#2 af claus (slettet)
Har gjort noget skidt i dag...
Du læser en tråd i debat > kostclaus (slettet)
re: Har gjort noget skidt i dag...
Hold da op, ja - kiggede lige i din dagbog og kan se, at din broccolisalat gav flere kalorier i dag end hele mit aftensmåltid. Det er vist ikke nogen god måde at få spist sin broccoli på :-o
Men hvis du nød den er det jo også lidt godt - og så lærte du også noget i dag ;-)
Men hvis du nød den er det jo også lidt godt - og så lærte du også noget i dag ;-)
16 år9. januar 2008 kl. 20:54
iakob
Øv!!
Brocollisalat med bacon smager ellers godt. Har ikke selv lavet det i 100 år og en madpakke. Men hvis du brugte almindelig bacon, så kunne du måske skifte det ud med kalkunbacon - eller bedre, skinke? De der lufttørrede skinker man kan købe, de kan mange gange erstatte bacon som "krydderi". Det smager ikke helt ens, men alligevel godt.
Ærgeligt ellers.
Brocollisalat med bacon smager ellers godt. Har ikke selv lavet det i 100 år og en madpakke. Men hvis du brugte almindelig bacon, så kunne du måske skifte det ud med kalkunbacon - eller bedre, skinke? De der lufttørrede skinker man kan købe, de kan mange gange erstatte bacon som "krydderi". Det smager ikke helt ens, men alligevel godt.
Ærgeligt ellers.
16 år9. januar 2008 kl. 21:15
slank2008 (slettet)
Det er godt du nød det og så er det bare at huske det til en anden gang at det ikke er nogen god ide. I længden er der ikke noget problem i en enkelt dag af og til. Vi har alle taget på fordi der var mange dage efter hinanden uden at tænke på kalorier. Jeg blev overrasket over der er så mange kalorier i broccolisalat men ja det er nok det bacon.
16 år9. januar 2008 kl. 21:37
KarinaHadsten (slettet)
Hmm er der virkelig så meget bacon i broccolisalat at det kan blive så slemt. Det havde jeg godt nok ikke lige troet.
Men lad dig ikke slå ud af det. Det er jo netop der hvor det er så fedt med Madital - nu har du lært at broccolisalat med bacon ikke er godt. Hvis du bare havde været på kur uden at taste ind i madital var du ikke blevet klar over det og så havde du i god tro spist broccolisalat og haft en fiasko af en kur. Men nu har du lært det og kan fortsætte din kur uden risiko for lige DEN fejl igen.
Jeg havde selv samme aha oplevelse med mandler. Men lad være med at være nedtrykt over det - det er faktisk en god ting at du har gjort den erfaring.
Mvh. Karina
Men lad dig ikke slå ud af det. Det er jo netop der hvor det er så fedt med Madital - nu har du lært at broccolisalat med bacon ikke er godt. Hvis du bare havde været på kur uden at taste ind i madital var du ikke blevet klar over det og så havde du i god tro spist broccolisalat og haft en fiasko af en kur. Men nu har du lært det og kan fortsætte din kur uden risiko for lige DEN fejl igen.
Jeg havde selv samme aha oplevelse med mandler. Men lad være med at være nedtrykt over det - det er faktisk en god ting at du har gjort den erfaring.
Mvh. Karina
16 år10. januar 2008 kl. 09:03
bruger slettet
Ja, så blev i andre jo også advaret... HI HI
Tænk i hvert fald over hvordan i laver den hvis det er.
Jeg kiggede efter kalkunbacon da jeg købte ind til det, men det var der ikke. Tror jeg vil prøve at lave den igen, men med (som Iakob også forslår) skinke!
Jeg sprang pænt broccolisalaten over idag, men min mand nød den... ;)
I dag har jeg været rigtig go' og lavede to portioner lasagne - en "light" til mig og en FED til min mand - besværet værd! ;)
GOD AFTEN DERUDE - HÅBER DET GØR JER GODT! :)
Tænk i hvert fald over hvordan i laver den hvis det er.
Jeg kiggede efter kalkunbacon da jeg købte ind til det, men det var der ikke. Tror jeg vil prøve at lave den igen, men med (som Iakob også forslår) skinke!
Jeg sprang pænt broccolisalaten over idag, men min mand nød den... ;)
I dag har jeg været rigtig go' og lavede to portioner lasagne - en "light" til mig og en FED til min mand - besværet værd! ;)
GOD AFTEN DERUDE - HÅBER DET GØR JER GODT! :)
16 år10. januar 2008 kl. 20:31
dutti (slettet)
puha da synes ellers også broccolisalat smager hammer godt snøft...
men jeg kender det godt, fik også et chok da jeg opdagede hvor mange kalorier der var i den lidt store isvaffel jeg købte ups.... jamen så måtte jeg jo droppe frokosten og nøjes med en appelsin til eftermiddag, ærgerligt, man skal nok bare ikke handle når man er sulten!
hvordan laver du din lightlasagne? min kæreste og søn er ellers ikke til slankemad, men den lasagne jeg laver vil de rigtig gerne have:)
kh dutti
men jeg kender det godt, fik også et chok da jeg opdagede hvor mange kalorier der var i den lidt store isvaffel jeg købte ups.... jamen så måtte jeg jo droppe frokosten og nøjes med en appelsin til eftermiddag, ærgerligt, man skal nok bare ikke handle når man er sulten!
hvordan laver du din lightlasagne? min kæreste og søn er ellers ikke til slankemad, men den lasagne jeg laver vil de rigtig gerne have:)
kh dutti
16 år10. januar 2008 kl. 20:49
KarinaHadsten (slettet)
En god erstatning for bacon kunne være røget mørbrad - det er fedtfattigt og har den røgede smag, som gør at det smager som bacon :-) Bare en ide.
Mvh Karina
Mvh Karina
16 år10. januar 2008 kl. 21:43
Spacy
Jeg bruger også alltid røget mørbrad eller det noget billiger røgede skinke.
Det er en super erstatning for bacon :-)
Det er en super erstatning for bacon :-)
16 år11. januar 2008 kl. 01:06
iakob
Dutti - det bedste er ikke at droppe et helt måltid hvis man har spist noget usund som f.eks. en isvaffel. Fordi man risikerer at kroppen så kommer i bekneb for sukkerstoffer og andet godt og derfor skriger på noget før det næste regulære måltid. Så fristes man til at sprænge alle sikringer og fylde sig med skodmad.
Det bedste er bare at regulere det over de næste par dage - hvis smileyerne ser fornuftige ud over ens aktiv-mål-periode eller over 14 dage (hvis den første er for kort), så er der jo ingen skade sket.
Jeg vil i øvrigt også gerne høre om light-lasagnen.
Det bedste er bare at regulere det over de næste par dage - hvis smileyerne ser fornuftige ud over ens aktiv-mål-periode eller over 14 dage (hvis den første er for kort), så er der jo ingen skade sket.
Jeg vil i øvrigt også gerne høre om light-lasagnen.
16 år11. januar 2008 kl. 11:23
Så tænker jeg: laver lige en lækker broccolisalat m. det hele og "sparer på det"!!! (til frokosten)
Hermed gjort og alt gik planmæssigt. Så kom vi til aftensmaden, jeg øste op på min tallerken vejede det hele a' - også broccolisalaten - men ØV kunne godt mærke at jeg var sulten i dag. - godt du tager lige en bolle og så springer du mellemmåltid over til aften!
:(
Broccolisalat er et NO GO det er helt sikkert!!!!
Har alt for mange kcal i dag...
Ved ikke hvad jeg har tænkt - der er jo bacon i!!!
- tænkte sikkert at ALT det broccoli opvejer det.
Nå, men jeg nød en anderledes god mad i dag - nu er jeg blevet klogere og skal tænke mig om.
I morgen skal jeg vejes hos sygeplejesken - der er +1 – +1.5kg vægten, så det bliver ikke sjovt :(