#1 af antihero (slettet)
Vegetar/veganer?
Du læser en tråd i debat > kostantihero (slettet)
Vegetar/veganer?
Er jeg den eneste kød-frie herinde eller er der andre?
15 år18. februar 2009 kl. 19:02
Girl next door
re: Vegetar/veganer?
Jeg er også kødfri :-)
Vegetar.
Vegetar.
15 år22. februar 2009 kl. 18:44
Anonym
jeg er også vegetar
15 år8. marts 2009 kl. 08:29
yummiekiwi (slettet)
Jeg var vegetar indtil for ganske nyligt.. Nu spiser jeg lidt kød når jeg er ude, men jeg er 'vegetar' når jeg er hjemme ;-)
Af nysgerrighed, hvorfor er i kødfri?
Jeg blev vegetar i sin tid fordi jeg ikke kunne klare tanken om at kødet var i forrådnelse.. At det var dødt. Samt at jeg en dag (da jeg var opvasker) begyndte at græde da jeg skulle vaske fiskeskæl af en bradepande, hehe. Så var det jeg tænkte at hvis det skulle påvirke mig sånn hver gang jeg jeg var i nærheden af kød, så måtte jeg vist hellere lade være med at spise det.
Nå, men håber at høre lidt fra jer :D
/Kiwi
Af nysgerrighed, hvorfor er i kødfri?
Jeg blev vegetar i sin tid fordi jeg ikke kunne klare tanken om at kødet var i forrådnelse.. At det var dødt. Samt at jeg en dag (da jeg var opvasker) begyndte at græde da jeg skulle vaske fiskeskæl af en bradepande, hehe. Så var det jeg tænkte at hvis det skulle påvirke mig sånn hver gang jeg jeg var i nærheden af kød, så måtte jeg vist hellere lade være med at spise det.
Nå, men håber at høre lidt fra jer :D
/Kiwi
15 år10. marts 2009 kl. 10:31
antihero (slettet)
Jeg holdt op med at spise kød da jeg var 12 år gammel (dvs. for 8 år siden). Er opvokset på kød og kartofler, men da det gik op for mig hvordan landbrugsdyr har det, stoppede jeg med at spise kød. Min mor gav mig kun lov til det, hvis jeg fortsatte med at spise fisk.
Da jeg blev 18 startede jeg som veganer, men stoppede efter et halvt års tid. Nu er jeg gået over til vegansk kost igen. Jeg har det klart bedre når jeg dropper ko-mælk. Kan heller ikke klare tanken om, hvordan den mælk kommer til verden. Det samme med æg.
Da jeg blev 18 startede jeg som veganer, men stoppede efter et halvt års tid. Nu er jeg gået over til vegansk kost igen. Jeg har det klart bedre når jeg dropper ko-mælk. Kan heller ikke klare tanken om, hvordan den mælk kommer til verden. Det samme med æg.
15 år10. marts 2009 kl. 17:41
yummiekiwi (slettet)
@ antihero, jeg så i en anden tråd at du havde spist noget der hedder muck duck, hvad er det?
Jeg er lidt nysgerrig, også på hvordan (og om) du får dækket dit protein og omega-3 (etc) behov? Det var hvertfal noget jeg var rigtig rigtig dårlig til.. Ikke at jeg mangler viden, men ja, jeg er hvertfal dårlig til det :-/ (selv nu hvor jeg lejlighedsvis spiser kød)
Jeg er lidt nysgerrig, også på hvordan (og om) du får dækket dit protein og omega-3 (etc) behov? Det var hvertfal noget jeg var rigtig rigtig dårlig til.. Ikke at jeg mangler viden, men ja, jeg er hvertfal dårlig til det :-/ (selv nu hvor jeg lejlighedsvis spiser kød)
15 år11. marts 2009 kl. 16:45
antihero (slettet)
Mock duck er lavet af seitan, som er tilberedt af hvedeprotein. Det betyder fake and, da det ligner and ret meget. En dåse koster 17 kr og for mig holder den 3 dage. Jeg fik det juleaften forrige år. Det smagte rigtigt godt og min mor savnede slet ikke den rigtige and.
Ellers laver de heldigvis salater, der hvor jeg spiser frokost tir+tor, med en masse bønner og linser. Der er jo også hummus og falafel, som man kan få næsten alle steder. Uhh... og havregrød til morgenmad :-)
Ellers laver de heldigvis salater, der hvor jeg spiser frokost tir+tor, med en masse bønner og linser. Der er jo også hummus og falafel, som man kan få næsten alle steder. Uhh... og havregrød til morgenmad :-)
15 år11. marts 2009 kl. 18:48
yummiekiwi (slettet)
voi, 17 kr, det skulle man da lige have råd til at forsøge sig med..
Købes det i helsebutikker eller hvor sælges det?
Men synes egentlig at princippet i at lave 'fake kød' er ret mystisk, hehe, når man nu engang har taget en beslutning om ikke at spise kød..
Anyways, jeg må vist lige prøve den falske and :)
Købes det i helsebutikker eller hvor sælges det?
Men synes egentlig at princippet i at lave 'fake kød' er ret mystisk, hehe, når man nu engang har taget en beslutning om ikke at spise kød..
Anyways, jeg må vist lige prøve den falske and :)
15 år11. marts 2009 kl. 23:13
antihero (slettet)
Jeg kan også godt hurtigt blive træt af kød-erstatninger hvis det minder for meget om kød. Men nu kan jeg så bare ikke huske smagen af kød overhovedet..
Det kan købes hos asiatiske købmænd
Det kan købes hos asiatiske købmænd
15 år12. marts 2009 kl. 16:44
yummiekiwi (slettet)
Heh, har prøvet nogle erstatninger hvor jeg har været i tvivl om det nu var kød eller ej..
Men så tror jeg at jeg vil storme den nærmeste aiatiske butik snarligt:D er det dyrt egentlig?
Men så tror jeg at jeg vil storme den nærmeste aiatiske butik snarligt:D er det dyrt egentlig?
15 år12. marts 2009 kl. 22:17