#1 af lykke18
kanel??
Du læser en tråd i debat > kostlykke18
kanel??
godmorgen.. jeg har idag spist havregrød med kanel men kan ikke finde det ?? nogen der ved hvad det ellers kan hedde eller hvor mange kcal og fedt der er i ??
13 år14. juni 2011 kl. 06:17
sabbi (slettet)
re: kanel??
godmorgen
jeg spiser det samme - men taster ikke kanel ind da det er så lidt at det ikke har nogen betydning - for mit vedkommende i hvert fald. men prøv at google det.
god dag!
jeg spiser det samme - men taster ikke kanel ind da det er så lidt at det ikke har nogen betydning - for mit vedkommende i hvert fald. men prøv at google det.
god dag!
13 år14. juni 2011 kl. 06:35
calcit
der svarer til melis kanel rummer bare lidt fedt...
13 år14. juni 2011 kl. 13:05
sabbi (slettet)
Nå...hold da op, den havde jeg ikke lige set komme!
Men kanel er stadig sundere end melis, eller? :-o
Har læst flere steder det skulle øge ens forbrænding (dog minimalt)
Men kanel er stadig sundere end melis, eller? :-o
Har læst flere steder det skulle øge ens forbrænding (dog minimalt)
13 år14. juni 2011 kl. 21:06
mopsie
Melis og kanel er bestemt ikke det samme eller rummer det samme for den sags skyld. Kanel er et krydderi der blandt andet bruges til at lave kanelsukker, hvis det er kanelsukker i spiser på havregrøden kan det selvfølgelig godt sammenlignes med sukker, men hvis det bare er krydderiet er det ikke det samme.
Kanel findes i maditals database under kanel stang. Og indeholder ca. 240 kalorier pr. 100 gram, hvoraf over halvdelen er kostfibre. Kanel skulle være godt at bruge i maden, og skulle hjælpe til at nedsætte blodsukkeret og øge forbrændingen.
Hvis det blot er krydderiet kanel i bruger så fortsæt endelig med det, og den smule i kommer på jeres grød er nok ikke det der vælter dagsindtaget af kalorier.
Kanel findes i maditals database under kanel stang. Og indeholder ca. 240 kalorier pr. 100 gram, hvoraf over halvdelen er kostfibre. Kanel skulle være godt at bruge i maden, og skulle hjælpe til at nedsætte blodsukkeret og øge forbrændingen.
Hvis det blot er krydderiet kanel i bruger så fortsæt endelig med det, og den smule i kommer på jeres grød er nok ikke det der vælter dagsindtaget af kalorier.
13 år14. juni 2011 kl. 21:32
sabbi (slettet)
puha okay...
så eks 5 gr ren kanel svarer til 5 gr kanelstang?
bruger bare ren kanel og hermetas eller hvad det nu hedder :) det smager ligeså godt som alm sukker syntes jeg.
Men tak for svaret :)
så eks 5 gr ren kanel svarer til 5 gr kanelstang?
bruger bare ren kanel og hermetas eller hvad det nu hedder :) det smager ligeså godt som alm sukker syntes jeg.
Men tak for svaret :)
13 år14. juni 2011 kl. 21:36
calcit
Kanle stang er i min verden en kage jeg har tidl. spurgt dertil her...men fand ud at; det hedder stødt kanel ligesom stødt melis.....
I stødt kanel:
pr 100 gr.370 kcal........4gram protein, 80 g kulhydrat, 3 gram fedt........
Jeg elsker kanel og har altid haft lyst til alt med det. Men ikke i fedekager....Kanel er også pragfuldt som røgelse....
I stødt kanel:
pr 100 gr.370 kcal........4gram protein, 80 g kulhydrat, 3 gram fedt........
Jeg elsker kanel og har altid haft lyst til alt med det. Men ikke i fedekager....Kanel er også pragfuldt som røgelse....
13 år15. juni 2011 kl. 11:31
calcit
Ja kanel er sundere........men det kan jo googles.... brugte lige hukommelsen ........og skrev at det er som sukker indholdsmæssigt dette set i relation til at Sabbi måske mente der ingen kalorier er i. så har kanel 370 kcal og melis 400......pr 100 gram.....
13 år15. juni 2011 kl. 11:45
mopsie
Jeg tror ikke at der menes en kage, når der står: "kanel, stang", i hvert fald vil jeg til at spise noget mere kanelstang hvis der kun er 240 kcal. pr. 100 gram. Kanelstang smager fantastisk ;-)
Calcit: Jeg kan sagtens se at den anden kalorieberegner opgør kanel som du siger, men jeg fandt til gengæld denne næringsdekleration som stemmer overens med de data som maditals kanel, stang:
nutrientfacts.com
Hvilken opgørelse der er rigtig kan jeg ikke give et ordentligt svar på.
Sabbi: Jeg ville sidestille 5 gram kanel stang med 5 gram stødt kanel i indtastningen. Selvom kanel skulle indeholde lidt flere kalorier som den dekleration som Calcit henviser til så er det stadig begrænset hvor mange kalorier det betyder når du indtager 5 gram dagligt.
Calcit: Jeg kan sagtens se at den anden kalorieberegner opgør kanel som du siger, men jeg fandt til gengæld denne næringsdekleration som stemmer overens med de data som maditals kanel, stang:
nutrientfacts.com
Hvilken opgørelse der er rigtig kan jeg ikke give et ordentligt svar på.
Sabbi: Jeg ville sidestille 5 gram kanel stang med 5 gram stødt kanel i indtastningen. Selvom kanel skulle indeholde lidt flere kalorier som den dekleration som Calcit henviser til så er det stadig begrænset hvor mange kalorier det betyder når du indtager 5 gram dagligt.
13 år15. juni 2011 kl. 11:53
calcit
Spis bare kanel.....Sabbi prøvede bare at være behjælpelig med at ja der er kalorier i. ;-) Calcit.
13 år15. juni 2011 kl. 12:03