#2 af gwestrup (slettet)
Nye idéer til snacks
Du læser en tråd i debat > kostgwestrup (slettet)
re: Nye idéer til snacks
Hej..
jeg kan udemærket sætte mig ind i din situation.. har i øjeblikket mit månedlige og det er et helvede for mig, grundet at min søde trang kommer frem...
jeg plejer som regel at drikke et stort stort glas vand, det hjælper rigtig meget for trangen på mig, plus at man får en bonus med, nemlig masser af væske..
ellers så prøv at lave nogle hjemmelavede myslibarer.... der er en kogebog i bog og ide, der hedder raw food til 70 kr... det er en lille bog, men den er SUPER god.. rigtig lækkrt sundt mad og de har nogle fantastiske opskrifter på myslibarer....
håber du kan bruge det til noget.
jeg kan udemærket sætte mig ind i din situation.. har i øjeblikket mit månedlige og det er et helvede for mig, grundet at min søde trang kommer frem...
jeg plejer som regel at drikke et stort stort glas vand, det hjælper rigtig meget for trangen på mig, plus at man får en bonus med, nemlig masser af væske..
ellers så prøv at lave nogle hjemmelavede myslibarer.... der er en kogebog i bog og ide, der hedder raw food til 70 kr... det er en lille bog, men den er SUPER god.. rigtig lækkrt sundt mad og de har nogle fantastiske opskrifter på myslibarer....
håber du kan bruge det til noget.
13 år12. september 2011 kl. 15:37
nystart2011 (slettet)
Hejsa,
Jeg har i dag opdaget at hjemis har et forholdsvis stort udvalg af is uden sukker og med lavt fedtindhold. Jeg har i dag smagt hindbærstang og den smager rigtig rigtig godt og lidt syndig:o) Så at der også findes en "familiepakke" med flere forskellige slags is.
Måske I også kunne have glæde af det når I bliver overmandet af trang til noget sødt:o)
Jeg har i dag opdaget at hjemis har et forholdsvis stort udvalg af is uden sukker og med lavt fedtindhold. Jeg har i dag smagt hindbærstang og den smager rigtig rigtig godt og lidt syndig:o) Så at der også findes en "familiepakke" med flere forskellige slags is.
Måske I også kunne have glæde af det når I bliver overmandet af trang til noget sødt:o)
13 år15. november 2011 kl. 23:00
Uldsokken (slettet)
Den her opskrift er fra opskrifter.heede.dk og jeg synes det er et ok alternativ til det usunde, så man også kan snacke lidt. De er lidt tørre, men ok
"Peanuts"
Tørrede kikærter udblødes i vand mindst 10-12 timer, stilles køligt.
Hæld herefter vandet fra og kom nyt friskt vand på og kog dem i ca. 45 min. Hæld vandet fra og lad dem dryppe godt af.
Lægges ud på bagepapir og krydres godt med salt og andre krydderier efter smag.
Bages i ovnen ved 180 grader ca. 45-60 min. til de er sprøde.
Der er masser af andre lækre opskrifter derinde og hvis man spiser med omtanke dagen igennem er der fint plads til lækkerierne. (anbefaler "lækker fyldig chokoladekage" og "chokolademousse" denne dog med kun 50 g DDV)
"Peanuts"
Tørrede kikærter udblødes i vand mindst 10-12 timer, stilles køligt.
Hæld herefter vandet fra og kom nyt friskt vand på og kog dem i ca. 45 min. Hæld vandet fra og lad dem dryppe godt af.
Lægges ud på bagepapir og krydres godt med salt og andre krydderier efter smag.
Bages i ovnen ved 180 grader ca. 45-60 min. til de er sprøde.
Der er masser af andre lækre opskrifter derinde og hvis man spiser med omtanke dagen igennem er der fint plads til lækkerierne. (anbefaler "lækker fyldig chokoladekage" og "chokolademousse" denne dog med kun 50 g DDV)
13 år16. november 2011 kl. 08:35
bruger slettet
Jeg plejer at tage nogle isis cookies med chokolade :] Der er hmm.. Jeg mener det er 83 kcal pr pakke med to kiks i. Det kan godt tage det værste :] Men når jeg så har det måndtlige, så er det svært at stoppe igen --' Men det er da bedre end almindelig chokolade, hvis man får flip i det!
13 år16. november 2011 kl. 09:08
bruger slettet
Eller hvis du har lyst til noget andet med chokolade, så tager jeg tit a38 med lidt chokolade müsli i. Det er ikke så sundt, meeen det smager godt, og det er i det mindste bedre end en plade marabou :]
13 år16. november 2011 kl. 09:09
Wolfgirl (slettet)
castus.dk
Blir nødt til at anbefale de her.
Castus juleversion frugtstænger..
De er med kanel og orange og de smager SÅ godt.
80kcal i en og man føler at man også har fået noget juleagtigt..
Blir nødt til at anbefale de her.
Castus juleversion frugtstænger..
De er med kanel og orange og de smager SÅ godt.
80kcal i en og man føler at man også har fået noget juleagtigt..
13 år16. november 2011 kl. 09:14
Esti91 (slettet)
En himmelsk snack for chokoladeelskere er dadler blendede med kakao (og evt. lidt mandler). Så ruller man små kugler ud af massen og triller dem evt. i kokos eller kakao. MUMS! Og en rigtig god erstatning for havregrynskugler i juletiden.
De er selvfølgelig ikke fri for kalorier, men det er yderst sunde kalorier og du for stillet chokoladelysten. En ekstra bonus er også at du er fri for E-numre, kunstige sødemidler og hvad der ellers kan være at skidt i nogle fødevarer.
De er selvfølgelig ikke fri for kalorier, men det er yderst sunde kalorier og du for stillet chokoladelysten. En ekstra bonus er også at du er fri for E-numre, kunstige sødemidler og hvad der ellers kan være at skidt i nogle fødevarer.
13 år21. november 2011 kl. 12:28
fraadern (slettet)
Chips uden fedt: sofiesblog.looklab.dk
Skyr med hakkede mandler og hakkede vindruer fx (evt 1 stykke mørkt hakket chokolade)
Frugtsalat af forskellige frugter og lidt hakkede mandler og evt 1 stykke hakket mørk chokolade på toppen.
Lakridste, i det hele taget forskellige slags te.
Lækre eksotiske frugter (og så blæser jeg på prisen)
Grøntsagsstave med forskellige slags dip lavet på miso
Mmm og ristede kikærter som uldsokken nævner er så lækkert!
Skyr med hakkede mandler og hakkede vindruer fx (evt 1 stykke mørkt hakket chokolade)
Frugtsalat af forskellige frugter og lidt hakkede mandler og evt 1 stykke hakket mørk chokolade på toppen.
Lakridste, i det hele taget forskellige slags te.
Lækre eksotiske frugter (og så blæser jeg på prisen)
Grøntsagsstave med forskellige slags dip lavet på miso
Mmm og ristede kikærter som uldsokken nævner er så lækkert!
12 år24. november 2011 kl. 20:38
calcit
Fakta har nogen frugtkugler rullet i kokos...som en anden foreslog...
12 år25. november 2011 kl. 12:45
JEG gør - men jeg kører lidt rundt i de samme "hapsere", når jeg får lyst til noget lækkert (som ikke skal være gulerødder eller bananer).
Jeg plejer tit at spise for cirka 100 kcal af hjemmekrydrede nødder, oliven. dåsemajs med salt eller æbler med kanel/vanilje i ovnen.
Hvad gør I - og har I nogle lækre forslag til små snacks?