#2 af volvo (slettet)
Knækbrød...
Du læser en tråd i debat > kostvolvo (slettet)
re: Knækbrød...
Knækbrød indeholder mange kalorier pr. 100 g. Et par stykker af den grove type med fuldkorn (som giver mæthedsfornemmelse i længere tid end, hvis det var uden fuldkorn) kan man spise ind imellem. Jeg spiser engang imellem et par stykker uden noget på. Det tager den værste sult, og smager udmærket.
13 år27. april 2011 kl. 21:17
calcit
det står på pakken ....ja der er mange kalorier i.....ikke så uskyldigt.
13 år27. april 2011 kl. 22:37
Need2befit (slettet)
35kcal pr. stk... Det er ikke forfærdelig meget... :|
Men jeg tænker mere på, om den har den samme virkning som hvidt brød,, altså hvor det sættes på maven osv.
Men jeg tænker mere på, om den har den samme virkning som hvidt brød,, altså hvor det sættes på maven osv.
13 år27. april 2011 kl. 23:04
Mrsjag (slettet)
Det kommer jo an på hvilken type knækbrød du vælger. Jeg spiser gerne Wasa Rug sprø som nærmest er rugbrød. Undgå selvfølgelig de lyse knækbrød.
13 år28. april 2011 kl. 01:10
bruger slettet
Man skal bare styre udenom wasa frukost og andre hvedeknækbrød. Dem er der nu ikke mange af. De fleste slags knækbrød er fuldkorns og indeholder ca 35kcal pr stk. Man skal self lige holde øje med tallet bagpå. Men jeg kan da sagtens fx spise 4-6 stk wasa sport med magert kyllingpålæg og agurk til frokost.. Det giver ikke ret mange kcal men rigtig meget fuldkorn :)
Knækbrød er et rigtig godt slankeprodukt da det virker som om man spiser meget for få kcal. I forhold til rugbrød (100kcal pr skive..)
Knækbrød er et rigtig godt slankeprodukt da det virker som om man spiser meget for få kcal. I forhold til rugbrød (100kcal pr skive..)
13 år28. april 2011 kl. 16:12
mopsie
Jeg spiser også en del knækbrød, syntes det mætter godt. Jeg vælger altid dem med mange kostfibre i. Er helt vild med wasa delikatesse, de er meget tynde og med 16 % kostfibre. Jeg bruger dem gerne som mellemmåltid med kødpålæg, marmelade eller mørk pålægschokolade.
Du skriver at du spiser vildt mange knækbrød. Jeg spiser ca. 2 stk om dagen, og vil anbefale dig at spise alting med måde, det er stadig et stivelsesholdigt produkt.
Jeg har desværre ikke forstand på ost, kig på kalorierne og sammelign med hvad der ellers er i køledisken. Jeg spiser nogle gange den lyserøde cheasy, den syntes jeg er god.
Du skriver at du spiser vildt mange knækbrød. Jeg spiser ca. 2 stk om dagen, og vil anbefale dig at spise alting med måde, det er stadig et stivelsesholdigt produkt.
Jeg har desværre ikke forstand på ost, kig på kalorierne og sammelign med hvad der ellers er i køledisken. Jeg spiser nogle gange den lyserøde cheasy, den syntes jeg er god.
13 år28. april 2011 kl. 16:20
Need2befit (slettet)
Jeg spiser også Was delikatess sesam, eller noget i den stil ;)
170kcal på 100g ost er det meget efter jeres mening?
170kcal på 100g ost er det meget efter jeres mening?
13 år28. april 2011 kl. 16:40
Bente (slettet)
"Når det er slankeost, hvor mange % fedt må den indeholde?"
Hvis det er skære ost du mener, så kan jeg fortælle om de oste vi køber hos os.
skæreost max 30+ = 17% = , 17g fedt/ 100g
men kan du få fat i en der kun er 20+ = 10% = 10g fedt/ 100g
Endnu bedre er en ost på 10+ = 6% = 6g fedt/ 100g.
Smørreost bruger vi mest de forskellige friskoste fra Levevis,( føtex) de indeholder 3% fedt = 3 g fedt pr 100g
Camenbert har de i Lidl en fra linessa på 11% = 11g pr 100g.
Knækbrød skal du altid gå efter dem med højest fiber indhold og lavest fedtindhold.
Mvh Bente
Hvis det er skære ost du mener, så kan jeg fortælle om de oste vi køber hos os.
skæreost max 30+ = 17% = , 17g fedt/ 100g
men kan du få fat i en der kun er 20+ = 10% = 10g fedt/ 100g
Endnu bedre er en ost på 10+ = 6% = 6g fedt/ 100g.
Smørreost bruger vi mest de forskellige friskoste fra Levevis,( føtex) de indeholder 3% fedt = 3 g fedt pr 100g
Camenbert har de i Lidl en fra linessa på 11% = 11g pr 100g.
Knækbrød skal du altid gå efter dem med højest fiber indhold og lavest fedtindhold.
Mvh Bente
13 år28. april 2011 kl. 18:38
Ulla Mikkelsen
Jeg spiser knækbrød i stedet for rugbrød (er nemlig ikke vild med rugbrød) - Der er jo lige så mange kostfibre og protein i knækbrød, men mindre Kcal pr. 100 g :O))
De bedste er Wasa Dilikatess og nr. 2 er Wasa Rågi :O)) - i stedet for kage eller bare til den søde tand, spiser jeg Wasa Runda kanel, med sukkerfri marmelade - Jeg har tabt 8,2 kg på 12 uger, så helt skævt kan det jo ikke være :O))
De bedste er Wasa Dilikatess og nr. 2 er Wasa Rågi :O)) - i stedet for kage eller bare til den søde tand, spiser jeg Wasa Runda kanel, med sukkerfri marmelade - Jeg har tabt 8,2 kg på 12 uger, så helt skævt kan det jo ikke være :O))
13 år29. april 2011 kl. 06:39
Jeg er lidt i tvivl er, knæk brød er det ligesom lyst brød - noget man skal undgå eller hvad?
Hvor mange knækbrød spiser I? (om dagen?)
Fordi lige nu spiser jeg vildt mange knækbrød med cheasy ost ovenpå?
Når det er slankeost, hvor mange % fedt må den indeholde?