#2 af bruger slettet
Vegetar - som ung.
Du læser en tråd i debat > kostbruger slettet
re: Vegetar - som ung.
Altså der er intet usundt i at være vegetar - forudsat at du får nok protein alligevel. Det kræver at du er meget bevidst om din energifordeling osv, og sørger for at tælle hvor mange gram protein du får om dagen indtil du er kommet godt ind i vanen.
Du skal erstatte kødet med tofu, bønner og andre ting med masser af protein.
Men jeg vil nok sige at det er lidt en udfordring hvis du er kræsen.. Og hvorfor vil du egentlig være vegetar? Pga dyrene eller fordi du vil være sund?
Du skal erstatte kødet med tofu, bønner og andre ting med masser af protein.
Men jeg vil nok sige at det er lidt en udfordring hvis du er kræsen.. Og hvorfor vil du egentlig være vegetar? Pga dyrene eller fordi du vil være sund?
14 år19. marts 2010 kl. 22:40
Sunrising (slettet)
Tjah, jeg kan godt svare hvorfor jeg gerne vil, men gider ikke høre på kommentarer om det. (:
Jeg vil ikke støtte det, at man slår et andet liv ihjel for min nydelse.. (: Jeg har heller ikke tænkt mig at spise chokolade mere. (Børneslaver)
+ Jeg har ikke spist kylling i snart to år, kan ikke klare tanken om, at det har været en lille sød kylling (kommer af, at jeg for to år siden holdt 5 dage gamle kyllinger i hånden :) )
Jeg vil ikke støtte det, at man slår et andet liv ihjel for min nydelse.. (: Jeg har heller ikke tænkt mig at spise chokolade mere. (Børneslaver)
+ Jeg har ikke spist kylling i snart to år, kan ikke klare tanken om, at det har været en lille sød kylling (kommer af, at jeg for to år siden holdt 5 dage gamle kyllinger i hånden :) )
14 år19. marts 2010 kl. 22:59
bruger slettet
Ja, jeg vil i hvert fald ikke dunke dig i hovedet med dit valg....jeg kan godt lide unge mennesker som vælger og gennemfører et "projekt" som dit. Hatten af for det :-)
Har du tænkt over hvilken slags vegetar du vil være?? vil du f.eks spise æg, fisk og mælkeprodukter eller vælger du også det fra??
Som sådan er det jo ikke usundt at være vegetar, men du skal bare tænke over at jo flere fravalg du tager, jo mere besværligt bliver det. Og du skal også overveje kosttilskud, hvis du eksempelvis fravælger fisk eller mælk.
Men held og lykke med det.
Dejligt med unge mennesker der har en mening :-)
Vh Karin
Har du tænkt over hvilken slags vegetar du vil være?? vil du f.eks spise æg, fisk og mælkeprodukter eller vælger du også det fra??
Som sådan er det jo ikke usundt at være vegetar, men du skal bare tænke over at jo flere fravalg du tager, jo mere besværligt bliver det. Og du skal også overveje kosttilskud, hvis du eksempelvis fravælger fisk eller mælk.
Men held og lykke med det.
Dejligt med unge mennesker der har en mening :-)
Vh Karin
14 år19. marts 2010 kl. 23:12
Mivsel (slettet)
Jeg har en bog der hedder 'Vegetarisk Kogebog - Grundbog' skrevet af Inga-Britta Sundqvist.
Den indeholder basal information om vegetarisk kost, og afsnit om hvordan man få de rigtige næringsstoffer osv.
Den kan jeg helt klart anbefale at du låner på biblioteket :)
Jeg er ikke selv vegetar, så kan ikke komme med så mange gode råd, men farligt er det bestemt ikke hvis bare man holder øje med at få den næring man skal have.
bog-mystik.dk
Den indeholder basal information om vegetarisk kost, og afsnit om hvordan man få de rigtige næringsstoffer osv.
Den kan jeg helt klart anbefale at du låner på biblioteket :)
Jeg er ikke selv vegetar, så kan ikke komme med så mange gode råd, men farligt er det bestemt ikke hvis bare man holder øje med at få den næring man skal have.
bog-mystik.dk
14 år20. marts 2010 kl. 09:09
biologi c
rart at hører fra dig. prøv fx dansk vegetarforening (over 100år gammel.)
eller vegetar-kontakt.dk
jeg spiser min omega3 fra hørfrå istedet for fisk.
held og lykke fremover.
eller vegetar-kontakt.dk
jeg spiser min omega3 fra hørfrå istedet for fisk.
held og lykke fremover.
14 år20. marts 2010 kl. 10:37
Sunrising (slettet)
Heej, tusinde tak for svar :D
Jeg vil som start gerne vælge alt kød fra - også fortsat spise fisk og drikke mælk og andre mælkeprodukter ;)
Sidste uge spiste jeg ikke andet "kød" end fisk i en uge (: (fra fredag til fredag ;D)
Jeg vil som start gerne vælge alt kød fra - også fortsat spise fisk og drikke mælk og andre mælkeprodukter ;)
Sidste uge spiste jeg ikke andet "kød" end fisk i en uge (: (fra fredag til fredag ;D)
14 år21. marts 2010 kl. 13:13
bruger slettet
Jeg har også ofte tænkt på at blive pesco-vegetar, spiser sjældent kød som okse, svin eller andet rødt, men jeg ville godt nok få svært ved at undvære kylling og kalkun... Jeg elsker kylling og det kan bruges i så mange retter... men jeg hader altså også bare når jeg ser udsendelser fra kyllingefarme og den slags i tv'et, så får man det virkelig dårligt med at støtte den slags produktion af kød...
Men indtil videre tror jeg at jeg vil nøjes med at holde mig til økologi :-)
Men held og lykke med projektet, det er stærkt gjort! :-)
Men indtil videre tror jeg at jeg vil nøjes med at holde mig til økologi :-)
Men held og lykke med projektet, det er stærkt gjort! :-)
14 år21. marts 2010 kl. 18:55
Sunrising (slettet)
Måske vil i have en lille update haha(:
Jeg startede i søndags med ikke at spise kød - og håber jeg kan holde det xD
Jeg startede i søndags med ikke at spise kød - og håber jeg kan holde det xD
14 år27. marts 2010 kl. 13:36
SiriS (slettet)
Bare du taster ind herinde og holder øje med at du får protein nok, så skal det nok gå!
14 år27. marts 2010 kl. 21:12
Jeg er femten år og har længe gået og overvejet at blive vegetar..
Men er det meget usundt for min krop nu hvor jeg kun er 15? Jeg er i øvrigt også lidt kræsen..
(Dette skal ikke være en diskution om vegetarer.. ;) )