Digestivekiks - skræmmende mange kcal!

Du læser en tråd i debat > kost

re: Digestivekiks - skræmmende mange kcal!
Præcis - til gengæld er jeg overrasket over at der ikke er mere end 38 kcal i den halve melon jeg netop har guffet til morgenmad.
14 år19. maj 2010 kl. 09:13
En eller to kiks en gang imellem er selvfølgelig ikke noget problem. Problemet er at stoppe igen når man først er begyndt på pakken med kiks. Jeg ved fra mig selv at jeg er 100% bevidst om at de kiks ligger i skabet og venter på at blive spist, så det kræver viljestyrke ikke at spise dem.
Og ja, 400 gram chokolade kan man sagtens spise på en gang:-)
14 år19. maj 2010 kl. 09:13
Jeg kendte engang en pige der var npedt til at koebe 2 plader marabou i kiosken af gangen, for ellers havde hun alligevel ingen chokolade naar hun kom hjem igen :-) Det nummer kunne jeg ogsaa godt have lavet hvis ellers ikke jeg havde syntes det var saa pinligt at spise chokolade paa aaben gade.... Nej saa hellere proppe mig hjemme i sofaen. Jeg tror nu aldrig jeg har spist 400g chokolade paa een gang, men har helt sikkert spist 200g chokolade, en pose chips og en pose slik paa en aften..... Nu synes jeg det lyder vanvittigt, men dengang taenkte jeg aldrig naermere over det. Nogen gange undrer jeg mig over hvor dum man kan vaere!!
14 år19. maj 2010 kl. 18:54
Det er så ved at være mange år siden, men dengang jeg var teenager var jeg helt syg med digestive og min mor købte masser af dem. Jeg kunne indimellem godt spise næsten en hel pakke, sådan fordelt på et par timer kunne det sagtens lade sigø gøre. Det er helt vildt, når man tænker på at det er næsten en hel dags forbrug af mad man får på den måde.

Men det er så heller ikke for sjov, at jeg har et problem med mad i dag, da min mor ikke havde meget fornemmelse for at hjælpe mig med den rigtige mad. Vi havde masser af den slags, men næsten ingen frugt og grønt og salater var det der kedelige kinakål med lidt majs og ærter og så pløret til i thousand island dresseng ;)

14 år19. maj 2010 kl. 22:00
Lilja: Jeg tænkte netop på i går hvor lidt frugt og grønt der egentlig var i mit barndomshjem. Der var nærmest aldrig frisk frugt i huset og grønsagerne kom altid fra en frostpose. Derfor er det vigtigt for mig at der altid er adgang til frisk frugt og grønt i mit hjem, så mine børn kan få de gode vaner jeg selv har manglet.
14 år20. maj 2010 kl. 13:39

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });