kcal

Du læser en tråd i debat > kost

kcal
Hej jeg har hørt at man helst skal ligge på mellem 1700-1800 kcal om dagen lyder det ikke for meget hvis man vil tabe sig meget
det er diætist der siger det.jeg er 172 cm høj og vejer 95
man skal da ski spise hele tiden og jeg kan kun nå op på 900 kcal
16 år29. november 2007 kl. 20:32
re: kcal
Syntes det lyder meget passende.. Jeg kan ihvertfald ikke klare mig for mindre. Men du kan jo se i programmet hvor meget du forbrænder og så skal du jo bare have det underskud det anbefaler i forhold til hvor meget du vil tabe dig.
16 år29. november 2007 kl. 22:13
Jeg er lidt bekymret for om du blander kcal. og kilojoule sammen. De tal, din diætist nævner, lyder meget fornuftige, men det lyder bestemt ikke fornuftigt, at du ikke kan spise mere end for 900 kcal.
Hvis de 900 derimod er kilojoule, svarer det til ca. 3600 kcal., og så kan jeg godt forstå, at du ikke kan klare mere. Eller har jeg misforstået noget?
16 år29. november 2007 kl. 22:36
For at det skal svare til 3600 kcal skal det nærmere være 9000 kilojoule. Hvis det er det menes, er jeg også med på at du må blive godt mæt: ) Men 1700-1800 kcal er jo ikke særlig meget, og det vil du da helt sikkert tabe dig af. Er det ikke ca 1500 kcal man siger som minimum?
16 år29. november 2007 kl. 23:09
Hejsa
det er Kcal 1700.1800
Så meget har jeg aldrig spist før. derfor lyder det helt forkert for mig, på en rigtig god dag i går kom jeg op på 1000 kcal og da jeg er hjemmegående og med det jeg lavede forbrugte jeg ca 1000 kcal
Anne jo jeg fik at vide at der skete ikke noget ved en sjælden gang at gå ned på 1500 kcal men ikke hver dag.
16 år30. november 2007 kl. 09:29
Hej !
Ifølge programmet her skal jeg have et kcal underskud på ca. 850 om dagen for at få et vægttab på 1 kg hver 8 dag.
På en god dag forbrænder jeg 2300 - 2400 kcal. Mit aktivitetsniveau er 'meget lavt'. Men som sagt, er det på en rigtig god dag. For det meste forbrænder jeg kun knap 2000 kcal.
D.v.s. at jeg almindeligvis kun skal indtage 1200 - 1300 kcal. Men sagtens kan spise 1500 kcal. når jeg får cyklet eller gået en tur.
Men det er absolut max. Jeg kan tydeligt se på vægten, når jeg et par dage har holdt mig under 1500 og tilsvarende, når jeg har fået over 1500 kcal.
Programmet fortæller mig at med mit meget lave aktivitetsniveau forbrænder jeg 1944 kcal. i døgnet, uden at indtaste nogen form for motion overhovedet.
Jeg må sige at jeg forstår slet ikke hvordan du overhovedet er kommet op på 95 kg. med så lavt et kcal. indtag? Men det har måske noget med børnefødsler at gøre?
Jeg synes det er rimeligt nemt at få de nødvendige vitaminer og næringsstoffer når jeg spiser ml. 1200 - 1500 kcal. Desuden spiser jeg 1 multitabs, 1 g fiskeolie, 1 kalk/d-vit. 1 B1-vit. og 1 stærk B-combin hver dag. B-vitaminerne er for min lever.
Men derudover spiser jeg hver dag ca. 50 - 60 g avokado, 10 - 30 g af div. nødder (mandler, valnødder og paranødder især) men alle nødder er gode. Lidt groft rugbrød. Frugt/grøntsager og tit magert kyllingekød uden skind.
Men læs hvad der ellers er skrevet og givet af links her i forummet (særlig Iacob kommer med mange gode kommenarer og links :-)
Dette er bare hvordan tingene ser ud for mig.
God dag til jer alle. Knus herfra.
PS: Anne K. Du må ikke tabe dig! Du ligger på grænsen til undervægt :-(
16 år30. november 2007 kl. 10:57
Hej madsen,

Der er et eller andet galt ved disse tal, for de hænger simpelthen ikke sammen. Det er ikke muligt at blive overvægtig, ikke engang at holde en normalvægt, med et dagligt indtag på kun op til 1000 kcal/døgn, ikke engang hvis man lå i sengen døgnet rundt i flere år.
Jeg kan forestille mig, at den mest oplagte forklaring er, at det er værdien af indtaget, der er for lav. Altså at der er noget af dit indtag, du ikke tæller med, som du af en eller anden grund "overser" eller ikke betragter som "mad" eller som noget der indeholder energi/kcal. ??? Har du en ordentlig køkkenvægt?

16 år30. november 2007 kl. 14:17
Hej
De siger hvis min forbranding er gået i stå eller spiser meget uregelmæssigt jeg vil tage kontakt til diætisten igen så skiver jeg her igen
16 år30. november 2007 kl. 14:30
Jeg har købt en brevvægt der kan måle ned til det mindste
16 år30. november 2007 kl. 14:38
Ja det er 900 KCAL
16 år30. november 2007 kl. 14:40

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });