmindre jeg skal til at proppe mig, når jeg har tid... det er meget ubehageligt. :|
12 år28. december 2011 kl. 21:57
De 500 i underskud er ikke et problem, du skal bare også have et overskud på et tidspunkt, ellers taber du dig jo, i stedet for at vedligeholde :)
Prøv med lidt federe produkter, f.eks. letmælk i stedet for minimælk, spis fed fisk og få så noget godt fedt f.eks. fra nødder :)
12 år28. december 2011 kl. 22:14
okay, så hvis jeg en dag spiser 500 i overskud, men er i underskud, når ugen er slut, bliver det ikke lagret som fedt?
12 år28. december 2011 kl. 22:23
Kan godt være, det bliver, men det forsvinder igen, hvis du har tilsvarende underskud en anden dag, vil jeg mene.. Det er et spørgsmål om plus og minus :)
12 år28. december 2011 kl. 22:25
Når man er vedligeholde, behøver man jo ikke at dyrke den store motion så, hvis man ikke har lyst til at tabe mig :|
12 år28. december 2011 kl. 22:29
Motion er godt for din krop :)
12 år28. december 2011 kl. 22:31

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });