Havregryn.

Du læser en tråd i debat > kost

Havregryn.
Ja, i dag var dagen, hvor jeg spiste havregryn & følte mig mæt, det er første gang i meget langt tid!
- Super dejligt, men aaaaltså ikke verdens bedste måltid!
Spiste det med vand, da jeg ikke ville spise det med mælk, 63g. havregryn med mælk og 38g. æble og 5 mandler. Det smagte fint, indtil der ikke var flere æbler og æbler! Kunne lige så godt have tygget på pap, altså.

Hvad plejer I, at spise det med? Så I også taber jer af det? Når jeg skriver taber jer af det, så mener jeg vel bare uden smør og alt det der...
& hvor meget? Hver dag? Er det effektivt? Altså, man tager ikke på af det eller?

Har læst lidt om det, og har læst at det ikke skulle være så godt, hvis man gerne ville tabe sig, fordi der er masser af kulhydrater, desværre.
Jeg er bare træt af at spise det samme og samme igen og igen. Ville lige prøve noget nyt.
- Spiste ikke med sukker, men kunne man evt. brug sødmiddel, specielt sådan en, som er beregnet til, når man er på en diæt?

Håber I kan give mig til råd, så det smager bedre, uden at det feder, og håber også I vil svare på mine spørgsmål...
13 år5. marts 2011 kl. 19:39
re: Havregryn.
Spiser havregrynene kogt til grød, 50g gryn og vand og lidt salt.. Eller 40g gryn og 20g rosiner og en moset banan i...

Ellers spiser jeg dem ovenpå cheasy eller jogging yoghurt, ca. 250g yoghurt(100kcal) og 40g gryn...

og måske noget frugt i tern :)
13 år5. marts 2011 kl. 21:57
Tillader mig lige at spørge: spiser du kun det der står indtastet i din dagbog? For du spiser altså alt for lidt i så fald... Håber at det ikke er alt du taster ind :)
13 år5. marts 2011 kl. 22:02
Jo, det er det, som jeg har spist idag.
13 år5. marts 2011 kl. 22:07
Okay, jeg ville nok lige sådan cirka fordoble mængden hvis jeg var dig ;)
Du skal have mindst 1200 dagligt..
I know, jeg er ingen helgen på det punkt, har også sulteperioder osv og meget uregelmæssige spisemønstre, så skal ikke sige noget xD Men kan jo godt håbe at andre ikke vil være ligeså ufornuftige som mig selv :)

Husk at meget af det du taber er muskler og væske, kulhydratdepoter, osv hvis du ikke indtager nok.. Det kan være en motivation til at spise lidt mere :)
Husk at kroppen er dit tempel der skal være med dig hele livet, du kan ikke få en ny så pas på den :-)
13 år5. marts 2011 kl. 23:09
Jamen, ifølge madital, kan jeg spise max 1192, men også fordi jeg har gået osv i dag, hvis jeg ikke havde lavet noget, ville det være mindre...
13 år5. marts 2011 kl. 23:25
Jeg tror at du har undervurderet dit aktivitetsniveau måske og måske kombineret det med et urealistisk mål.. Altså ingen skal have under 1200.. Medmindre du er sengeliggende..
vægt x timer i døgnet = basalstofskifte = det mindste kroppen skal have for at holde organer ved lige... Derudover kommer kalorier man forbrænder ekstra alene ved fx at sidde op, skrive på pc'en, sidde i skolen, gå rundt i sit hus mm.. Så selvom man ikke træner direkte, forbrænder man altså mere.. Tror ikke på at du forbrænder mindre end 1800kcal pr dag uden motion hvis din krop fungerer nogenlunde normalt...
13 år5. marts 2011 kl. 23:56
Jeg har set din dagbog, og du spiser alt for lidt.
Har læst tråden, og jeg tror altså at du blander Kcal og kJ sammen.
Du bør spise mindst 1200 kCal/5000kJ, og det vil endda lige være i underkanten med dit aktivitetsniveau.

I din alder er det vigtigt at kroppen får nok næring, og det går den altså ikke, når du spiser som du gør lige nu.

Kommenterer dine forældre ikke på dit madindtag?
13 år6. marts 2011 kl. 15:10
Uha ja du spiser ifølge din dagbog alt, alt for lidt - Jeg spiser ca. 1000 kcal. om dagen og føler mig tit sulten, så forstår slet ikke, at du kan klare det - du dyrker jo også en masse motion, så du skal helt sikkert spise meget mere :O)
13 år6. marts 2011 kl. 17:57
Nej :-) Jeg blander dem ikke sammen ;-)
Har selv plusset dem, altså det jeg har spist og det jeg kan spise.
...
13 år6. marts 2011 kl. 20:37

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });