hvorfor taber jeg mig ikke?

Du læser en tråd i debat > kost

re: hvorfor taber jeg mig ikke?
Hej Fruitcake, tak for svar

Du er altså helt galt på den, din viden er totalt gennemsyret af gammel forældet viden, desværre..... :-)

Fedt i moderate mængder vil kun gøre dit liv til et helvede, intet menneske har brug for animalske fedtstoffer, det er kun at tigge om at få en følgesygdom.

Mennesket er indrettet så genialt at det selv producerer alle de nødvendige fedtstoffer det har behov for sålænge vi får omega 3 og omega 6. Begge fedtsyrer giver med 100% sikkerhed ikke sygdomme og begge fedtsyrer findes i frugt og grøntsager.
Dette er også FAKTA!!

Det virker som om du slet ikke har læst mit indlæg lige over dit, heri redegør jeg for herbivore og omnivore. Dette er FAKTA som du ikke kan se bort fra, vær rar at forhold dig til dette i dine argumenter, ellers bliver det en lang diskussion :)

Din kommentar med at være dækket ind.. jeps.. er helt enig, men du får intet brugbart igennem brød, pasta og andet bavl. Vitaminer, mineraler og protein får du i langt størrer mængder end du har behov for igennem frugt og grønt. Ved netop at indtage frugt og grønt og få mange vitaminer og mineraler, vil som du rigtigt nævner give din krop mulighed for at tabe fedtet, men det vil aldrig ske sålænge du indtager dårlige fødevarer og ligegyldige fyldstoffer som sætter dint fordøjelsessystem på overarbejde og blokerer for optagelsen.

Vitaminer kan være MEGET skadelige når de indtages som piller, ved at spise frugt og grønt vil du aldrig skulle sluge en vitaminpille igen. Samtidigt vil hovedpine, depressioner, diabetes, fedme, forstoppelse osv. forsvinde som dug for solen.

Du nævner kalk... kalk er en myte.. at indtage for meget calcium kan faktisk give dig knogleskørhed - ja det lyder underligt, men undersøgelserne indikerer sammenhængen.

At udelukke usunde fødevarer giver absolut ingen problemer på længere sigt ;-)
13 år3. februar 2011 kl. 20:45
Heeey bonus-info:
Kroppen har brug for kødet for at kunne danne alle de forskellige enzymer, som er i de proteiner i kødet....
Eller omvendt, men noget i den retning! ENZYMER ENZYMER ENZYMER !!! Og det bør ikke undgås at spise varieret, for ellers kan kroppen ikke producere nok af de forskellige enzymer!!!
13 år4. februar 2011 kl. 16:56
Hej steorider. Virkelig ubegrundet udtalelse, der findes absolut ingen evidens for at kroppen bruger kød for at producere enzymer. Snarerere tværtimod er det påvist at det kræver ekstra enzymer at nedbryde kød og netop denne ekstra udskillelse af fordøjelsesenzymer medvirker til hurtig ældning og udmattelse.

Du har flere gange nævnt ordet "varieret", og ja.. jeg kan kun så inderligt give dig ret. Men det er altså ikke varieret at spise alt hvad der er forarbejdet, at spise forarbejdet mad er netop at spise ensidigt!! Varieret mad er et bredt udvalg af grøntsager og frugter.

Du kan aldrig spise hverken brød, pasta eller kød nok til at dække en brøkdel af den varians der findes i grøntsager og frugt. Tjek selv efter i enhver fødevaretabel.
13 år4. februar 2011 kl. 23:47
Måske du burde begrunde dine påstande lidt bedre. Hvor har du denne viden fra? Alle kan jo fortælle videre hvad de har hørt fra deres morfars hippi bror men det gør det jo ikke rigtigt.
Siger ikke at det du siger er forkert men måske du burde give lidt mere info om hvem der har fundet på det. For det lyder som nogen meget drastiske tiltag som ihvertfald skal køres langsomt ind for ikke at skade kroppen.

Til Johanneee:
Mit bedste råd er som tommelfinger regel at droppe alt hvad der er "menneskeskabt" (her mener jeg alt der ikke kommer fra naturen men som er forbehandlet af mennesker) da det er her giftstofferne kommer fra.

Selvfølgelig er der mange ting fra naturen som indeholder alt for mange kalorier, så nr. 2 råd er at holode sig inden for det antal kalorier som er anbefalet (eventuelt vha denne sides kallorietæller) til din vægt og højde. Her mener jeg også at holde sig inden for fordelingen af kulhydrater osv.

Jeg kæmper selv med de sidste 3 kilo (Som tilsyneladende er de sværeste!) og dette har virket for mig.

Nå ja og så også tænke lidt på at indtage mindre letfordøjeligt mad morgen og middag, og så noget meget let fordøjeligt mad om aftenen... Men ser ud som om du allerede gør det.
13 år5. februar 2011 kl. 13:00
Hej csb.
Jeg vil meget gerne begrunde og synes da også jeg har gjort det igennem flere diskussioner.

Men hvad vil du gerne vide da?
Jeg kan se at du selv siger "undgå forarbejdede fødevarer", hvilket jeg bliver rigtigt glad for at læse.. men samtidigt nævner du drastiske tiltag?

Hvilke tiltag taler du om her? :
At fjerne tomme kulhydrater og klæbrige fødevarer som belaster fordøjelsessystemet?
At kød ødelægger dine tarme?
At animalske fedtstoffer giver dig blodpropper?

Mange, vil når de droppe forarbejdede fødevarer og begynde at spise sundt, nærmest blive afgiftet. Denne process kan ikke skade kroppen, men den kan være knapt så behagelig, alt afhængig af hvor meget du har misbrugt kroppen og fyldt dårlig mad på den... eks.vis junk, cola, store mængder animalsk fedt osv. Hvis du altid har levet mere eller mindre sundt med grøntsager og frugt og et varieret indtag af kød, brød og pasta, vil transitionen være nem og du vil i løbet af kort tid opnå en bedre tilværelse, bedre fordøjelse og vægtregulering (op eller ned).
13 år5. februar 2011 kl. 15:10
Hej Johanneee

Mit bedste råd til dig ville være at tale med din læge (eller evt. en form for autoriseret diætist/kostvejleder):) Så ved man hvor informationerne kommer fra og hvad der er "forkert" og "rigtigt"!

Derudover kan man komme med alle mulige teorier, men hvis du ikke har tid til at afprøve allesammen, ville det være en god ide at få det be-/afkræftet hos en professionel:)

Ønsker dig held og lykke fremover!
13 år5. februar 2011 kl. 20:02
At finde en god diætist er som at lede efter en nål i en høstak. Fuldstændig på samme måde når man skal finde en god læge eller håndværker.

Virkeligheden er desværre at mange diætister er klinisk uddannet med forældet og konservativ viden og forskning. Det er beklagevis den lærdom de bliver eksamineret i og forlader uddannelsen med.
99% af alle diætister vil påstå at mælk er sundt, ikke at de ved det, men fordi de er uddannet i det. I dag ved mange mennesker godt at mælk er usundt og bør undgåes.
Ligeledes som nogle af dem vil påstå at mennesket ikke kan leve uden kød og mejeriprodukter, hvilket nok er den største løgn i menneskehedens historie.

Næh johannees største problem er at hun har forvoldt skade på sit fordøjelsessystem. Og det kræver en kostomlægning fra forarbejdet junk til sunde og nærende fødevarer.
Ved udgangspunkt i johannees kostplan, kan man tydeligt se at hun kun får en brøkdel af vitaminer og mineraler, grøntsagerne er kogte og maven er overbelastet med kød. Det er faktisk kun om formiddagen hun får nogle gode vitaminer og mineraler.
Det dur bare ikke når man gerne vil tabe sig.
13 år6. februar 2011 kl. 02:08
Hej Slimfit

Har du nogen form for uddannelse eller lignende, som gør dig til ekspert på området???

Uanset hvad du siger om diætister og andre fagfolk, så er det nu engang dem der har mest viden på området. Det kan godt være du mener at deres viden er forældet, men det er den altså ikke.

Det forekommer mig lidt pudsigt, at du som den eneste på dette forum har lige præcist det rigtige svar for hele menneskeheden, når nu alle eksperter er delvist uenige.

Nu er det bare sådan at vi ikke er ens, og det handler også om livskvalitet. Hvis det for nogle betyder at de hver fredag får en rød bøf, så fred være med det!!! Der er altså andet i livet end frugt og grønt, og jeg er ret sikker på at rigtig mange er enige med mig.

Langt hen ad vejen er jeg slet ikke uenig med dig, jeg har læst mange af dine indlæg. Og når det kommer til sødemidler og forarbejdede fødevarer så er jeg HELT enig, men når du begynder at ævle om at der er MASSER af protein i frugt og grønt (hvorhenne???) og at kød KUN er af det onde, ja så står jeg altså af.

Nu er det sådan at jeg for nylig (juli 2010) afsluttede en kostfaglig uddannelse, og at få mig til at tro at den viden jeg tilegnede mig for ikke engang 1 år siden nu skulle være forældet, det er absurd.

Det er såmænd rigtig nok at kalk også findes i andre fødevarer, og det er jo fint for dem der ikke kan lide/tåle mælkeprodukter, men at skære alle over en kam er altså drastisk nok.

Jeg er glad for på dine vegne at du har fundet lige præcis den kostform der virker for dig, men eftersom vi alle er forskellige, er det jo ikke nødvendigvis det der virker på mig. Og uden at have prøvet det, ved jeg med sikkerhed at det ikke ville virke på mig........muligvis ville min krop blive sundere, men eftersom min livskvalitet ville dale gevaldigt pga kød-mangel, så giver det ingen mening for mig at ændre min kost så drastisk.

Og så kan jeg også være bange for at du uden at ville det, kan få folk ud i spiseforstyrrelser el. lign. Med det mener jeg, at du fortæller så overbevisende om din metode, dog uden at fortælle PRÆCIST hvad det er du gør for at få alle næringsstoffer. Dvs, at Mathilde på 15 år som læser dine indlæg, måske vil læse at frugt og grønt er det bedste i verden.....men eftersom hun kun kan lide æbler og gulerødder, så er det kun det hun får.......og det duer jo ikke.

Så jeg kunne godt tænke mig en dagskost fra dig (ved jeg godt du har lavet) hvor du fortæller præcist (med gram) hvad ud har spist den pågældende dag....så kunne jeg nemlig godt tænke mig at kostberegne din kostplan.

Men den metode er sansynligvis også forældet for dig????

Men ellers kune jeg godt tænke mig nogle brugbare links på dansk (er ikke skarp i fremmedsprog), som fortæller mere om din kostmetode :)
13 år6. februar 2011 kl. 09:21
slimfit, min mad bliver både kogt og stegt. Udover frugt og grønt, er der også kød, mælk, brød og smør i. Jeg har indtil vidre smidt 30 kg. Så der er altså andre metoder end din, der virker.
13 år6. februar 2011 kl. 09:38
Slimfity, nu bliver jeg altså nødt til at meld mig på banen også. Jeg er enig med dig i flere af dine punkter, men det kammer altså også over for dig. Jeg angler endnu at se bevis for det du påstår (bl.a. at der er maaaaasser af protein i frugt og grønt) Derudover ville det også klæde idg, hvis du ikke lyder så belærende og arrogant. Endelig synes jeg du skal tage et kig på denne artikel: (et forældet link til dr.dk er blevet fjernet) Forhold dig gerne til den. Og det er nyeste viden, så du kan ikke sige den er forældet!
13 år6. februar 2011 kl. 11:18

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });