#2 af bruger slettet
Danskerne har en kedelig sukkerrekord
Du læser en tråd i debat > kostbruger slettet
re: Danskerne har en kedelig sukkerrekord
:O
Enig meget kedelig rekord. Men samtidig er vi en af de lande med flest cykler pr indbygger =)
Enig meget kedelig rekord. Men samtidig er vi en af de lande med flest cykler pr indbygger =)
16 år30. juli 2008 kl. 06:56
KarinaHadsten (slettet)
Ja det tæller da til plus-siden :-)
16 år30. juli 2008 kl. 16:36
Pokemom (slettet)
...da ikke hvis vi ikke bruger dem!
16 år31. juli 2008 kl. 10:34
KarinaHadsten (slettet)
Hø hø - næh det kan der være noget om. Jeg tæller nok godt til på sukkerrekorderne ... og så allligevel. Jeg er glad for søde sager, men sådan noget som sodavand hører til festlige lejligheder for mig. Det er slet ikke hver dag og heller ikke hver uge nødvendigvis at jeg får sodavand selvom det da sker i en almindelig weekend. For tiden er det så light, så det tæller jo ikke lige som sukker.
Men statistikken med cyklerne er jeg ikke så ked af at være en del af. Jeg bruger måske ikke min cykel så meget, men min samvittighed mht. motion er fin alligevel. :-)
Men statistikken med cyklerne er jeg ikke så ked af at være en del af. Jeg bruger måske ikke min cykel så meget, men min samvittighed mht. motion er fin alligevel. :-)
16 år31. juli 2008 kl. 12:23
iakob
Ja, det er skræmmende.
Især fordi mange børn har et abnormt højt sukkerindtag. Tænk på alle de urolige børn i skolerne der ikke kan koncentrere sig - eller sidde stille - fordi de får chokolademadder og hvidt brød med (eller køber det i nærmeste butik).
Især fordi mange børn har et abnormt højt sukkerindtag. Tænk på alle de urolige børn i skolerne der ikke kan koncentrere sig - eller sidde stille - fordi de får chokolademadder og hvidt brød med (eller køber det i nærmeste butik).
16 år2. august 2008 kl. 08:27
Frk Jakob (slettet)
det er skræmmende... Der er sodanvands automater på de fleste skoler... så man kannemt drikke ½-1 liter dagligt bare i skolen... og hvis der så også er sodavand derhjemme så er det endnu værre...
16 år3. august 2008 kl. 13:23
iakob
Der er lavet undersøgelser og forsøg som viser at når man begrænser børns sukkerindtag og giver dem en ordentlig frokost, så forbedrer man også deres indlæring - herunder deres tilbøjelighed til at sidde stille og tie stille i skolen.
Er der slet ikke penge i at levere sandwiches og mælk og frugt til skolerne? Ala De 4 årstider og Skagenfood - bare smurte sandwiches eller små gør-det-selv madpakker?
Er der slet ikke penge i at levere sandwiches og mælk og frugt til skolerne? Ala De 4 årstider og Skagenfood - bare smurte sandwiches eller små gør-det-selv madpakker?
16 år3. august 2008 kl. 22:46
Kaktus (slettet)
På min søns skole var der tidligere på året en ordning med sunde madpakker.
Man kunne bestille dem on-line til levering næste dag. De var sunde, men samtidig super lækre... Ordningen stoppede pga manglende tilslutning med det resultat, at Bagel-shop nu kommer i frokost pauserne og sælger Bagels og pasta salat :( Hmmm.... Ikke just et sundt alternativ til madpakken.....
Man kunne bestille dem on-line til levering næste dag. De var sunde, men samtidig super lækre... Ordningen stoppede pga manglende tilslutning med det resultat, at Bagel-shop nu kommer i frokost pauserne og sælger Bagels og pasta salat :( Hmmm.... Ikke just et sundt alternativ til madpakken.....
16 år4. august 2008 kl. 09:53
Frk Jakob (slettet)
Da jeg gik i folkeskole for ca 10 år siden, der fik jeg da enten en madpakke med masser af grønt eller penge til en smurt sandwich... MIn mor kogte altid lidt ekstra pasta, hvis vi fik pasta og lavede så en salat eller hvis vi fik kartofler fik jeg en salat med kolde kartofler.... Jeg kan ikke huske at vi kunne købe slik i kantinen, til gengæld var der frugt... så mit gæt er at det er gået ned af bakke indenfor de sidste ti år... Min søster på 12 år har på sin skole, både slik og sodavands automat :(
16 år4. august 2008 kl. 14:27
I indslaget sagde de også lige at man skal løbe i 1½ time for at forbrænde 1½ liter cola. Dvs. ½ time pr halve liter. Det har jeg ikke helt styr på - jeg drikker light her under kuren. Men med tiden vil jeg nok tillade mig rigtig sodavand når jeg drikker sodavand, hvilket nemlig er sjældent. Jeg bryder mig nemlig ikke om at fylde min krop med de kunstige sødestoffer. Men den tid den glæde/sorg. Ville bare lige dele den trælse statistik med jer.