#2 af Aeriz (slettet)
Mangler inspiration til mad
Du læser en tråd i debat > kostAeriz (slettet)
re: Mangler inspiration til mad
Jeg ved ikke om du bryder dig om kartofler, men de koster jo ikke nær så mange kcal som pasta og ris. kødsovs med kartoffelmos er godt , især hvis man kommer nogle andre rodfrugter i mosen. Eller du kan prøve at banke et kyllingebryst fladt og komme en lille smule raps på også stege den som en snitzel. Det er rigtig godt med bagte kartofler til. Ellers kan jeg foreslå dig at kigge på retnemt.dk. Selvom man ikke bestiller mad derfra (Hvilket ellers helt sikkert kan anbefales!) så kan man se opskrifterne fra denne og forrige uges retter. Og der står også hvor mange kcal der er i pr. person.
13 år22. marts 2011 kl. 13:21
mopsie
Hemmelighed og hemmelighed ? Jeg er meget ideforladt når det kommer til mad, det bliver næsten altid til de samme retter. Jeg prøver ligesom du at undgå kulhydraterne, dog ryger der en smule pasta (fuldkorn) ned engang imellem.
De retter jeg spiser mest er:
Frikadeller lavet i ovn, som tilbehør spiser jeg kogte gulerødder og broccoli/grønne bønner. Laver også nogle gange frikadeller af hakket kylling, men her syntes jeg er det er bedst med pasta og tomatsauce til.
Hakkebøf med bagte rodfrugter og gerne noget tzaziki til at "dyppe" i.
Wok med kylling, hvidkål, peberfrugt, champignon, ananas og en smule kokosmælk spædet op med vand. Mætter helt fantastisk!
Igår fik jeg koteletter (uden fedt, skære altid kanten af da jeg ikke kan fordrage det) stegte dem på en pande og efter lidt tid stegte champignon, løg og tomat med til sidst. Denne ret kan spises med eller uden pasta til afhængig af humør.
En god sommer/forårsret er kylling med fyld. Jeg kommer en smule mozzarela, forårsløg inden i og ruller med parmaskinke udenom. Bages i ovnen og spises med en god salat af lækkert grønt.
Følger med i denne tråd da jeg virkelig også mangler inspiration.
De retter jeg spiser mest er:
Frikadeller lavet i ovn, som tilbehør spiser jeg kogte gulerødder og broccoli/grønne bønner. Laver også nogle gange frikadeller af hakket kylling, men her syntes jeg er det er bedst med pasta og tomatsauce til.
Hakkebøf med bagte rodfrugter og gerne noget tzaziki til at "dyppe" i.
Wok med kylling, hvidkål, peberfrugt, champignon, ananas og en smule kokosmælk spædet op med vand. Mætter helt fantastisk!
Igår fik jeg koteletter (uden fedt, skære altid kanten af da jeg ikke kan fordrage det) stegte dem på en pande og efter lidt tid stegte champignon, løg og tomat med til sidst. Denne ret kan spises med eller uden pasta til afhængig af humør.
En god sommer/forårsret er kylling med fyld. Jeg kommer en smule mozzarela, forårsløg inden i og ruller med parmaskinke udenom. Bages i ovnen og spises med en god salat af lækkert grønt.
Følger med i denne tråd da jeg virkelig også mangler inspiration.
13 år22. marts 2011 kl. 13:31
nusermor (slettet)
Har du prøvet Quorn-produkter som kan købes i Kvickly og Irma??? Det er et svampeprodukt med høj proteinindhold.
Og hvad med fritter lavet f.eks. hokkaido-græskar??? Brug evt. din yndlingskrydderier. Begge dele er jeg ret vild med.
Og hvad med fritter lavet f.eks. hokkaido-græskar??? Brug evt. din yndlingskrydderier. Begge dele er jeg ret vild med.
13 år22. marts 2011 kl. 13:35
KatiaK (slettet)
Fedtforbrædningssuppe! Smager skønt! Er fyldt af sunde grønne sager, og intet andet! Jeg har prøvet at lave sådan en kæmpe portion og har stadig noget i fryseren. Men jeg vil advare, hvis man kan lide stærke sager, så spis en portion og frys resten ned, ellers kommer man til at spise for meget ; ) Selv om det siges, at man kan spise lige så meget man har lyst af denne suppe, men jeg er lidt bange for, at man kan spise for meget alligevel ; )
Mvh.
Katia
Mvh.
Katia
13 år22. marts 2011 kl. 14:17
Ingeborg59
Hej
Har du prøvet hjerteforeningen.dk eller cancer.dk. De har mange gode opskrifter, der også er både kalorie- og hjertevenlige.
Har du prøvet hjerteforeningen.dk eller cancer.dk. De har mange gode opskrifter, der også er både kalorie- og hjertevenlige.
13 år22. marts 2011 kl. 18:01
cbf71
Hey alle
Hvis I mangler noget inspiration, skalI være velkomne til at kigge forbi min hjemmeside, hvor der er to sider med fedtfattige opskrifter og en side med salater
cbfskysite.dk
eller
sund-nu.info (er dog de samme opskrifter, men det kunne jo være, der var noget andet interessant)
Håber, I har lyst til at kigge forbi derinde...
Hvis I mangler noget inspiration, skalI være velkomne til at kigge forbi min hjemmeside, hvor der er to sider med fedtfattige opskrifter og en side med salater
cbfskysite.dk
eller
sund-nu.info (er dog de samme opskrifter, men det kunne jo være, der var noget andet interessant)
Håber, I har lyst til at kigge forbi derinde...
13 år22. marts 2011 kl. 19:13
cbf71
13 år22. marts 2011 kl. 19:14
Chimichanga
Quorn-produkterne lyder ret spændende! Mætter de ligeså meget som kød?
13 år22. marts 2011 kl. 19:25
MorLisa
Jeg har lige hørt fra min bror, at han bruger hvidkål, i stedet for lasagnepladerne i lasagnen. Det skulle smage fantastisk! Jeg skal selv prøve det snart.
13 år22. marts 2011 kl. 19:44
Jeg er efterhånden ved at løbe tør for idéer til sund og lækker mad - både middag og aften. Så tænkte jeg, at der nok var en eller to, der kunne have lyst til at dele deres retter med mig og andre herinde.
Jeg forsøger at undgå de tunge kulhydrater i hverdagen, og såfremt de optræder i min kost er det kun i form af fuldkorn. Så jeg forsøger at finde inspriration til retter uden.
Mine yndlings retter er for tiden:
Chili con carne (perfekt at have i fryseren til travle dag)
Wok med kylling, rød karry og MIlda 4%
Håber at I har lyst til at dele jeres hemmelighed med mig :)
God dag!