Bukser til korte, fede piger
Du læser en tråd i debat > gode rådsandi
re: Bukser til korte, fede piger
Hvis du altså har en symaskine ???
Klip ca 4 cm af forneden, gem det stykke.
Klip så bukser så de passer.
Sy det første stykke på igen. Syninger i siden skal selfølgelig passe sammen. Kanten bliver altid pæn og man kan næsten ikke se at de er blevet lagt op.
Dog kan man kun gøre det med bukser hvor benene går lige ned ( ikke med svaj eller hvis de går indad forneden )
Gør det selv og man behøver ikke at være så skrap til at sy.
Klip ca 4 cm af forneden, gem det stykke.
Klip så bukser så de passer.
Sy det første stykke på igen. Syninger i siden skal selfølgelig passe sammen. Kanten bliver altid pæn og man kan næsten ikke se at de er blevet lagt op.
Dog kan man kun gøre det med bukser hvor benene går lige ned ( ikke med svaj eller hvis de går indad forneden )
Gør det selv og man behøver ikke at være så skrap til at sy.
17 år4. august 2007 kl. 15:29
iakob
re: re: Bukser til korte, fede piger
Det forstår jeg ikke. Hvorfor skal man sy det afklippede stykke på igen og hvordan skal det vende?
17 år4. august 2007 kl. 16:34
nuzz (slettet)
re: re: re: Bukser til korte, fede piger
Jeg har næsten nøjagtig samme størrelse som dig og kender udemærket godt problemet.
Når jeg køber bukser skal de også altid lægges op, jeg er ik særlig ferm med en symaskine men er efterhånden blevet ret god til at sy mine bukser op i hånden, det forudsætter dog at det er bukser med lige ben uden diverse pynt osv. der bliver ødelagt.
Jeg klipper ingenting af, folder bare bukserne op i den rigtige længde og sætter knappenåle hele vejen rundt så jeg er sikker på benene bliver lige lange og ens hele vejen rundt. Jeg finder en passende tråd og syr så med små sting hele vejen rundt, men sådan at jeg kun lige får fat i det lag stof der vender ud når man har bukserne på, på den måde kan man (næsten) ikke se at der er 10-15 cm ombug på indersiden.
Til slut stryger jeg dem gerne lige så de falder pænt.
Håber du forstår min forklaring, den eneste slags bukser jeg endnu ikke selv har klaret på denne måde er cowboybukser, det er så hårdt at sy i i hånden.
Go' fornøgelse
Når jeg køber bukser skal de også altid lægges op, jeg er ik særlig ferm med en symaskine men er efterhånden blevet ret god til at sy mine bukser op i hånden, det forudsætter dog at det er bukser med lige ben uden diverse pynt osv. der bliver ødelagt.
Jeg klipper ingenting af, folder bare bukserne op i den rigtige længde og sætter knappenåle hele vejen rundt så jeg er sikker på benene bliver lige lange og ens hele vejen rundt. Jeg finder en passende tråd og syr så med små sting hele vejen rundt, men sådan at jeg kun lige får fat i det lag stof der vender ud når man har bukserne på, på den måde kan man (næsten) ikke se at der er 10-15 cm ombug på indersiden.
Til slut stryger jeg dem gerne lige så de falder pænt.
Håber du forstår min forklaring, den eneste slags bukser jeg endnu ikke selv har klaret på denne måde er cowboybukser, det er så hårdt at sy i i hånden.
Go' fornøgelse
17 år6. august 2007 kl. 22:07
sandi
re: re: re: re: Bukser til korte, fede piger
hej igen, har også gjort som nuzz, bare med symaskine, men skal de lægges meget op er det et problem. phy ha tror det er svært at for klare det nærmere......men ret mod ret, det lille stykke ligger du rundt om buksebenet så de 2 flossede kanter ligger oven på hinanden, hvis du prøver med nåle først kan du jo se hvordan det ser ud når du folder kanten ned.
17 år8. august 2007 kl. 13:04
iakob
re: re: re: re: re: Bukser til korte, fede piger
Ok, nu har jeg fattet hvordan det skal gøres - jeg havde syning eller hvad det nu hed, i sin tid i skolen og der tror jeg faktisk jeg prøvede det.
Og grunden til at man genbruger et fraklippet stykke er at det er det stykke der ser bedst ud i bunden, regner jeg med. Men giver det ikke en syning nederst i buksebenet? Um.. jeg må næste prøve det.
Og grunden til at man genbruger et fraklippet stykke er at det er det stykke der ser bedst ud i bunden, regner jeg med. Men giver det ikke en syning nederst i buksebenet? Um.. jeg må næste prøve det.
17 år10. august 2007 kl. 20:32
sandi
re: re: re: re: re: re: Bukser til korte, fede piger
jo det et gør der, men det ses næsten ikke. Har lige taget billed af nogle sko som jeg sælger på trendsales, lagde lige mærke til at jeg på det billed har bukser på der er lagt op på den måde. Hvis du skriver din email kan jeg sende dig billedet.
17 år14. august 2007 kl. 17:17
sandi
re: re: re: re: re: re: re: Bukser til korte, fede piger
Du kan også bare gå ind på trendsales.dk og søge på - mimic lak sko, så skulle de gerne komme frem.
17 år14. august 2007 kl. 17:19
camilla k (slettet)
re: Bukser til korte, fede piger
Hej iakob
Du kan også bare smøge bukserne en fold op. Jeg er 160, og derfor er stort set alle bukser for lange. Det ser smart ud, og er meget nemmere :) - synes jeg.
Camilla
Du kan også bare smøge bukserne en fold op. Jeg er 160, og derfor er stort set alle bukser for lange. Det ser smart ud, og er meget nemmere :) - synes jeg.
Camilla
17 år15. august 2007 kl. 12:19
iakob
re: re: Bukser til korte, fede piger
Tak for jeres svar.
Jeg synes ikke folden er særlig smart - ikke til mig i hvert tilfælde.
Jeg var inde på trendsales.dk - og den syning ser da rigtig pænt ud. Så det er måske på tide jeg finder symaskinen frem.
Men ellers er et af mine primære motivationsfaktorer til at tabe mig at kunne købe tøj som jeg umiddelbart kan passe. Det var lidt et wake-up-call da jeg var inde på levis' hjemmeside og fandt ud af at de slet ikke har bukser i min størrelse. Så tror da pokker jeg synes det var svært at finde noget nede i byen ;-)
Jeg synes ikke folden er særlig smart - ikke til mig i hvert tilfælde.
Jeg var inde på trendsales.dk - og den syning ser da rigtig pænt ud. Så det er måske på tide jeg finder symaskinen frem.
Men ellers er et af mine primære motivationsfaktorer til at tabe mig at kunne købe tøj som jeg umiddelbart kan passe. Det var lidt et wake-up-call da jeg var inde på levis' hjemmeside og fandt ud af at de slet ikke har bukser i min størrelse. Så tror da pokker jeg synes det var svært at finde noget nede i byen ;-)
17 år17. august 2007 kl. 19:17
Problemet er at når bukser passer om livet, så er de 10-15 cm for lange i benene. Og jeg er meget dårlig til at lægge bukser op.
Er der andre her med cirka de samme dimensioner som har fundet en løsning på dette problem?
Tillægsspørgsmål: hvor køber man smart sportstøj hvis man ikke bryder sig om små bluser der er syet ind i livet?
Jeg bor i Århus og handler også på nettet.