#1 af mona0524 (slettet)
kanel
Du læser en tråd i debat > kostmona0524 (slettet)
kanel
er der nogen der har erfaring med at kanel skulle øge forbrændingen ? jeg læste om det i en artikel. Men jeg ved ikke om det passer
13 år2. august 2011 kl. 21:29
Wolfgirl (slettet)
re: kanel
Hm der er visse krydderier som kanel og chili, der øger forbrændingen men udfra hvad jeg har hørt, så er det en så lidt at det næsten ingen rolle spiller medmindre man self indtager helt ekstreme mængder... Jeg tror ikke at man skal regne med at kunne mærke nogen forskel på vægttab bare fordi man bruger disse krydderier.. Men det er sikkert sundt af andre årsager..
13 år2. august 2011 kl. 22:56
calcit
næ der er nogen stoffer i som jeg har lyst og behov for når jeg har været på diæt : udover kanel, svesker...hvidløg.....
13 år3. august 2011 kl. 12:36
AnnavonE (slettet)
Kanel hjælper måske på forbrændingen i rigelige mængder, men anbefales mest fordi det hjælper til at holde et stabilt blodsukker, selv hvis man indtager det i mindre mængder...
Bruger det selv som drys på havregrød/anden morgenmad, frugt eller i smoothie
Bruger det selv som drys på havregrød/anden morgenmad, frugt eller i smoothie
13 år18. september 2011 kl. 22:16
kokkemor (slettet)
Du skal huske at du skal spise ÆGTE KANEL ... altså den hvor der står "cassiakanel" - den anden er giftig og så vidt jeg ved osse forbudt i Sverige..
Jeg køber Urtekrams økologiske ægte kanel, den smager helt anderledes - mere sødt og meget lækker rund i smagen
Jeg køber Urtekrams økologiske ægte kanel, den smager helt anderledes - mere sødt og meget lækker rund i smagen
13 år22. september 2011 kl. 10:22
calcit
Godt indlæg ang. kanel......havde glemt det billige er giftigt...kanel er vigtigt når vi er på kur husk det venner.....godt for blodsukkeret og til at holde sukkeniveauet nede....
13 år2. oktober 2011 kl. 19:03
mona0524 (slettet)
er alm kanel giftigt ????? hvordan det
13 år3. oktober 2011 kl. 19:52
calcit
Du kan jo prøve at google det...
13 år3. oktober 2011 kl. 21:56
Lovely
kokkemor - tak for rådet om den giftfri kanel - har været nede i Netto og købt til lager (bruger helt vildt meget kanel i min husholdning)
13 år4. oktober 2011 kl. 08:52
bikealot (slettet)
Cassia-kanel er IKKE den ægte !!
13 år4. oktober 2011 kl. 13:12