#2 af Need2befit (slettet)
Stivelse - fuldkorn osv.
Du læser en tråd i debat > kostNeed2befit (slettet)
Stivelse - fuldkorn osv.
Rettelse;
Kan man godt tabe fedt, SELVOM man spiser havregryn og andre kulhydrat-rige ting?
Kan man godt tabe fedt, SELVOM man spiser havregryn og andre kulhydrat-rige ting?
13 år13. juli 2011 kl. 12:37
calcit
re: Stivelse - fuldkorn osv.
ja hvis man har noget fedt at tage af.......
13 år13. juli 2011 kl. 12:43
Need2befit (slettet)
Ja, jeg mener genrerelt. (:
13 år13. juli 2011 kl. 13:59
rdrd (slettet)
Jeg tror mere at det er hvis du spiser det lige inden du træner at det har betydning.
Havregryn - især som grød - har den fordel at det mætter godt og holder blodsukkeret stabilt længe. Jeg spiser dog aldrig mere end 30 g havregryn ad gangen, kun til morgenmad, max tre gange om ugen.
Opskrift på havregrød:
250 g skummetmælk
30 g havregryn
koges 10 min i mikroovnen, tilsættes 5 g plantemargarine. Jeg synes ikke det behøver yderligere sødning.
Havregryn - især som grød - har den fordel at det mætter godt og holder blodsukkeret stabilt længe. Jeg spiser dog aldrig mere end 30 g havregryn ad gangen, kun til morgenmad, max tre gange om ugen.
Opskrift på havregrød:
250 g skummetmælk
30 g havregryn
koges 10 min i mikroovnen, tilsættes 5 g plantemargarine. Jeg synes ikke det behøver yderligere sødning.
13 år13. juli 2011 kl. 14:37
Need2befit (slettet)
Hvad mener du, at det har betydning, hvis jeg spiser det lige inden træning ;)?
Jeg spiser også havregryn engang imellem
med ca. 40-45g havregryn og 150g minimælk... men jeg koger det ikke (:
Jeg spiser også havregryn engang imellem
med ca. 40-45g havregryn og 150g minimælk... men jeg koger det ikke (:
13 år13. juli 2011 kl. 14:43
rdrd (slettet)
Når man indtager kulhydrat, så går energien ret hurtigt i blodbanen, hvor det er let tilgængeligt, hvis man så motionere lige efter, så vælger kroppen at bruge det let tilgængelige brændstof, istedet for at skulle til at omdanne fedtet til energi. Så jeg tror at det er det de mener med at man kan glemme alt om fedtforbrænding, hvis man har spist havregryn.
13 år13. juli 2011 kl. 14:46
Need2befit (slettet)
Ja, men ved du om det er sandt?
Fordi så ville det jo nok være bedst at holde sig væk fra knækbrød, fuldkornspasta, havregryn osv.. hvis dét er fedt man ønsker at smide....
Fordi så ville det jo nok være bedst at holde sig væk fra knækbrød, fuldkornspasta, havregryn osv.. hvis dét er fedt man ønsker at smide....
13 år13. juli 2011 kl. 14:49
rdrd (slettet)
Du skal jo have noget kulhydrat. Fedttabet skal nok komme alligevel, man forbrænder bare ikke fedtet direkte, når der er kulhydrat tilgengælig, men forbrænder det ved at forbrænde mere end man indtager.
13 år13. juli 2011 kl. 15:10
mona0524 (slettet)
Man skal da spise de grove kulhydrater, der er masser af gode vitaminer og det giver en god mæthed. Så man ikke bliver fristet til de mindre lødige kulhydrater. Der er masser af fibre i det .Spec. havregryn holder blodsukkeret og cholesterol tallene nede.
13 år13. juli 2011 kl. 18:18
- Kan man godt tabe fedt, SELVOM man spiser havregryn?
Fordi jeg har læst på en hjemmeside, at når man spiser havregryn, så kan man godt glemme det med fedttab - fordi der er så mange kulhydrater, at kulhydratdepoterne skal tømmes først og så derefter kan fedtet "smides" :D
Men hvor sandt er det?
& hvor godt er stivelse? Fx. knækbrød, fuldkornspasta og andre fuldkornsprodukter? Jeg har bare hørt, at det ikke er særlig godt, når man er igang med et vægttab & hvis man gerne vil have fladmave?
Fuldkornsprodukter er ikke hurtige-kulhydrater, selvom det er pasta?