Nupo lynkur

Du læser en tråd i debat > kost

Nupo lynkur
Godt, ja så har jeg så købt til 5 dages hård nupo-kur...

1 dag:
- Morgenmaden var en kakaoshake, 1 portion - det var ikke særlig hårdt
- Middag: jeg var på biblioteket med min dejlige datter, og det tog tydeligvis på kræfterne, for jeg var så sulten da jeg kom hjem, at jeg spiste en chokoladebar som så gælder for to nupo-breve... :(
- Eftermiddag: jeg blev så træt, at jeg blev nødt til at lægge mig imens min lille pige sov til middag - herefter blev jeg nødt til at drikke en chokolade-shake.
- Aftensmad: tjah, så vælger manden så at lave fiskefrikadeller... Jeg endte med at spise to små... :(
- Aftenkaffe: her spise jeg så en karamelbar...

i alt fik jeg indtaget: ca. 659 kalorier + 2 fiskefrikadeller.

Mit nødråb er: hvordan er det for alle jer andre, der er på nupo? Indtil videre er jeg træt, har ondt i hovedet og dødsulten... - Hvis jeg ikke drak sort kaffe og grøn the ville jeg da dø af den gnavende sult i min mave! Nogle fifs til at få lyst til at dyrke motion og have overskud i hverdagen?

Men jeg har til gengæld tabt mig fra 59,0 til 57,8 på 1 dag, JUBII :)
13 år14. juli 2011 kl. 11:54
re: Nupo lynkur
Hejsa
Hovrdan kan det være du er gået på Nupo? Jeg ved godt at det umiddelbart synes at være en hurtig løsning. Men du sænker også din forbrændingsevne i forløbet, fordi kroppen ikke får nok at spise. Dette øger risikoen for at tage det hele på igen bagefter. Hvorfor ikke tabe 0,5- 1 kg om ugen og så tage den tid det tager. Så vil du også kunne holde det bagefter, da din krops forbrændning stadig er optimal.
Bare et lille råd. Held og lykke med det hvad end du beslutter
13 år14. juli 2011 kl. 12:17
Jeg har været på en lang kur for omkring to måneders tid siden, hvor det faktisk gik rigtig fint i et par uger... Jeg spiste rigtigt, omkring 1400-1600 kalorier men jeg synes hele tiden at have lyst til mere alligevel og havde svært ved at sætte grænser omkring maden. Så kom eksamensperioden og slik, usund mad og madglæde synes at afhjælpe stress og gav mig til følge at tage endnu mere på end hvad jeg vejede før kuren...

Jeg synes det er rigtig øv at veje mere end jeg nogensinde har gjort på grund af stress - jeg tror det er stressmave jeg har haft nemlig. Det får mig til at føle mig mindre værd og jeg hader mig selv for det... - Også selvom jeg klarede eksamen flot og fortsat er stoppet med at ryge for omkring et år siden (hvilket fik min vægt fra 53 til 59 kilo :()...

Så derfor nupo - 5 dage hvor jeg taber mig lidt og så tager jeg den derfra, hvor jeg sætter indtaget op til omkring 1100-1400 kalorier...

- Jeg har bestemt mig for rigtig meget kød og fisk og grov pasta, kartofler, ris og grønsager - ud over det, kan jeg også godt tillade mig få usunde ting som lidt rosiner, mørk chokolade og nødder... ;)
13 år14. juli 2011 kl. 12:44
jeg synes problemet med nupo er man er kronisk sulten så.

13 år15. juli 2011 kl. 10:55
Sådan gik 2. anden så:
- Morgen: jeg havde faktisk helt kvalme ved tanken om kakao-shake, men jeg fik da et brev ned sammen med en kop the med honning (det må jeg godt i følge mig selv :))
- Middag: et kakao-brev
- Eftermiddag: et kakao-brev plus et glas saft.
Her imellem havde jeg det rigtig skidt i maven og måtte faktisk tage en pille mod mavepine... Må da ikke være sundt? Hm.. Så jeg spise en smule karryris med få bønner, to små stk. mager kyllingebryst med en håndfuld pinjekerner... HMMMM!! Det smagte fantastisk :) Nå, men spiste en chokolade-bar til aftenkaffen og så stod den ellers på masser af vand...

Mona0524: Ja, du har så ganske ret... Hvad gjorde du, da du så var på kuren?

Men jeg har da tabt mig fra 59,0 til 57,5 nu ;) Så det virker sørme... :)
I dag skal jeg så ned og svede i to timer i fitness-centret. - Jeg er meget, meget spændt på, om jeg er så udholdende, som jeg plejer at være til træning...
13 år15. juli 2011 kl. 13:29
Nu vil jeg ikke være en lyseslukker. Men jeg kan ikke lade være med at tænke, om noget af vægttabet mon er tarmindhold? Jeg mener, det mad du spiser vejer jo ikke ret meget, i modsætning til hvis man har en diæt der indeholder kød og masser af grønt.
Det er interessant at følge med i din nupo kur. Du må ikke tage min kommentar negativ, jeg funderer bare.
13 år15. juli 2011 kl. 14:20
165 og 57 kg.. Hvad er problemet? Din BMI ser jo fin ud? Hvad laver du på Nupo, når du er normalvægtig?
13 år15. juli 2011 kl. 14:52
Jeg var på Nupokur ca 7 uger, men grundet træning, var det svært at vurdere præcis hvor mange kg, der røg, da jeg samtidig byggede muskler!
Og jeg fulgte ikke den barske variant.

Jeg gjorde følgende:
om morgenen blendede jeg jordbærshake med 100 gr frossen frugt og ingefær. Evt en dl juice.

resten af dagen levede jeg af de 5 resterende shakes i forskellige smagsvarianter, gulerødder og agurk. Når jeg trænede, spiste jeg desuden ca 100 gr hytteost 1,5% for at få protein.
Og så tyggede jeg tyggegummi eller spiste nogle pastiller...

Kunne også finde på at spise en proteinbar efter træning eller Nupos bar.

Generelt sørgede jeg bare for, jeg ikke overskred de 1200 kcal om dagen.

Drak 2 liter vand, ca 1 kop te og 2 kopper kaffe (arbejder nat, så bliver nødt til at have noget koffein)

Tabte ca 4kg på vægten, men det så ud af meget mere. Jeg oplevede hverken sult, lavt blodsukker, hovedpine eller lignende.

At jeg så grundet stress og dårlig rygrad har taget det på igen, er en anden historie ;) Men det er min egen skyld - tager en Nupo tur igen i august, men nok kun 2 uger bare for at komme i gang med at få fokus på kur igen! Og så ellers bruge skemaet herinde.
iform.dk har også nogle gode kostplaner!
13 år15. juli 2011 kl. 15:52
Tjah, jeg var på nupo-kur indtil lørdag aften... Jeg gik fra 59,0 til 57,3 kilo, så man taber sig på nupokur... MEN!
Jeg kan IKKE anbefale den hårde kur... Jeg fik på andendagen simpelthen meget ondt i maven så jeg måtte tage en pille for det torsdag og endnu en lørdag. Så gav jeg op.

Fredag var jeg desuden inde og træne på hold. !! (Det anbefaler "de" jo?!) Normalt kan jeg holde rimelig godt til sådan et stram op-hold men denne gang sejlede rummet, og jeg troede simpelthen jeg skulle kaste op og besvime. Aldrig har jeg været så ør og det tog mig tre kvarter at rejse mig fra det toiletgulv i træningscentret jeg kollapsede på. Det var ikke kun pinligt at træneren måtte hente vand til mig, fordi jeg var så dårlig, men samtidig virkede det bare som den lammeste undskyldning for ikke at tæske noget jern igennem!

Gud, hvor kan jeg ikke lide fornemmelsen jeg fik i maven af nupo-produkter... - Måske kan jeg bare ikke tåle det sorbitol-sødemiddel der er i nupo?

Mrsjeg: Jo, jeg kan sagtens give dig ret i det... og du er ikke en lyseslukker, fordi du har så ganske ret... Det var helt sikkert bare lagrede tarmindhold der blev smidt der... Jeg gider ikke bruge mere tid på nupo, så hellere spise 1400 kaloriers sund kost og kunne bevæge sig rundt uden at skulle besvime! :)

Ablanu: Jo, men som flere har diskuteret og som jeg har læst i min nylig kostbog fra iform, så er BMI ikke ens for alle. Jeg er splejset bygget og har altid været en smule tynd... Dog har jeg efter fødslen af min datter blevet meget mere muskuløs og har samtidig fået en pølse rundt om maven efter eksamensperioden, hvilket er enormt usundt og derfor skal det af her i løbet af min ferie. Så derfor ser jeg det i spejlet og ikke min BMI som andet end en rettelinje ;)

Eloquence: Jeg synes om din måde at bruge nupo på... Men så vil jeg hellere bruge andre råvarer end nupo, for så er det bare for dyrt, men respekt for din vision og held og lykke :D Det lyder som om du har drivkræften...

Ellers vil jeg kun sige respekt til personer på nupo-kurer og dem der har styr og erfaring med det... Til dem der ikke har prøvet det endnu, er det ikke fordi jeg kan anbefale den hårde kur... Jeg tror simpelthen ikke på, at du kan tabe dig på den måde ;) Det er bare min ærlige mening. :)
13 år18. juli 2011 kl. 22:58
Det er rigtigt, at BMI er en rettesnor og ikke den skinbarlige sandhed, men jeg tror bare ikke, at du skal tabe dig nok til at en Nupo-kur giver mening, slet ikke i den hårde udgave?
Når du mangler så lidt, er det jo klart bedre at ordne det med mad, da du så kommer ind i en ordentlig rytme, en rytme du også ca. skal følge, for at holde vægttabet. Jeg forstår folk der vejer 50 kg for meget, som bruger Nupo, de skal jo blive ved med at tabe sig, men du skulle jo stor set ikke andet end at tabe dig på Nupo-kuren og så bare vedligehold?
Maven skal vel også trænes væk, nærmere end spises væk?
13 år19. juli 2011 kl. 09:01

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });