#1 af bruger slettet
Trøstespiste i går = ingen vægttab
Du læser en tråd i debat > gode rådbruger slettet
Trøstespiste i går = ingen vægttab
Øøøøøvvvv...... Er trist og træt af det. Jeg var på vægten i morges og den sagde det samme som for en uge siden! *SNØFT* Men jeg ved hvorfor: I går da jeg kom hjem fra arbejde røg jeg i mine lækkre ostebrød og et stykke kage. Jeg er 100% på at det har gjort at vægten er stået stille. Onsdag var jeg på vægten og den sagde -600 g. De er så taget på igen og giver status Q :-( Er rigtig ked af det idag. Prøvede uden held at lette min samvittighed med en omgang motion ude i det gode vejr! Andre som har en nedtur som jeg?!?!?!? PIV!
17 år7. september 2007 kl. 19:42
iakob
re: Trøstespiste i går = ingen vægttab
Hejsa
Jeg har lidt svært at tro på at du har spist dig til 600 gram på en enkelt eftermiddag. Hvad siger madital.dk til dine indtastninger? (du kan se på din smiley-side for igår - nederst - hvor meget du burde tage på eller tabe dig for den enkelte dag).
Uanset hvad, så er det naturligvis træls at vægten står stille. Men det sker! Jeg er sikker på at der er mange forklaringer, men det vigtigste er ikke at miste modet og så klø på med samme ildhu som før (men uden at "straffe" dig selv ved at være hårdere).
Så du faldt i igår.. det er ikke værre end det kan repareres. Men hvis du så også falder i idag og i morgen, så begynder det jo at blive et problem.
Måske vil det hjælpe at skrive her og fortælle om hvorfor du egentlig ønsker at tabe dig. Hvad du tror at du får ud af det. Det kan hjælpe på motivationen og give dig arbejdsglæden tilbage.
Jeg har lidt svært at tro på at du har spist dig til 600 gram på en enkelt eftermiddag. Hvad siger madital.dk til dine indtastninger? (du kan se på din smiley-side for igår - nederst - hvor meget du burde tage på eller tabe dig for den enkelte dag).
Uanset hvad, så er det naturligvis træls at vægten står stille. Men det sker! Jeg er sikker på at der er mange forklaringer, men det vigtigste er ikke at miste modet og så klø på med samme ildhu som før (men uden at "straffe" dig selv ved at være hårdere).
Så du faldt i igår.. det er ikke værre end det kan repareres. Men hvis du så også falder i idag og i morgen, så begynder det jo at blive et problem.
Måske vil det hjælpe at skrive her og fortælle om hvorfor du egentlig ønsker at tabe dig. Hvad du tror at du får ud af det. Det kan hjælpe på motivationen og give dig arbejdsglæden tilbage.
17 år8. september 2007 kl. 08:34
Anonym
vre: Trøstespiste i går = ingen vægttab
Det er så trist og øv når vægten er gået op. Men det bedste du kan gøre er kun at veje dig på præcis samme tidspunkt en gang om ugen. Der spiller meget ind og du kan have ophopet væske i din krop osv osv. Hvor mange kcal må du spise for pr dag? Hvis du har holdt dig indefor det tilladte skulle der intet ske, så op med humøret er sikker på når du går på vægten igen onsdag at du har tabt dig:-D
17 år8. september 2007 kl. 12:46
bruger slettet
Helle du tager ikke 600 g på af noget brød og kage, hvis du ikke spiste et helt kilo. Jeg kender det godt, at det står noget lækkert, og hvis jeg så er træt eller mega sulten, så glemmer jeg alt om gyldne løfter og spiser løs af alt det jeg ikke tåler.
Din krop undrer sig over hvad det er der sker. Den har nu i en periode fået den rigtige brændstof og motion, og pludselig får den noget "lort" som den har lidt svært ved at arbejde med.
For mig er det helt sikkert at jeg får straks luft i maven. Det er meget værrer end at spise kål og løg, fordi kroppen er ved at være vænnet af med meget af det sukker jeg normalt spiste.
Din krop reagerer åbenbart ved at du får væske i kroppen. Lidt agerpadderokkete eller lign og så skal d bare se. Inden to dage så er det væk igen.
Så ikke opgive, men glæd dig over det du har opnået indtil nu. Det skulle jo ikke gerne være forgæves vel.
En ting der også har været vigtigt for mig at huske var, at jeg havde jo ikke taget 30 kilo på på et år men snarere over 15 år. Hvordan skulle de så kunne forsvinde i løbet af et år. Min krop og min psyke skal jo også gerne kunne følge med.
Din krop undrer sig over hvad det er der sker. Den har nu i en periode fået den rigtige brændstof og motion, og pludselig får den noget "lort" som den har lidt svært ved at arbejde med.
For mig er det helt sikkert at jeg får straks luft i maven. Det er meget værrer end at spise kål og løg, fordi kroppen er ved at være vænnet af med meget af det sukker jeg normalt spiste.
Din krop reagerer åbenbart ved at du får væske i kroppen. Lidt agerpadderokkete eller lign og så skal d bare se. Inden to dage så er det væk igen.
Så ikke opgive, men glæd dig over det du har opnået indtil nu. Det skulle jo ikke gerne være forgæves vel.
En ting der også har været vigtigt for mig at huske var, at jeg havde jo ikke taget 30 kilo på på et år men snarere over 15 år. Hvordan skulle de så kunne forsvinde i løbet af et år. Min krop og min psyke skal jo også gerne kunne følge med.
17 år8. september 2007 kl. 13:23
bruger slettet
Tænkte lige på, At du selv nævner det som trøstespisning. Hvad var det for følelser der skulle trøstes... For mange af os er vant til at dulme alle vores følelser med mad, i steden for at mærke efter hvad dete r vi har godt af.
Jeg opretter lige en tråd, når jeg er mere vågen, om en bog der kan hjælpe os til at overskueliggøre hvorfor vi spiser og ikke bare hvad vi spiser.
Jeg opretter lige en tråd, når jeg er mere vågen, om en bog der kan hjælpe os til at overskueliggøre hvorfor vi spiser og ikke bare hvad vi spiser.
17 år8. september 2007 kl. 13:27
bruger slettet
re: re: Trøstespiste i går = ingen vægttab
Hej igen derude. Her sidder nu en Helle som er MEGET mere glad end da jeg skrev i fredags. Først vil jeg sige at jeg ved godt at + 600g ikke sker på 1 dag. Men fra onsdag til fredag var det hvad der skete :-(
Om det er vand i kroppen er jo egentlig ligegyldigt, det værste var at jeg faldt til trøstespisning. Og hvad var det for følelser som skulle trøstet? Det gik først op for mig i dag...! (Lang historie)
I skal næste høre noget jeg engang fandt ud af med mig selv: Min far var lige død (det VÆRSTE jeg nogensinde har oplevet) og 2 dage efter kunne jeg mærke trang til noget godt.
Min kæreste og jeg kørte en tur og jeg blev enig med ham om at jeg skulle gøre det men KUN DENNE ENE GANG! Jeg købte nogle kager og satte mig til at guffe... For første gang kunne jeg sætte ord på hvorfor jeg trøstespiser: JEG TÆNKER IKKE NÅR JEG SPISER!
Det giver stof til eftertanke og jeg har virkelig lært noget om mig selv...
På fredag er det 2 år siden min elskede far døde og kan mærke at jeg skal passe på ikke a falde i igen! god aften til jeg alle, håber min historie giver jer noget at tænke på?!?!?!
Om det er vand i kroppen er jo egentlig ligegyldigt, det værste var at jeg faldt til trøstespisning. Og hvad var det for følelser som skulle trøstet? Det gik først op for mig i dag...! (Lang historie)
I skal næste høre noget jeg engang fandt ud af med mig selv: Min far var lige død (det VÆRSTE jeg nogensinde har oplevet) og 2 dage efter kunne jeg mærke trang til noget godt.
Min kæreste og jeg kørte en tur og jeg blev enig med ham om at jeg skulle gøre det men KUN DENNE ENE GANG! Jeg købte nogle kager og satte mig til at guffe... For første gang kunne jeg sætte ord på hvorfor jeg trøstespiser: JEG TÆNKER IKKE NÅR JEG SPISER!
Det giver stof til eftertanke og jeg har virkelig lært noget om mig selv...
På fredag er det 2 år siden min elskede far døde og kan mærke at jeg skal passe på ikke a falde i igen! god aften til jeg alle, håber min historie giver jer noget at tænke på?!?!?!
17 år9. september 2007 kl. 20:34
Anonym
re: re: re: Trøstespiste i går = ingen vægttab
Hejsa! Jeg havde også en totalt falde i dag igår... Hyggede mig med en veninde med rødvin, og pludselig gik jeg amok i chips og kiks, købte chokolade på vej hjem, og endte med et par ostemadder... Jeg var slet ikke sulten, havde bare sådan en lyst til at spise!!! Og idag var vægten 1 1/2 kg højere!!!! Er det normalt med så store udsving? Forsvinder de 1 1/2 kg hurtigere igen? Hvad er det der gør at man pludselig vejer så meget mere, bare fordi man en dag spiser usundt? Der er nogen der påstår at kroppen engang imellem har brug for flere kalorier. Ok, mine falde i dage er med MANGE ekstra kalorier, men alligevel... Men synes nu for det meste at det sender mig tre skridt tilbage... Suk!
17 år14. september 2007 kl. 10:03
iakob
re: re: re: re: Trøstespiste i går = ingen vægttab
Ej, du skal bare klø på igen. Stort set hver uge har jeg udsving på ½ - 1 kilo og jeg vil tro at din kost igår bandt en masse vand (samt naturligvis nogle karorier).
Men op med humøret! Hvad er det værste der kan ske? At du ikke kommer videre i din kur, ikke sandt? Giv kuren en ekstra tand hvis du har det bedre med det - eller fortsæt bare. Det er ikke noget problem :-)
Men op med humøret! Hvad er det værste der kan ske? At du ikke kommer videre i din kur, ikke sandt? Giv kuren en ekstra tand hvis du har det bedre med det - eller fortsæt bare. Det er ikke noget problem :-)
17 år14. september 2007 kl. 20:15
bruger slettet
re: re: re: re: Trøstespiste i går = ingen vægttab
Åhhh... ved hvordan du har det! Men det er naturligt at falde i har jeg fået at vide. Må indrømme at det er godt jeg ikke er den eneste det kan ske for. Det viser jo bare at vi alle er mennesker... :-)
Klø på, vægten skal nok gå nedad igen... ;-)
Klø på, vægten skal nok gå nedad igen... ;-)
17 år16. september 2007 kl. 19:56
iakob
Kan ikke stoppe med at spise...
Hejsa
Efter en fest i lørdags hvor jeg gav mig selv lov til at spise normalt, så kunne jeg ikke stoppe igen igår. Jeg var hjemme hos den gamle og hans mad er ikke ligefrem slankekost (han er 83, så hvad kan man egentlig forlange af en landmand?). Men værst var det så i aftes hvor jeg fik adgang til slik og chips. Jeg åd sukkerfrie vingummier for at undgå chipsene (som jeg har en speciel svaghed for) og til sidst bukkede jeg under.
Idag har jeg været sulten hele dagen, men har holdt min kur. Det er helt frygteligt at lysten til at spise er abnorm høj dagene efter at man har spist en god middag!
Jeg håber lidt at få styr på det over de nærmeste par dage - forstået således at lysten til at spise mig hjernelam (eller til hjernelam spisning) går over. Det her er nok min værste krise og jeg holder kun ved kuren med fingerneglene pga stædighed!
Efter en fest i lørdags hvor jeg gav mig selv lov til at spise normalt, så kunne jeg ikke stoppe igen igår. Jeg var hjemme hos den gamle og hans mad er ikke ligefrem slankekost (han er 83, så hvad kan man egentlig forlange af en landmand?). Men værst var det så i aftes hvor jeg fik adgang til slik og chips. Jeg åd sukkerfrie vingummier for at undgå chipsene (som jeg har en speciel svaghed for) og til sidst bukkede jeg under.
Idag har jeg været sulten hele dagen, men har holdt min kur. Det er helt frygteligt at lysten til at spise er abnorm høj dagene efter at man har spist en god middag!
Jeg håber lidt at få styr på det over de nærmeste par dage - forstået således at lysten til at spise mig hjernelam (eller til hjernelam spisning) går over. Det her er nok min værste krise og jeg holder kun ved kuren med fingerneglene pga stædighed!
17 år17. september 2007 kl. 18:13