#11 af LineMarri (slettet)
Kun kød og grønt..!!??
Du læser en tråd i debat > kostLineMarri (slettet)
re: Kun kød og grønt..!!??
tak for alle jeres svar.. jeg har nu undværet stivelse i 3 dage og jeg har allerede tabt mig 1,9 kg. det er gået meget hurtig måske lidt for hurtigt er bange for jeg ikke kan holde det og tager det hele + dobbel på igen... men jeg har ikke følt mig vildt sulten da jeg har spist mig mæt i grønsager... :)
14 år23. april 2010 kl. 14:43
bruger slettet
Du kan også prøve at spise vegetarisk i de måneder du er på kur....
14 år28. april 2010 kl. 09:47
Noire (slettet)
At spise vegetarisk er jo generalt et moralsk valg og det kan bestemt være et meget sundt valg.
Men flere og flere undersøgelser tyder på, at et højt indtag af protien, når man lige præcis skal tabe sig er vejen frem. Det hjælper til at bevare muskelmassen og mætter i længere tid end kulhydrater.
Det var min erfaring de år jeg var vegetar, at det var rigtig nemt at holde min vægt, men hvis jeg havde lyst til at tabe et par kilo ekstra var det en kamp uden lige. Min plan er så at gå tilbage til en vegetarisk levestil når jeg vejer det jeg føler jeg skal og er tilfreds med, men det er i bund og grund er det et moralskt valg fra min side :).
se bla. denne artikel om vigtigheden af protein under vægttab:
iform.dk
Men flere og flere undersøgelser tyder på, at et højt indtag af protien, når man lige præcis skal tabe sig er vejen frem. Det hjælper til at bevare muskelmassen og mætter i længere tid end kulhydrater.
Det var min erfaring de år jeg var vegetar, at det var rigtig nemt at holde min vægt, men hvis jeg havde lyst til at tabe et par kilo ekstra var det en kamp uden lige. Min plan er så at gå tilbage til en vegetarisk levestil når jeg vejer det jeg føler jeg skal og er tilfreds med, men det er i bund og grund er det et moralskt valg fra min side :).
se bla. denne artikel om vigtigheden af protein under vægttab:
iform.dk
14 år28. april 2010 kl. 14:35
bruger slettet
Det har virket fint for mig :) Første gang tabte jeg mig 30 kg på cirka 3 måneder, og anden gang, da jeg skulle smide graviditetskiloene og mere til, tog jeg det mere med ro og var mindre streng og nu har jeg tabt 45 kg - så alt i alt 75 kg på den måde :)
Jeg spiser/spiste masser af grøntsager især rodfrugter, fedtsattigt kød og fjerkræ, masser af fisk og gerne fed fisk, nødder, kold olie, æg, mælkeprodukter og vand :)
Mår min vægt er normal vil jeg implementere lidt groft stivelse stille og roligt; fx. en skive rugbrød om dagen eller havregrød til morgenmaden. Når vægten så stiger ved jeg at jeg skal skrue lidt ned for stivelsen :)
Så kun en anbefaling fra mig, hvis den ikke gøres til en ekstrem kur :)
Jeg spiser/spiste masser af grøntsager især rodfrugter, fedtsattigt kød og fjerkræ, masser af fisk og gerne fed fisk, nødder, kold olie, æg, mælkeprodukter og vand :)
Mår min vægt er normal vil jeg implementere lidt groft stivelse stille og roligt; fx. en skive rugbrød om dagen eller havregrød til morgenmaden. Når vægten så stiger ved jeg at jeg skal skrue lidt ned for stivelsen :)
Så kun en anbefaling fra mig, hvis den ikke gøres til en ekstrem kur :)
14 år7. maj 2010 kl. 21:06
KarinaHadsten (slettet)
Jeg synes netop at ris, pasta og brød er nogle af de ting de fleste kure er enige om at begrænse. Og jeg synes også det er ret tydeligt når man taster i madital at de ting giver forholdsvis meget energi i regnskabet.
Jeg synes ikke det er svært at begrænse mængden af ris, pasta og brød. Jeg plejer at spise grøntsager i stedet. Får vi f.eks. boller i karry spiser jeg det ikke med ris, men med gulerødder og synes det smager fantastisk. Ind imellem tager jeg en lille smule ris eller pasta og nogle gange får jeg bare en vild lyst til at få en bolle og så spiser jeg en. Men det er ikke et problem i det daglige.
Nå men altså jeg tror på det er en god ide at begrænse mængden når man gerne vil tabe sig.
Jeg synes ikke det er svært at begrænse mængden af ris, pasta og brød. Jeg plejer at spise grøntsager i stedet. Får vi f.eks. boller i karry spiser jeg det ikke med ris, men med gulerødder og synes det smager fantastisk. Ind imellem tager jeg en lille smule ris eller pasta og nogle gange får jeg bare en vild lyst til at få en bolle og så spiser jeg en. Men det er ikke et problem i det daglige.
Nå men altså jeg tror på det er en god ide at begrænse mængden når man gerne vil tabe sig.
14 år11. maj 2010 kl. 09:15