#2 af mia_duberg (slettet)
råd om morgenmad
Du læser en tråd i debat > kostmia_duberg (slettet)
re: råd om morgenmad
Når jeg laver en lignende morgenmad tilføjer jeg altid lidt mandler, det giver lidt ekstra kalorier og noget af det sunde fedt. Lidt akaciehonning ovenpå kan også være rigtig lækkert!
14 år25. maj 2010 kl. 11:06
onlyme (slettet)
det med mandler lyder godt, det må jeg prøve. tak for råd
14 år25. maj 2010 kl. 11:45
sqzee (slettet)
Hvis det er det du kan spise så er det det. Hvis din krop fortæller dig at det er nok så synes jeg du skal lytte. Det er jo ikke usundt at få lidt kalorier til morgenmad. Du kan jo sagtens tage noget sundt med du kan spise efter morgenmad.
Du "skal" ikke have noget specifikt om morgenen, ikke hvis din krop ikke synes. Bare du får nok kalorier i løbedet af dagen så tror jeg det er fint nok :)
Du "skal" ikke have noget specifikt om morgenen, ikke hvis din krop ikke synes. Bare du får nok kalorier i løbedet af dagen så tror jeg det er fint nok :)
14 år26. maj 2010 kl. 12:32
SiriS (slettet)
En skive ost eller pålæg.
14 år26. maj 2010 kl. 12:53
onlyme (slettet)
sqzee
okay tak. jeg må forsøge mig lidt frem. men ja, tallet er nok bare vejledende ja.
SiriS
ost eller pålæg bare sådan, det er ikke lige mig. og jeg vil nu ikke putte det på yoghurt :)
okay tak. jeg må forsøge mig lidt frem. men ja, tallet er nok bare vejledende ja.
SiriS
ost eller pålæg bare sådan, det er ikke lige mig. og jeg vil nu ikke putte det på yoghurt :)
14 år26. maj 2010 kl. 19:56
bruger slettet
hørte for nylig en undersøgelse der påpegede at fedt og protein om morgenen var godt til at sætte forbrændingen i vejret. Dem der starter med en ægte engelsk morgenmad skulle have bedre mulighed for at holde vægten... SE DET UNDRER MIG MEGET...
For det er da noget utroligt fedt og ulækkert morgenmad de spiser (efter min mening) ...
Jeg kan ikke huske hvor jeg læste det... men har faktisk ofte undret mig over at englændere ikke var større med den type mad de faktisk spiser ....
For det er da noget utroligt fedt og ulækkert morgenmad de spiser (efter min mening) ...
Jeg kan ikke huske hvor jeg læste det... men har faktisk ofte undret mig over at englændere ikke var større med den type mad de faktisk spiser ....
14 år26. maj 2010 kl. 21:46
SiriS (slettet)
Tager du på studieophold et halvt år i England, kommer du gerne hjem 5-10 kg større. Det har jeg hørt om mange gange.
Der er meget fedt i bacon, men traditionelt er der også stegt tomat, kartofler, evt. champignons, røræg, en skive brød eller to (toast) og baked beans. Du får altså en god blanding af næringsstoffer, på et tidspunkt af døgnet hvor du kan bruge det. Maden i sig selv er der egentlig ikke noget galt med, men portionsstørrelsen er afgørende.
Der er meget fedt i bacon, men traditionelt er der også stegt tomat, kartofler, evt. champignons, røræg, en skive brød eller to (toast) og baked beans. Du får altså en god blanding af næringsstoffer, på et tidspunkt af døgnet hvor du kan bruge det. Maden i sig selv er der egentlig ikke noget galt med, men portionsstørrelsen er afgørende.
14 år26. maj 2010 kl. 22:28
psmadsen (slettet)
Havregryn kunne være vejen frem.
100g gryn alene gir +350 kalorier.
Mit morgenmåltid er på knap 650-700 kcal.
100g gryn, 350ml skummetmælk, 10g valnødder, 4g sukker, 1 banan
100g gryn alene gir +350 kalorier.
Mit morgenmåltid er på knap 650-700 kcal.
100g gryn, 350ml skummetmælk, 10g valnødder, 4g sukker, 1 banan
14 år21. juni 2010 kl. 03:49
solskinsglad
Mit morgenmåltid minder meget om dit, men indeholder alligevel flere kalorier:
Jeg laver selv yoghurt af Skyr med frosne (optøede) bær, lidt vanillepulver og sødemiddel.
Oven på yoghurten hælder jeg hakkede ristede nødder.
Jeg laver selv yoghurt af Skyr med frosne (optøede) bær, lidt vanillepulver og sødemiddel.
Oven på yoghurten hælder jeg hakkede ristede nødder.
14 år22. juni 2010 kl. 19:02
jeg spiser frugt med cheasy yoghurt.
i dag spiser jeg:
101 g jordbær
105 g ananas
61 g banan
145 g cheasy vanilie yoghurt.
dette giver 202 kcal.
og når jeg har spist det, er det ikke plads til mere, men det er jo ikke nok i forhold til de kcal jeg skal have til morgen.