#2 af puttegirl (slettet)
Kun kød og grønt..!!??
Du læser en tråd i debat > kostputtegirl (slettet)
re: Kun kød og grønt..!!??
Hejsa,
det virker helt sikkert, det gjorde det ihvertfald for mig. Der røg ca 1 kg om ugen og jeg blev dejligt mæt til måltiderne.
Desværre har jeg nogen gange svært ved at lade være med at hyggespise om aftenen, og så er det jo ikke altid lige grøntsager jeg har lyst til, men det virker altså hvis man kan holde sig fra stivelse og især sukker.
Jev vil klart anbefale dig at prøve det. Tror for øvrigt at det ligger lidt op ad det som vægtkonsulenterne gør, der spiser man så også en masse mælkeprodukter og desværre en masse light-skidt, som jeg ikke personligt er tilhænger af.
Jeg er spændt på at høre om du forsøger det og hvordan det går.
Hilsen Puttegirl
det virker helt sikkert, det gjorde det ihvertfald for mig. Der røg ca 1 kg om ugen og jeg blev dejligt mæt til måltiderne.
Desværre har jeg nogen gange svært ved at lade være med at hyggespise om aftenen, og så er det jo ikke altid lige grøntsager jeg har lyst til, men det virker altså hvis man kan holde sig fra stivelse og især sukker.
Jev vil klart anbefale dig at prøve det. Tror for øvrigt at det ligger lidt op ad det som vægtkonsulenterne gør, der spiser man så også en masse mælkeprodukter og desværre en masse light-skidt, som jeg ikke personligt er tilhænger af.
Jeg er spændt på at høre om du forsøger det og hvordan det går.
Hilsen Puttegirl
14 år21. april 2010 kl. 10:40
LineMarri (slettet)
tusind tak for svaret.. jeg er nemlig også bange for jeg bliver alt for lækkersulten om aften... men undgik du alt stivelse..???
14 år21. april 2010 kl. 12:49
SiriS (slettet)
Jeg var en gang på en detoxkur som gik ud på at undgå kaffe, te, alkohol, sukker, mælkeprodukter, ris, rødt kød og alt hvad der indeholdt hvede. Da jeg lige havde fundet ud af hvad jeg så kunne spise og fandt et rugbrød uden hvedemel, havde jeg det fantastisk og tabte 4 kilo, som jeg for længst har taget på igen i en dårlig periode.
Nu prøver jeg at begrænse disse ting.
Nu prøver jeg at begrænse disse ting.
14 år21. april 2010 kl. 13:22
mauie (slettet)
Hej linemarie23.
jeg har selv prøvet at spise kun kød og grønt. Det er nok den mest effektive kur man kan gå på, den kan være lidt hård, i at med man ikke indtager kulhydrater i stivelses form.hvis man er fast beslutted og stædig nok til at fulføre dette kur, er der super gode resultater.
jeg har selv prøvet at spise kun kød og grønt. Det er nok den mest effektive kur man kan gå på, den kan være lidt hård, i at med man ikke indtager kulhydrater i stivelses form.hvis man er fast beslutted og stædig nok til at fulføre dette kur, er der super gode resultater.
14 år21. april 2010 kl. 13:36
rdrd (slettet)
Og hvis du så får det meste af dit kød i form af fisk og fjerkræ, så er det særdeles effektivt.
Lene Hanson anbefaler at man, når man starter med at tabe sig, kun spiser frugt indtil klokken 12. Det prøvede jeg da min datter var 8 måneder og der røg 7 kilo på 7 dage, men ligesom med suppekuren, så skal man være forberedt på at tilbringe en del tid på toilettet.
Lene Hanson anbefaler at man, når man starter med at tabe sig, kun spiser frugt indtil klokken 12. Det prøvede jeg da min datter var 8 måneder og der røg 7 kilo på 7 dage, men ligesom med suppekuren, så skal man være forberedt på at tilbringe en del tid på toilettet.
14 år21. april 2010 kl. 14:00
Noire (slettet)
Principet er jo meget det samme som Atkins og Southbeach kurene, undgå stivelse og spis masse af protien.
Det er en super kur hvis man kan holde det og man er sjældet særlig sulten. Tabte selv 6 kg på en måned på atkins og det var endda helt uden motion. Planlægger pt. at hoppe på atkins i løbet af næsten måned.
Ville dog lige nævne at der også er rigtig meget stivelse i ting som kartofler, majs og tørret bønner, så dem skal du nok holde dig fra.
Her er 2 gode sider på engelsk, med en liste over hvilke grønsager der har mindst stivelse i sig.
lasting-weight-loss.com
lowcarbdiets.about.com
Det er en super kur hvis man kan holde det og man er sjældet særlig sulten. Tabte selv 6 kg på en måned på atkins og det var endda helt uden motion. Planlægger pt. at hoppe på atkins i løbet af næsten måned.
Ville dog lige nævne at der også er rigtig meget stivelse i ting som kartofler, majs og tørret bønner, så dem skal du nok holde dig fra.
Her er 2 gode sider på engelsk, med en liste over hvilke grønsager der har mindst stivelse i sig.
lasting-weight-loss.com
lowcarbdiets.about.com
14 år21. april 2010 kl. 16:14
iakob
Jeg er overbevist om at man taber sig nemmere hvis man holder sig væk fra kulhydrater uden fibre. Dvs lyse ris og hvedemelsprodukter som hvid pasta, franskbrød mv.
Men prøv at læse den her artikel:
(et forældet link til videnskab.dk er blevet fjernet)
Rugbrød, kartofler, brune ris, havregryn og andre fiberholdigt mad er sundt og godt. De mætter, indeholder fibre, vitaminer og andet godt.
Men det er en helt religionskrig, er det ikke?
Det er dog værd at vide, at disse kure opstår i USA, hvor stort set alt brød er lavet af hvedemel - og sødet med sukker (det har jeg ladet mig fortælle). Rugbrød, brød af grahamsmel og den slags er ikke en del af hverdagen for amerikanerne.
Men prøv at læse den her artikel:
(et forældet link til videnskab.dk er blevet fjernet)
Rugbrød, kartofler, brune ris, havregryn og andre fiberholdigt mad er sundt og godt. De mætter, indeholder fibre, vitaminer og andet godt.
Men det er en helt religionskrig, er det ikke?
Det er dog værd at vide, at disse kure opstår i USA, hvor stort set alt brød er lavet af hvedemel - og sødet med sukker (det har jeg ladet mig fortælle). Rugbrød, brød af grahamsmel og den slags er ikke en del af hverdagen for amerikanerne.
14 år22. april 2010 kl. 08:56
bruger slettet
Det skulle der i princippet ikke være noget i vejen for at man kan leve af, men vær dog opmærksom på om du får kostfibre nok. Der er også fibre i grønsager, men slet ikke i samme grad som i fuldkornsprodukter, så der skal mange grønsager til for at opnå det samme indhold kostfibre som der er i en portion havregryn og en skive rugbrød (som er det der anbefales dagligt for at få fibre nok).
Som en anden også nævner, er det jo fordi der eks. i USA ikke er tradition for at spise fuldkornsprodukter at disse kure opstår. Hvidt brød, hvid pasta og hvide ris, er der jo ikke noget guf i, og kan sagtens undværes i en almindelig kost.
Vh Karin
Som en anden også nævner, er det jo fordi der eks. i USA ikke er tradition for at spise fuldkornsprodukter at disse kure opstår. Hvidt brød, hvid pasta og hvide ris, er der jo ikke noget guf i, og kan sagtens undværes i en almindelig kost.
Vh Karin
14 år22. april 2010 kl. 11:02
SundDiæt (slettet)
Ikke bare er der masser sukker i amerikanske "bread" opskrifter - faktisk svarer mange af dem til det, som vi vil kalde kage - altså med masser af fedt og sukker i.
14 år22. april 2010 kl. 18:35
Er der nogen som har prøvet kun at spise kød og grønsager over en længere periode. jeg vil gerne tabe mig og har hørt at, hvis man kun spiser kød og grønsager, altså at man undgår mad med stivelse såaom brød, ris, pasta osv. så skulle man have nemmere ved at tabe sig... nogen som har erfaringer de vil dele ud af..???