#2 af Kaktus (slettet)
Sund og salt snack
Du læser en tråd i debat > kostKaktus (slettet)
re: Sund og salt snack
Orv - det var nemt :)
Fra jeg hældte vand på panden til det var kogt helt ind gik der ialt 9 min !
Nu er mandlerne i ovnen - og jeg glæder mig til at smage :)
Tak for tippet ...
Fra jeg hældte vand på panden til det var kogt helt ind gik der ialt 9 min !
Nu er mandlerne i ovnen - og jeg glæder mig til at smage :)
Tak for tippet ...
16 år10. juni 2008 kl. 09:21
Kaktus (slettet)
Lige et tip:
Jeg har blandet mine Saltmandler med tørristede cashew-nødder. Når dåsen bliver rystet, får cashew-nødderne også lidt salt på - dét er altså en god blanding :)
Tak for opskriften - det er bestemt ikke sidste gang jeg laver dem :)
Jeg har blandet mine Saltmandler med tørristede cashew-nødder. Når dåsen bliver rystet, får cashew-nødderne også lidt salt på - dét er altså en god blanding :)
Tak for opskriften - det er bestemt ikke sidste gang jeg laver dem :)
16 år11. juni 2008 kl. 16:24
babydyr (slettet)
Man kan også lave salte kikærtesnacks.
Kikærter lægges i blød i 8-12 timer, eller natten over.
Drysse med lidt salt og steges i lidt olivenolie på en pande (middelvarme) indtil de er sprøde. Det tager ca. 15 min. Man kan også putte dem i ovnen, hvis det er en stor portion.
Spises som en snack - de er fulde af protein og er en virkelig god erstatning for chips :-)
Jeg har opskriften fra Månebarnets hjemmeside - hun skriver også ind imellem her på madital.
Hilsen Babydyr
Kikærter lægges i blød i 8-12 timer, eller natten over.
Drysse med lidt salt og steges i lidt olivenolie på en pande (middelvarme) indtil de er sprøde. Det tager ca. 15 min. Man kan også putte dem i ovnen, hvis det er en stor portion.
Spises som en snack - de er fulde af protein og er en virkelig god erstatning for chips :-)
Jeg har opskriften fra Månebarnets hjemmeside - hun skriver også ind imellem her på madital.
Hilsen Babydyr
16 år12. juni 2008 kl. 15:10
deadea (slettet)
Den med kikærter lyder rigtig lækker. Og mættende som lidt mellemmåltid. Den skal prøves.
16 år12. juni 2008 kl. 15:19
veile
Super. Jeg sad lige og manglede ideer til snacks i bilen når vi kører til Frankrig. Der er det nemlig ikke kun mig der skal holde blodsukkeret stabilt........
Må hellere prøve på forhånd om ungerne kan lide kikærterne.
Jeg har tit stegt kikærter på panden sammen med grønt og kød (en slags erstatning for biksemad) Så jeg ved at jeg er vild med dem. jeg plejer at tilsætte lidt hvidløgssalt , chili og citronsaft Det smager også godt.
Ved du hvor længe de kan opbevares, altså f.eks. på bilturen.
Må hellere prøve på forhånd om ungerne kan lide kikærterne.
Jeg har tit stegt kikærter på panden sammen med grønt og kød (en slags erstatning for biksemad) Så jeg ved at jeg er vild med dem. jeg plejer at tilsætte lidt hvidløgssalt , chili og citronsaft Det smager også godt.
Ved du hvor længe de kan opbevares, altså f.eks. på bilturen.
16 år12. juni 2008 kl. 15:30
babydyr (slettet)
Hej Veile.
Umiddelbart vil jeg tro, at de kan holde længe i en tætlukket beholder, i al fald en uges tid, så det burde ikke være noget problem at tage dem med i bilen på ferieturen.
Jeg ville i al fald ikke have nogen skrupler ved det, og jeg er temmelig hysterisk mht. mads holdbarhed :-)
Hilsen babydyr
Umiddelbart vil jeg tro, at de kan holde længe i en tætlukket beholder, i al fald en uges tid, så det burde ikke være noget problem at tage dem med i bilen på ferieturen.
Jeg ville i al fald ikke have nogen skrupler ved det, og jeg er temmelig hysterisk mht. mads holdbarhed :-)
Hilsen babydyr
16 år12. juni 2008 kl. 16:05
bruger slettet
Skal de kigærter ikke koges efter de har lagt i blød, og før de steges?
Jeg har før hen lavet denne opskrift, hvor jeg så har drysset de kogte ærter med 2 spsk olivenolie og så krydderier, f.eks lene hansons dipmix. Ind i ovnen på 200 g indtil de begynder at tage farve og bliver sprøde... Uhm.
Jeg har før hen lavet denne opskrift, hvor jeg så har drysset de kogte ærter med 2 spsk olivenolie og så krydderier, f.eks lene hansons dipmix. Ind i ovnen på 200 g indtil de begynder at tage farve og bliver sprøde... Uhm.
16 år13. juni 2008 kl. 00:08
babydyr (slettet)
Hej Kami.
Nej, det er ikke nødvendigt at koge kikærterne først. Faktisk kunne jeg forestille mig, at de måske bliver lidt smattede, når man rører i dem, hvis de er kogt først.
Hilsen Babydyr
Nej, det er ikke nødvendigt at koge kikærterne først. Faktisk kunne jeg forestille mig, at de måske bliver lidt smattede, når man rører i dem, hvis de er kogt først.
Hilsen Babydyr
16 år13. juni 2008 kl. 07:54
iakob
16 år17. juni 2008 kl. 09:14
Opskriften kan findes her :
hjerteforeningen.dk
God fornøjelse.