slettet

Du læser en tråd i debat > kost

slettet
*** slettet af admin ***
15 år13. januar 2009 kl. 21:41
re: nupo ?
jeg har oprettet min egen vare for den rest nupo jeg har (Cafe latte) under ny vare med de værdier som står bag på pakken og så skriver jeg 32 g ind i indtaget mængde og det giver mig et indtag på 114 kcal
Omvendt - hvis jeg så læser hvad nupo skriver bag på pakken hvad kcal. indholdet er for de 12 breve som er i, så rammer jeg en anelse ved siden af med de 114 kcal, men helt ærligt .. om jeg får 110 eller 120 kcal ud af et glas afhænger vel også lidt af hvor mange miligram pulver der hænger tilbage i glasset når jeg er færdig?

Mit vægttab skal ikke opnås via nupo eller andre pulvere (Respekt for dem der kan) - men jeg har 2 æsker stående fra okt. som jeg lige så godt kan få has på nu de er købt, så de næste par uger snupper jeg et enkelt brev til morgenmad sammen med noget frugt.
15 år14. januar 2009 kl. 10:16
Har haft det samme problem med at indtaste NUPO her på madital, men jeg prøvede bare at ændre på gram, så det passede med det, som står på Nupo pakken.

Altså fx hvis et brev NUPO-pulver med 30 gram, som i følge pakken indeholder 100kcal, men på madital indeholder 130kcal, så prøvede jeg at skrive lidt mindre gram, 26-27 gram fx, så det stemte med 100kcal.. Hvis du forstår :)
15 år14. januar 2009 kl. 17:02
Hvorfor er alle så vilde med Nupo? Er det nogen der vil forklare mig hvad det er, og hvorfor det er blevet så populært?
15 år14. januar 2009 kl. 20:14
sqzee - jeg er ikke speciel vild med nupo, men det er utroligt effektivt (og KEDELIGT) hvis man skal have et megahurtigt vægttab. Desværre tager man også ret hurtigt på bagefter hvis man ikke stadig er skrap og på vagt. Nupo - fordi den er en af de få som du kan leve af uden noget som helst andet og være sikker på at kroppen stadig får de vitaminer/mineraler og proteinnæringsstoffer som den skal have. Jeg syntes ikke det smager grimt, men det psykiske i bare at drikke et glas og så har du spist .. det er lidt lammende for hjernen at forstå, når man tænker på hvor stor en del det at spise er for vores sociale liv.
Jeg bruger pt. nupo som morgenmad, men kun fordi jeg har 10-15 portioner tilbage fra en pludselig "lykke-løsning-indskydelse" i efteråret, og når de er spist regner jeg umiddelbart ikke med at købe flere. Jeg købte dem fordi en af mine mandliger kollegaer på 4,5 måned tabte 46 kg ... til gengæld fik han også mund og gummeproblemer efterfølgende fordi hans system kun var vant til flydende føde i så lang tid og for at styre sin vægt spiser han den dag idag næsten fanatisk magert - frokost er f.eks. 2 tykke skiver kernerugbrud und nix wieder. Hvor sjovt er det? Nupo er en god midlertidig kickstarter - eller som en saml-op dag hvis festdagen igår blev lige lovlig kcalorierig.
15 år15. januar 2009 kl. 11:42
Uhhh - det lyder ikke fedt. Men på trods af min konventionelle tankegang omkring slankeprodukter, så lyder det jo ok som en redningen dagen efter...

Men jeg skal ikke prøve det.

Hvor mange kcal er der i?
15 år15. januar 2009 kl. 17:14
Hvordan er det med mætheden og Nupo så - når det nu bare er et glas et-eller-andet man indtager? Er den ikke svær at opnå på flydende kost?
15 år15. januar 2009 kl. 18:11
Jeg har prøvet Nupo før, jeg bruger det nogengange som måltidserstatning, fx til morgenmad eller om eftermiddagen, hvis jeg er lidt sulten.. Kroppen skal lige vænne sig til den flydende form i et par dage, hvor man godt kan føle sult, men efter lidt tid mætter det helt fint :)

Jeg synes nu ikke det er så slemt, måske fordi jeg ikke KUN spiser det.. Jeg bruger shakes'ene med chokolade (ca 100 kcal per pulverbrev) som rystes op med vand og isterninger. Sommetider kan jeg spise en hel eller halv chokoladebar/ karamelbar/ kokosbar, som indeholder ca 215 per bar..
- Det er et rigtig sundt og lækkert alternativ til cacaomælk og Marsbar! :D
15 år15. januar 2009 kl. 18:33
NUPO?? LÆKKERT?? ej det er vist en røver. Jeg ville ønske jeg kunne indtage det, men jeg kaster op af bare et halvt glas FØJ og ad bad..
Der er kommet et alternativ til NUPO, er der nogen der ved hvordan det smager i forhold til? Jeg kender det ikke og kan ikke huske navnet pt.

Der er firbre i, så man bliver mæt af NUPO. 6 glas af 200 kcal giver 1200 kcal om dagen :)
15 år15. januar 2009 kl. 22:56
Jeg er åbenbart ikke så kræsen overfor det så, jannej ;)
Måske har du fået den med jordbærsmag, for dén vil jeg give dig ret i er til at kaste op over.. Men de andre chokolade-produkter er altså ikke gale - men igen, det er vel efter smag og behag!
15 år16. januar 2009 kl. 17:12

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });