Har du prøvet, at indtasta den som en vare og så bagefter medtage den og indtaste din egen opskrift UDEN fedtstof ???
Jeg finder nemlig selv rigtig mange ting og laver min egen opskrift ud af dem, hvor jeg undlader de ting som feder :O))
#2 af Ulla Mikkelsen
Derfor blev jeg vildt glad da jeg for nogle måneder siden fandt produktet "Xprez Risotto mushroom" i Fakta, til 20 kr. pr. pakke.
Den indeholder 140 gr. risottoblanding opgivet til 161 kcal pr. 100 gr. Man skal bare tilsætte vand og en smule fedtstof, koge den lidt tid, og vupti, en himmelsk spise til et overkommenlig kalorieindtag....
Troede jeg :-/
For efter at have nydt denne ret med stort velbehag nogle gange, kom jeg til at tvivle på om det virkelig kan lade sig gøre at risotto indeholder så få kcal.. Så jeg skrev en mail til den danske leverandør, og spurgte, og desværre var min frygt begrundet..
De 161 kcal er pr. 100 gr. færdigvare - ikke pr. 100 gr. tørvare.. Eeeeeeej altså!! Det kunne de godt lige have oplyst på pakken :-(
Jeg burde nok have tænkt mig lidt mere om til at starte med, men det er jo nemt at snyde sig selv, når der er noget man virkelig gerne vil have..
Så nu sidder jeg her med et skab fyldt med risottoblanding, og en samvittighed som ikke vil give mig lov til at spise det igen, før den hedder vægtvedligehold (og til den tid er det nok for gammelt).. Suk! :-D