Hej...
Det lyder som et alvorligt problem du har. Jeg synes at du skal fortælle dine nærmeste om hvordan du har det, så du kan hente støtte i dem. Det er måske også en god idé at snakke med din læge og så finde en anden diætist, der ikke bare affejer dig. Måske du skulle overveje at tale med en psykolog også? En stor del af det at have en spiseforstyrrelse er jo psykisk, og jeg tror det er vigtigt at få bearbejdet dine problemer på den front. Jeg har selv en søster der har haft bulimi, som ikke sagde noget til familien før hun var kommet ud af det. Det gjorde bare at det var sværere for hende og at det tog længere tid for hende at komme over det. Jeg har også selv haft det sådan at jeg syntes at mad var ulækkert og jeg har haft dage før i tiden, hvor jeg ikke har spist særlig meget på en dag. Jeg kunne få det helt dårligt af at se folk spise. Jeg tænkte ikke over at det var blevet et problem før min søster fortalte mig om hendes tid med bulimi og nu er jeg meget opmærksom på sådanne signaler... Sørg for at lukke nogen ind så du kan snakke om dit problem...! Ellers kan det føles endnu mere uoverskueligt end det allerede gør.
#2 af MP86 (slettet)
Jeg er en pige på 20 som for tre år siden vejede 93 kg.. - jeg er 168 høj.. Det fik jeg nok af og besluttede mig for at tabe mig, hvilket har resulteret i en masse op og nedture.. da slanke kure og motion ikke så ud til at hjælpe tog jeg en drastisk beslutning, nemlig at sulte mig selv.. plus motion hverdag.. jeg tabte 23 kg og var meget glad.. begyndte så småt at spise igen, men to også så småt på igen.. og kom op på 80 kg.. for ca et år siden gjorde jeg det så igen.. men det udviklede sig, jeg blev aldrig sulten, syntes mad var ulækkert, og i den dur. jeg kom ned på 53 kg, og blev indlagt på grund af jeg besvimede, jeg var dehydreret og underernæret, og fik straks lagt drop og sonde. var indlagt i over en måned.. jeg tog på af sondeernæringen, og kom op på 64 kg.. hvilket jeg syntes var alt for meget.. da de mente jeg kunne spise normalt igen blev jeg udskrevet..
Mit problem er så at jeg ikke har spist normalt siden..!
jeg har tabt mig 4-6 kg siden jeg blev udskrevet engang i maj.. jeg har uger hvor jeg intet spiser, men min diætist siger min krop er i krisestadiet og derfor hverken kan tabe mig eller tage på.. det eneste hun gør er at hun vejer mig og siger, "du må ikke tabe dig til næste gang, farvel". jeg vil gerne kunne spise normalt og sundt.. men er bange for at spise, for er bange for at bllive mit gamle jeg, jeg er bange for at jeg ikke kan stoppe når jeg først kommer igang..
jeg håber det give mening og der er nogle der forstår mig..
Jeg er ret alene med alt det her, min familie ved intet, og jeg har desværre selv taget afstand til mine venner og veninder.. så håber at kunne få lidt hjælp og støtte her inde fra.. evt. bare nogle der vil lytte..
Jeg vil stoppe min roman nu, så det ikke bliver mere kedeligt end det allerede er..
//eorb