JiBar : Nu sad jeg lige og kiggede lidt efter det.. og på fødevarer skriver de også ADT (ved 2000kcal som normal voksent menneske skal ha) er det 270g Kulhydrater.. dvs vi er ikke i nærheden af 5-8g på kg kropsvægt.. kan slet ikke få de tal til at passe ind..
Og det med bodybuildere ikke har styr på noget passer ikke helt.. det er de eneste mennesker der kan styre deres krop 100%.. vil de tabe sig gør de det super hurtigt, vil de tage på i BF%, gør de det super hurtigt, og vil de kun øge muskler gør de det super hurtigt.. så de er 110% klar over hvad de putter i hovedet af ting og sager.. dem der træner til stærkmandskonkurrencer skal bare spise for at blive store og stærke, men rigtige bodybuildere (altså fitness-konkurrence) har mere styr på kosten end alle her fra forumet ;)
Jeg træner selv for at blive stor.. ikke fitness, så jeg skal ha massere af kulhydrater og proteiner for at få noget masse på kroppen.. men på trods af det, så nærmer jeg mig stadig ikke 5-8g når jeg træner
Mvh
#12 af bruger slettet
hvis du lige starter med at læse efter hvad der bliver skrevet, så er det ikke 5-8 g pr kg man vejer.. men udfra ens normalvægt i forhold til sin højde.. altså i dit tilfælde 91kg og ikke de ca 100 kg. :)
Og samtidig skriver vi jo også at vi ikke bare tager det 110% som lov.... desuden er det jo tilegnet folk som virkelig yder meget energi gennem sin træning, og træner meget dagligt!
Der gælder bodybouilding IKKE ind.... Kroppen skal ikke bruge nær så meget energi på at styrketræne som fx ved at løbe.
ved mig, udfra udregninger i madital så vil jeg bruge ca 450 kcal ved hårdt styrketræning 1 time, men vil bruge knap 1100 kcal ved at løbe (13,8km/t) på samme tid. Så derfor skal kroppen selvfølgelig også bruge meget mere energi !
Desuden hvis du går ud fra alle de bodybuilder sider, som bodyhouse osv... så skal du ikek tro på alt hvad de skriver derinde. Slet ikke om kost. De tror de ved mere end de gør. Men de ved kun hvad der skal til for at blive større og stærkere... men ikke hvordan man får en sund krop. Der er faktisk undersøgelser der viser at en bodybuilder spiser mere usundt end en alm person der går bare en smule op i sin ernæring!