#2 af Helle4654 (slettet)
Der sker ingenting på vægten!!!
Du læser en tråd i debat > kostHelle4654 (slettet)
re: Der sker ingenting på vægten!!!
Hvor irriterende - jeg har ikke så meget forstand på det med kosten, men taster du det hele og får "glade smileys" de fleste steder?
Hvis du samtidig er startet med at motionere, skal du huske at muskler vejer mere end fedt. Jeg startede herinde lige efter påske og har nu tabt 1,7 - sådan helt stille og roligt. Du er velkommen til at kigge på mine tal og se om der er noget der er meget anderledes. Jeg synes jeg spiser meget, men jeg rør mig også de fleste dage, gåtur, cykeltur, zumba, svømning eller løb...
Pøj pøj med det hele og trods alt er det sunde bedre for din krop end det du spiste tidligere :-)
Knus Helle
Hvis du samtidig er startet med at motionere, skal du huske at muskler vejer mere end fedt. Jeg startede herinde lige efter påske og har nu tabt 1,7 - sådan helt stille og roligt. Du er velkommen til at kigge på mine tal og se om der er noget der er meget anderledes. Jeg synes jeg spiser meget, men jeg rør mig også de fleste dage, gåtur, cykeltur, zumba, svømning eller løb...
Pøj pøj med det hele og trods alt er det sunde bedre for din krop end det du spiste tidligere :-)
Knus Helle
13 år11. maj 2011 kl. 18:54
LouiseBH (slettet)
Jeg må indrømme at jeg ikke er startet med at motionere selvom jeg burde :( Men synes dog stadig det burde have haft bare en lille effekt efter en måned!!
Ja får glade smilyes de fleste steder, dog aldrig på energifordelingen imellem måltiderne.... det skyldes at jeg spiser mindre end mad i tal anbefaler, der skal jeg nemlig spise omkring 1600 kalorier om dagen og det synes jeg er for meget når jeg ikke dyrker motion!
Ja får glade smilyes de fleste steder, dog aldrig på energifordelingen imellem måltiderne.... det skyldes at jeg spiser mindre end mad i tal anbefaler, der skal jeg nemlig spise omkring 1600 kalorier om dagen og det synes jeg er for meget når jeg ikke dyrker motion!
13 år11. maj 2011 kl. 19:11
Mrsjag (slettet)
Jeg tror umiddelbart jeg ville sætte kalorie indtaget lidt ned. Jeg synes 1500 kcal lyder af meget når du slet ikke dyrker motion og gerne vil tabe dig.
Måske jeg ville spise noget mere yoghurt til morgenmad, mere kød til aften og så spare på ris og pasta. Proteiner er altid godt.
Derudover har jeg af en diætist fået anbefalet kun at spise 1-2 stk frugt om dagen, kan se du spiser 3-4 stykker. Erstat med grønt et par af gangene.
Jeg ved godt hvor frustrerende det er når der ikke sker noget på vægten. Man må bare tænke på at man gør noget godt for kroppen!
Måske jeg ville spise noget mere yoghurt til morgenmad, mere kød til aften og så spare på ris og pasta. Proteiner er altid godt.
Derudover har jeg af en diætist fået anbefalet kun at spise 1-2 stk frugt om dagen, kan se du spiser 3-4 stykker. Erstat med grønt et par af gangene.
Jeg ved godt hvor frustrerende det er når der ikke sker noget på vægten. Man må bare tænke på at man gør noget godt for kroppen!
13 år11. maj 2011 kl. 20:12
Mrsjag (slettet)
Glemte lige:
Hæng i, der skal nok ske noget! Held og lykke med projektet!
Hæng i, der skal nok ske noget! Held og lykke med projektet!
13 år11. maj 2011 kl. 20:12
LouiseBH (slettet)
Tak for forslagene :)
Jeg vil skære frugten om eftermiddagen væk og spise lidt gulerødder og cherrytomater istedet.
Har også overvejet helt at droppe ris/pasta osv. om aftenen, eller i hvert fald nogle dage (for kan virkelig godt lide det hehe).
Jeg vil skære frugten om eftermiddagen væk og spise lidt gulerødder og cherrytomater istedet.
Har også overvejet helt at droppe ris/pasta osv. om aftenen, eller i hvert fald nogle dage (for kan virkelig godt lide det hehe).
13 år11. maj 2011 kl. 20:18
LouiseBH (slettet)
Nu ikke nok med at der ingen ting sker, nu vejer jeg simpelthen mere end da jeg startede! Hvad sker der?!?!?!?
13 år18. maj 2011 kl. 08:59
calcit
jeg ville droppe det smøreost og knækbrød
13 år18. maj 2011 kl. 20:00
Need2befit (slettet)
Kan du ikke gøre din dagbog offentlig, hvis det er muligt, altså medmindre du spiser det hver eneste dag?
- For så synes jeg bedre vi kan se, hvad du spiser og hvor meget af det.. (:
Jeg ville nok droppe frugten så sent.
- For så synes jeg bedre vi kan se, hvad du spiser og hvor meget af det.. (:
Jeg ville nok droppe frugten så sent.
13 år18. maj 2011 kl. 20:51
calcit
det pasta/ ris fylder godt i regnskabet........der findes faktisk en procentdel kvinder ( husker ikke tallet) som har et lavt basalstofskifte. Og det kan være det kun er få kalorier som skiller.......du spiser for meget.....jeg spiser intet efter aftensmad kun en kop kaffe ikke senere end kl 20. Hvilke tanker gør du sig selv om det ?
13 år18. maj 2011 kl. 23:54
Morgen: 130 g. cheasy yohgurt, 10 g. finax crunsh(sukkerfattig og rig på kostfibre), en kiwifrugt, et halvt stykke rugbrød med lidt 6% ost og nogen gange et glas minimælk.
Formiddag: En banen eller andet frugt
Frokost: et stykke rugbrød, 100 g. torskerogn, 200 g. grøntsager og masser af vand
Eftermiddag: Et stykke wasa rågi med smøreost 8% kalkun eller et par skriver kalkunpålæg, et stykke frugt samt vand
Aftensmad: 100 g. kød af en art, 100 g. pasta/ris (kogt vægt) eller 150 g. kartofler og dertil 2-300 g. grøntsager og masser af vand
Aften: Kan være et stykke knækbrød, et stykke frugt, lidt mandler eller et par stykker mørk chokolade.
Grunden til at jeg slet ikke forstår at vægten står stille er, at før jeg begyndte at spise dette, spiste jeg lige hvad jeg ville - og jeg tog ikke på af det, der stod vægten også bare stille. Og jeg holdt mig altså ikke tilbage med hønsesalat, remulade, flødesovs, hvidt brød og smør - hvilket jo er helt ude af min kost nu og har været det i ca en måned! Hjæææælp!!!!