Hvordan ser jeres kcal indtag ud om dagen?

Du læser en tråd i debat > kost

Hvordan ser jeres kcal indtag ud om dagen?
Jeg er lidt nysgerrig på dette område, da jeg ser flere skrive, de kan taber sig på omkring 1200-1500 kcal.
Det undre mig bare, at når jeg indtager ca. 1375 kcal 6 dage om ugen fordel på 118 g protein, 150 g kulhydrat og 35 g fedt, eller sådan ca. og har en høj dag på ca. 1750 kcal fordelt på ca. 118 g protein, 225 g kylhydrat og 35 g fedt, så holder jeg vægten.
Lige pt, dyrker jeg af motion:
mandag: ca. 1 times cardio og 2 timer gymnastik
tirsdag: ca. 1-1.5 times styrketræning (skiftende mellem bagside/forside og hypertrofi/ power) fra gang til gang. Hvor jeg giver den, alt hvad jeg har + 1 times poweryoga
onsdag: cardio + 1-2 timers pilates/yoga
torsdag: Styrketræning + yoga
fredag: cardio + evt. yoga
lørdag: styrketræning + yoga

Hertil kommer transport til og fra skole (2.5 km hver vej) og gerne også frem og tilbage fra byen. Det ender gerne op i 10-15 km transport hver dag enten på gå ben eller cykel, samt lidt bodyweight træning her og der.

Synes det er vildt, at så snart jeg spiser mere end 1500 kcal på en ikke høj dag, ja så sniger vægten sig op.
Bare lidt undren herfra..
13 år8. marts 2011 kl. 18:06
re: Hvordan ser jeres kcal indtag ud om dagen?
Hold da op du er en flittig kvinde, det er flot at du får bevæget dig så meget.

Kan godt forstå du undre dig! Er det de sidste kg du mangler at smide? Eller er du i gang med, at holde vægten ?

13 år8. marts 2011 kl. 19:30
Bliver nødt til at sige det her... SHIT du dyrker jo MEGA meget motion :-O
13 år8. marts 2011 kl. 19:30
Muskler, måske?
13 år8. marts 2011 kl. 20:53
næ, der er en del som ikke som ikke i basis stofskiftet har brug for mere end max 1800 kcal dagligt. Det vil sige at forskellen ved at være " på kur " og vedligeholdende vægttab ikke er ret langt fra hinanden. Og det er der det går galt for mig......
13 år8. marts 2011 kl. 21:34
Jeg er i gang med at holde vægten, og opbygge muskelmasse samt cutte på fedtprocenten..

Trods dette, så burde opbygningen af muskler ikke kunne gøre dette? Har kørt sådan i mange måneder, så kontinuert øgning af muskelmasse burde vel ikke kunne gøre dette?

Det med basisstofskiftet lyder meget rigtigt, må jeg sige.
13 år9. marts 2011 kl. 09:57
Ja vi er jo forskellige rent kemisk ;=) Der nogle der skal passe meget på hvad de spiser og andre hvor der er plads til en del udskejelse. Uretfærdigt.

Der er mange ting der kan spille ind, men hvis du har bygget en del muskelmasse op, brænder de jo også kcal og derigennem hæver sit basale stofskifte.

Når man spiser kulhydrater, tager man også væske på - mener det 5-6 gram vand pr gram kulhydrat.

Du kan hos egen læge, via en blodprøve få målt dit stofskifte, om det ligger i normal området.

Så er der også en ting som fordøjelsen, man også skal tage højde for.

men vægten svinger jo også naturligt. Og specielt ved os kvinder i forbindelse med vores cyklus.

Hvad tænker du om den her teori ;=) 1375 kcal er jo ikke ret meget og deroveni dyrker du ekstremt meget motion, måske din krop har skruet helt ned for forbrændingen, for at holde på de sidste fedtdepoter ?? Overlevelses instinkt ;=)

Dyrker du meget motion fordi du holder af det, eller fordi du er bange for, at tage på?

Mvh
13 år9. marts 2011 kl. 19:32
Jeg har skruet rigtig meget ned, men altså.. Der er ingen tvivl om, jeg gør det fordi, JEG ELSKER DET!

Det er selvfølgelig ikke alle uger, der ser præcis sådan ud.. Alt efter om man kommer på holdet eller ej, sygdom, træthed, skole osv. Men generelt ligner det meget det.

Hvad tænker du på med fordøjelsen?
Og angående kulhydrater, så vejer jeg altid mindst morgenen efter en høj dag?

Nej min vægt svinger ikke specielt eller.. den svinger 1-2 kg, men ligger altid inden for det samme område. Taber jeg mig lidt, så kommer det hurtigt tilbage, men aldrig mere end til 'normalområdet'. min cyklus spiller normalt heller ikke den store rolle, må jeg indrømme..

Nej.. tror ikke min krop har skruet ned for forbrændingen. Det har været sådan i mange år efter hånden, og har lært at leve med det. Men var mest lidt nysgerrig, hvordan jeres dage så ud?
13 år9. marts 2011 kl. 23:45
Det jeg tænker på med fordøjelsen, var bare at hvis man ikke kommer på toilettet mindst 1-2 gange pr dag. Så vejer det jo også til, det der ligger i tarmen. Nogle mennesker er ikke på toilet hver dag.

En af mine venner er fysioterapeut, og han plejer at sige, at der ikke er noget værre end overtræning ;=) Man får desværre ikke altid det reslutat ud af det som man ønsker. Hvis man ikke restituere. Men du har trænet længe, så det har du sikkert helt styr på.

Jeg synes du er sej, at du får trænet så meget - bare du passer på dig selv ;=)

Jeg selv er desværre et dårligt eks. mit stofskifte ligge højt. Så når jeg ikke er medicineret taber jeg mig i et pænt tempo. På omkring 1500 kcal om dagen.

Mvh
13 år10. marts 2011 kl. 17:57
Hm.. Det er selvfølgelig rigtigt. -Min mave er en sag for sig selv, men det er en helt anden snak. Har mælkeallergi, samt er laktoseintolerant, og ja.. Det er en sag for sig selv. xD

Det er også helt rigtigt.. Synes nu ikke resulaterne udbliver, og har ikke tegn på overtræning. Efter 4 ugers træning, skrues intensiteten på styrketræningen ned til 80% af normale den følgende uge. Så nervesystemet kan få en velfortjent pause.

Ja okay.. Ej jeg tror ikke mit stofskifte som sådan fejler noget. Mener at ha' fået tjekket det for år tilbage. Men tak fordi du gør opmærksom på det. :)
Hvis noget kunne have indflydelse, så er det nok noget medicin, jeg får.. Men ja. Det må jeg bare leve med, hvis det er det.
13 år10. marts 2011 kl. 23:09

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });