#2 af bruger slettet
HAVREGRØD
Du læser en tråd i debat > kostbruger slettet
re: HAVREGRØD
INDEN SOMMER??!
13 år20. februar 2011 kl. 17:21
lykke18
ja 1 august :)
13 år20. februar 2011 kl. 17:27
lykke18
ups mente 13 kg hehe
13 år20. februar 2011 kl. 17:29
Alexandra1 (slettet)
Drop sukkeret -det feder meget. Lav det i forholdet 1/3 havregryn/vand og put en æggehvide i. Hvis du absolut vil havedet sødet så put ren kanel på. Det smager super og stabiliserer også blodsukkeret!
13 år20. februar 2011 kl. 17:45
Fluffy82
Prøv evt en grødblanding med flere forskellige korntyper. Det smager af mere, så du ikke nødvendigvis behøver sukker. Selv spiser jeg en portion "krudtuglegrød" fra Aurion. Den kan købes i det fleste helsekost-forretninger, men jeg har ikke set den i alm supermarkeder. Og ja en pose er en hel del dyrere end havregryn (ca 65 kr for 1.2 kg) men jeg synes simpelthen havregrød er for kedeligt. Irma har også nogle økologiske grødblandinger i nogenlunde prisklasse, men jeg synes ikke at der smager af lige så meget.
Jeg tager 50 g grødblanding, 200 g letmælk og 50 g frosne blåbær. Grød og mælk i mikroovnen i ca 5 min ved relativ lav effekt - prøv dig frem og hold øje med det de første par gange, det kan godt finde på at koge over!!
Sådan en portion indeholder lige omkring 300 kcal og holder mig godt mæt indtil frokost. Hvis du vil have endnu mindre energi kan du jo altid bruge minimælk el. vand. Frugten kan du variere efter smag, og det smager faktisk også fint uden.
Jeg tager 50 g grødblanding, 200 g letmælk og 50 g frosne blåbær. Grød og mælk i mikroovnen i ca 5 min ved relativ lav effekt - prøv dig frem og hold øje med det de første par gange, det kan godt finde på at koge over!!
Sådan en portion indeholder lige omkring 300 kcal og holder mig godt mæt indtil frokost. Hvis du vil have endnu mindre energi kan du jo altid bruge minimælk el. vand. Frugten kan du variere efter smag, og det smager faktisk også fint uden.
13 år20. februar 2011 kl. 18:02
Fluffy82
... og glemte lige at blåbærrene kommer i, lige når den er færdig i mikroovnen, røres rundt og så får det lov til at stå et par minutter. Jeg synes det bliver for smattet hvis frugten varmes med op.
13 år20. februar 2011 kl. 18:03
Foss (slettet)
Jeg laver havregrød af 40 g havregryn, 2,5 dl vand, lidt salt og lidt sødemiddel. Når det er kogt færdig, kommer jeg 1 tsk rapsolie i.
Jeg prøvede engang med olivenolie, men det syntes jeg ikke om.
Man kan også komme et revet æble i og et drys kanel over. Men det har jeg ikke prøvet, så jeg ved ikke, hvordan den version er.
Jeg prøvede engang med olivenolie, men det syntes jeg ikke om.
Man kan også komme et revet æble i og et drys kanel over. Men det har jeg ikke prøvet, så jeg ved ikke, hvordan den version er.
13 år20. februar 2011 kl. 18:39
KP89 (slettet)
Havregrød er utroligt sundt og har et stort mæthedsindeks i forhold til mange andre morgenmadsprodukter. Har du mikrobølgeovn er det tilmed hurtigere at lave end i gryde.
Jeg er selv tilhænger af at det skal være sødt, men i stedet for sukker, bruger jeg alternativet perfect strø fra isis, det synes jeg faktisk fungerer ret godt. :)
Jeg er selv tilhænger af at det skal være sødt, men i stedet for sukker, bruger jeg alternativet perfect strø fra isis, det synes jeg faktisk fungerer ret godt. :)
13 år20. februar 2011 kl. 20:15
M_A (slettet)
Jeg plejer at blande 15 g. havregryn, 10 g. Quiranagryn og 10 hirsgryn samt nogle gange med 5 g. hvedeklid også 150 ml soyamælk (Da jeg ikke kan tåle mælk) + noget vand. Heri putter jeg 10 g proteinpulver, når grøden er kogt, og det smager bare super. Ellers er æggehvider eller noget mere mælk også et godt alternativ. Hvis der ingen proteinpulver kommer i, så er kanel super, eller lidt ren kakaopulver, hvis man er til det :)
13 år20. februar 2011 kl. 20:25
men har hørt det feder usævanlig meget når man er voksen.. alså sukker skal der på men smørklat spiser jeg ikke på...
har i en opskrift på en persons.
håber ikke det feder alt for meget for har 30 kg for meget som min læge mener skal smide inden sommer