Hvor mange kalorier om dagen??

Du læser en tråd i debat > kost

Hvor mange kalorier om dagen??
Hej alle..
Jeg er en pige på sytten, 1,69 høj, vejer 56,6 kg.

Jeg er lidt i tvivl om, hvor mange kalorier jeg egentlig skal indtage, så jeg stadigvæk kan tabe mig..
Jeg går til dagligt i skole, og der sidder jeg meget ned.
På mit job bevæger jeg mig en del rundt, da jeg arbejder i butik, og man får faktisk gået en del rundt på sådan en dag, når man både skal hjælpe kunder, fylde varer op, gøre rent m.m.
Jeg dyrker rimeligt med motion, boksning 3 x halvanden time om ugen, styrketræning 3 x halvanden time om ugen, + en smule løb, og cykling til/fra skole (ca. 5 km hver vej). Jeg syntes godtnok det er svært at holde mig til ca. 1200-1400 kcal, som jeg kan se at mange af jer ca. indtager om dagen.. Madital.dk siger, at mit ligevægtsindtag ligger på ca. 2600 kcal., og selv om jeg altid spiser lige under 2000 kcal, syntes jeg ikke at der sker det vilde. Jeg spiser sundt, grøntsager, groft brød, havregryn, frugt, magert pålæg, ingen slik, chips, cola, is el. anden sukker.
Hvor meget energi bør jeg indtage pr. dag, for at tabe mig? Håber nogen vil hjælpe :-)
14 år25. april 2010 kl. 21:53
re: Hvor mange kalorier om dagen??
Hejsa...
efter hvad du siger du vejer og hvor høj du er så ligger din bmi på omkring de 19, dvs at du ligger meget pænt hvor du er ! Så fortsæt bare med at spise sundt og varieret.
14 år26. april 2010 kl. 01:26
Du vejer så lidt i forvejen, at der skal ekstremer til før at du taber dig mere... Din krop kæmper imod for at holde på fedtet når man kommer så langt ned i vægt, det er derfor der ikke sker noget. Lyt til din krop, med den motion du dyrker er det meste af din vægt nok muskler, så du har ingen grund til at tabe dig. Spis sundt og lad være med at spekulere i kalorier. Det er livet for kort til når man ikke engang har et vægtproblem :-)

14 år26. april 2010 kl. 07:00
Det kan jo altid være godt at tjekke madital.dk's forslag med andre websites. Madital er et supersite, men der er jo ikke altid enighed om, hvad der er rigtigt, og jeg har fx personligt en anden holdning end, hvad madital mener er optimal indtag af fx protein, kulhydrat og fedt (% ifht. dagligt indtag).

mht. hvor meget du må indtage/forbrænder, prøv at tjek: (et forældet link til motion-online.dk er blevet fjernet)

Der findes også andre lignende udregnere, som kan findes via google ;-)

14 år7. juni 2010 kl. 11:07
Undskyld men jeg er ligeså høj som dig og vejer ti kg mere. Jeg er ikke tyk overhovedet, men vil gerne af med mine lidt for store lår.
Du dyrker så meget motion og spiser sundt. Stop med at tab dig, det virker sygeligt.
14 år8. juni 2010 kl. 15:39
Jeg mener det ikke ondt
14 år9. juni 2010 kl. 09:10
Svar til dig :)
Jeg vil helt sikkert give de andre brugere ret i, at det ikke lyder til, at du behøver at tabe dig. Til dit forsvar vil jeg sige, at jeg selv er 1,68 og vejer 56 kg. og jeg vil også stadig gerne tabe mig lidt på lårerne, selv om jeg nok ikke behøver det, men jeg kender det med at have krav til sig selv, og du lyder til at have en ellers fornuftig livsstil, så jeg vil gerne give dig et svar. Når du er pige og har en fysisk aktiv livsstil, så er 1200-1300 kcal ca. hvad der er anbefalet at ligge på, hvis man gerne vil tabe sig - men det er rigtigt hvad indlæg to skriver, at på et tidspunkt vil din krop kæmpe for at få energi nok til at holde dig i gang, og har du på det tidspunkt ikke noget fedt at tage af, så begynder din krop at tærre på dine muskler og organer, hvilket bestemt ikke er sundt eller gavnligt - og husk på, at sker dette, så vil du kunne dyrke din boksning eller styrketræning. Alt med måde - og husk på at en is eller chokobar i ny og næ ikke er verdens undergang :)
14 år9. juni 2010 kl. 15:47
Lige en rettelse
Jeg har skrevet følgende i mit indlæg: "og husk på, at sker dette, så vil du kunne dyrke din boksning eller styrketræning"

Jeg mente selvfølgelig: "og husk på, at sker dette, så vil du IKKE kunne dyrke din boksning eller styrketræning ;)
14 år9. juni 2010 kl. 15:49

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });