#2 af bruger slettet
Automatkakao
Du læser en tråd i debat > kostbruger slettet
re: Automatkakao
Uha her skal man passe rigtig meget på... Nu har I godt nok skiftet til en fedtreduceret så det gælder nok ikke den, men jeg har hørt skrækhistorier om kakaoautomater...
Jeg har hørt, at på arbejdspladser blev automatkakaoen simpelthen blandet op med flydende fedt. Jeg kan ikke huske grunden, men det må have været for at spare eller lignende. Så bare en lille kop var en kaloriebombe. Der var ret meget påstyr omkring det for et halvt år siden.
Jeg kan ikke længere huske min kilde, andet end jeg mener det var tv-avisen... Så skal ikke kunne sige mig 100% sikker...
Jeg har hørt, at på arbejdspladser blev automatkakaoen simpelthen blandet op med flydende fedt. Jeg kan ikke huske grunden, men det må have været for at spare eller lignende. Så bare en lille kop var en kaloriebombe. Der var ret meget påstyr omkring det for et halvt år siden.
Jeg kan ikke længere huske min kilde, andet end jeg mener det var tv-avisen... Så skal ikke kunne sige mig 100% sikker...
14 år17. april 2010 kl. 12:21
rdrd (slettet)
kan du ikke tage en køkkenvægt med på arbejde og så veje bægret med indhold og bagefter uden indhold, så ved du hvor meget der er i koppen. Jeg vil gætte på 150 g hvis det er en normal plastik kop. Du ved jo selvfølgelig ikke hvor meget der er pulver og hvor meget der er vand, men der er en indtastningsmulighed der hedder instant (c)ka(c)kao med eller uden mælk, den må kunne bruges
14 år17. april 2010 kl. 12:23
bruger slettet
Meget godt bud rd rd kommer med.
Jeg ville dog holde mig langt væk fra chokolademælk fra automaten, min tidl. chef fortalte mig at det var flødepulver de brugte og det havde omkring 30-40% fedt i sig. Så det gik lige på hofterne.
Ellers hvad med at omlægge vanen og måske drikke te, man kan også få chokolade te - se foreksempelvis her:
shop.scrapshop.dk
Jeg ville dog holde mig langt væk fra chokolademælk fra automaten, min tidl. chef fortalte mig at det var flødepulver de brugte og det havde omkring 30-40% fedt i sig. Så det gik lige på hofterne.
Ellers hvad med at omlægge vanen og måske drikke te, man kan også få chokolade te - se foreksempelvis her:
shop.scrapshop.dk
14 år17. april 2010 kl. 14:53
bruger slettet
Det var nok det med flødepulveret jeg hørte i tv-avisen, nok ikke flydende fedt alligevel så xD
14 år18. april 2010 kl. 17:29
Noire (slettet)
jeg har også forstået det sådan, at automatkakao i bund og grund er instant cacao og flødepulver blandet med vand. Det er rigtigt usundt men kender godt selv vanen om liiiige at tage en lille kop kakao, men den er altså slem.
14 år19. april 2010 kl. 15:47
iakob
Vi har på arbejde ikke bare en automat som kan levere kakao og wiener-melange kaffe (wiki siger: I kaffeautomater består wiener melange typisk af omtrent lige dele kaffe, mælk og chokolade). Men derunder er der også en skuffe med fri adgang til chokolader.
The-breve er i samme skuffe som chokoladerne. Alt dette har nu resulteret i en distinkt delle som jeg prøver at komme af med.
Det jeg gjorde, var at bede kantine-damen om at skaffe lakridsthe (pickwick laver én på brev). Det er en god kraftig the som næsten har samme effekt som chokolade (den varmer indeni).
Desværre puttede hun the-brevene ned i chokoladeskuffen til de andre the-breve. Så nu får jeg trænet mit selektive øje hver gang jeg vil have en kop the ("du-kan-kun-se-the-brevene-du-kan-kun-se-the-brevene-du-kan-kun-se-the-brevene-der-er-ikke-andet-i-skuffen-SKYND-DIG-AT-LUKKE-SKUFFEN").
The-breve er i samme skuffe som chokoladerne. Alt dette har nu resulteret i en distinkt delle som jeg prøver at komme af med.
Det jeg gjorde, var at bede kantine-damen om at skaffe lakridsthe (pickwick laver én på brev). Det er en god kraftig the som næsten har samme effekt som chokolade (den varmer indeni).
Desværre puttede hun the-brevene ned i chokoladeskuffen til de andre the-breve. Så nu får jeg trænet mit selektive øje hver gang jeg vil have en kop the ("du-kan-kun-se-the-brevene-du-kan-kun-se-the-brevene-du-kan-kun-se-the-brevene-der-er-ikke-andet-i-skuffen-SKYND-DIG-AT-LUKKE-SKUFFEN").
14 år20. april 2010 kl. 10:27
SiriS (slettet)
:-D
Hvad med at opbevare et lille lager af brevene i din egen skuffe? Eller tillade dig selv at tage et stykke chokolade om dagen, evt. hver anden dag, i en bestemt pause og kun der. Så kan du øve dig i at NYDE chokoladen i fulde drag.
Hvad med at opbevare et lille lager af brevene i din egen skuffe? Eller tillade dig selv at tage et stykke chokolade om dagen, evt. hver anden dag, i en bestemt pause og kun der. Så kan du øve dig i at NYDE chokoladen i fulde drag.
14 år20. april 2010 kl. 15:56
iakob
Normalt kan jeg godt undgå chokoladen. Det er sådan en lille pervers fornøjelse jeg har - at lade være med at tage chokolade. Det giver selvtillid at lade være med at kaste sig over fristelser - og for mig er det meget nemmere at undgå fristelser som jeg er forberedt på og som jeg kender, end fristelser som pludselig præsenterer sig.
Jeg har det noget nemmere ved at undgå chokoladerne i skuffen end ved at undgå en tilfældig kage en tilfældig dag på arbejdet.
Det gik dog lidt galt igår - jeg skulle arbejde over og mmm... så tog en en kop wiener-melange og nogle chokolader. Well.... problemer er ikke igår, problemet er at jeg skal arbejde over i en rum tid... hm.
Jeg har det noget nemmere ved at undgå chokoladerne i skuffen end ved at undgå en tilfældig kage en tilfældig dag på arbejdet.
Det gik dog lidt galt igår - jeg skulle arbejde over og mmm... så tog en en kop wiener-melange og nogle chokolader. Well.... problemer er ikke igår, problemet er at jeg skal arbejde over i en rum tid... hm.
14 år22. april 2010 kl. 09:04
rdrd (slettet)
Hvad med at give dig selv lov til, at du en gang ud af f.eks hver fem gange du arbejder over må få et stykke chokolade og en kop wiener-melange?
Tast det ind fra morgenstunden som eftermiddagsmad, så du ved hvad du har at forholde dig til.
Jeg synes tit forbud bare kan give ukontrollerbare lyster efter det forbudte.
Tast det ind fra morgenstunden som eftermiddagsmad, så du ved hvad du har at forholde dig til.
Jeg synes tit forbud bare kan give ukontrollerbare lyster efter det forbudte.
14 år22. april 2010 kl. 09:14
Er det noget der ved hvad der er i af kcal i sådan et bæger?
Vi skiftede fra et mærke med en del fedt til et der er fedtreduceret men så er der ekstra meget sukker i, så energiindholdet er ikke ændret meget - blot er fordelingen ændret. Men ingen ved hvor meget der kommer ud i bægeret og så hjælper det jo ikke meget, selv hvis jeg fik fat i posen, når de fylder maskinen.