Hjælp jeg saboterer mig selv

Du læser en tråd i debat > gode råd

Hjælp jeg saboterer mig selv
Er der nogle der kan hjæpe mig med en måde til ikke at sabotere mig selv, jeg er en pige på 25 år som snart er oppe på 140kg, jeg har aldrig tabt mig før fordi jeg hver gang stopper igen. Det er lige som om at der er en bremseklods inde i mig hver gang jeg begynder på noget sundt. jeg elsker at lave mad og sund mad smager for mig lige så godt som usund... men det bliver alt for tit til det sidste. Jeg er også begyndt på et slankehold i mit træningscenter, og jeg er virkelig glad for at komme til fællestræning,men alligevel finder jeg på undskyldninger for at blive væk alt for tit. er der nogle der har prøvet det samme som kan hjælpe mig ud af den unde cirkel
17 år28. april 2007 kl. 06:47
re: Hjælp jeg saboterer mig selv
Hej whitee

Jeg synes at det er fint at du råber om hjælp. Men du er jo allerede godt i gang med en ny livsstil lyder det til. Jeg ved ikke hvor det er, at du falder tilbage til din gamle og dårlige livsstil, men det ville være fint hvis du konstaterede det, enten ved egen eller prof. hjælp.

Tror at man skal holde fast i de ting der er positive for en selv, og det er jo forskelligt alt efter hvem vi er.... Det ser i din profil ud til at du stiller dig selv overskuelige krav, hvilket er godt. Lov dig selv noget godt, når du når dit første delmål, noget du måske har ønsket dig længe og brændende. Så har du noget at se frem til, der måske kan højne motivationen i forhold til det du "ofrer".

Ved ikke om du kunne overveje at følges med en af dem du træner med, på dit slankehold. Det er ofte nemmere at være to til at opretholde diciplinen. Lov hinanden at i kommer til træningen, eller måske kunne det arrangeres at i skiftes til at hente hinanden, evt på gåben?!

Ved ikke om du kan bruge det til noget - men super at du er i gang og har indset at du må gøre noget!

Cibbe
17 år28. april 2007 kl. 08:57
re: re: Hjælp jeg saboterer mig selv
*** ugyldigt link fjernet ***

Så er den vist nemmere at tilgå......

Cibbe
17 år28. april 2007 kl. 08:58
Hej Whitee ;.)
Jeg forstår dig godt....jeg har selv prøvet så mange gange. Læst alt om hvordan man taber sig, prøvet og dumpet i hver gang, mens vægten bare stiger.
Nu har jeg været på diæt i 4 uger og jeg har ikke været sulten, jeg har ikke været lækkersulten og jeg taber mig langsomt og støt. Hvordan?? - efter alle fiaskoerne indså jeg, at jeg ikke selv kunne styre det og gik til en diætist. Og det er det bedste jeg nogensinde har gjort for min vægt. Hun har lavet en kostplan til mig med de ting jeg kan lide - samtidig har hun sørget for at den indeholder hvad den skal af proteiner, fedt, kostfibre osv. - og jeg synes faktisk, at jeg må spise meget hver dag. Jeg taster samtidig ind hver dag hvad jeg spiser - og holder på den måde gejsten oppe og der er gået sport i, at jeg hver dag ligger på de 6000 KJ (1500 kcal) jeg må få om dagen. Samtidig er vægtkurven god - for når vægten står stille i 4 dage kommer man nemt til at føle at det hele er formålsløst - men når jeg så kan se hvormeget jeg har tabt siden jeg startede og at jeg holder mig på mine 6000 KJ - så ved jeg at jeg er på rette vej - og mister ikke modet. Jeg skal tabe mig 25 kg. og jeg syntes at det var helt uoverskueligt, men efter jeg har været hos diætisten er jeg forbløffet over, at det bare kører.
Held og lykke!!!!!!!!!
;.) Mille
17 år28. april 2007 kl. 09:00
Jeg har selv haft sådan en bremseklods... Har vejet 115 kg og kunne ikke tabe mig selvom jeg hver eneste dag tænkte over min vægt og alt det jeg gerne ville tabe og al den sunde mad jeg ville spise fra nu af....det blev bare aldrig rigtig til noget...
Nu har jeg så gået til en psykolog ca 10 gange, jeg startede der pga noget helt andet, men det har gjort at jeg har lært en masse om mig selv, deriblandt noget om hvad der har været min "bremseklods"...
Nu er jeg meget tæt på at være under de 100 kg, taber mig min. 1 kg om ugen og det hele er pludselig ikke noget problem mere...Jeg har det bare pisse godt! Det er virkelig det bedste jeg nogensinde har gjort for mig selv....
Jeg vil gerne fortælle dig mere om det hvis du er interesseret...
17 år28. april 2007 kl. 10:30
Whitee, jeg tror, at du har fat i det helt rigtige, når du siger, at du saboterer dig selv. Jeg har lige nogle meget svære spørgsmål, som måske kan inspirere dig til at komme videre:
Er der andre ting i dit liv, hvor du gør det modsatte af, hvad der er bedst for dig?
Kan det tænkes, at du ikke synes, at du fortjener bedre?
Er du bange for at være god ved dig selv?
---
Jeg kigger forbi senere.
17 år28. april 2007 kl. 17:45
Hejsa og tusind tak for alle jeres gode råd. Jeg har i hvert fald fået endnu mere motivation nu og jeg håber virkelig at jeg kommer igang nu
17 år2. maj 2007 kl. 07:38
Hej Whitee
Kender alt for godt de problematikken!
Jeg har lige som dig selv haft svært ved, at tabe mig, det var som at jeg aldrig kunne komme rigtigt i gang. Uendelig mange dårlig undskyldninger.
For midt vedkommende har jeg erfaret at jeg, i mit hoved, havde gjort al den "usunde" mad til strengt forbudte sager. Det værste jeg kunne gøre var altså at spise det, og dermed når det skete at jeg spiste det, så dunkede jeg mig i hoevdet igen og igen. Alt dette dunkeri påvirkede min vægt meget, for så kunne jeg jo lige så godt spise videre, nu da jeg allerede havde ødelagt det. Mit problem er nu at jeg har taget dette "dunkeri" med mig, således at jeg nu er alt for hård ved mig selv og mine evner her i livet, så når andre ting ikke lykkes, ja så dunker jeg mig i hovedet og spiser bagefter.
I løbet af det sidste år har jeg tabt mig 25 kg, udelukkende ved at motionere og ændre på min kost, men ikke mindst har jeg forsøgt at ændre mine tanker. Nu forsøger jeg at tænke på det "usunde" som noget jegmå spise lige så meget af som jeg vil, men som JEG vælger ikke at spise.
Det har virkelig hjulpet på mig, selvfølgelig får jeg flip hvor det hele ikke er så simpelt, men jeg føler en anden form for kontrol - istedet for at maden kontrollere mig!! I takt med at jeg har tabt mig er min motivation for at træne steget betydeligt, er nærmest hooked......troede ikke det skulle ske for mig! ved ikke om det er til nogen hjælp, men jeg tror ofte at overvægt skyldes det som foregår i hoevdet på den enkelte, måske er det ikke der det starter, men som kiloene kommer på - ændres det menneske det sker for, og ens tanker om sig selv ændres! Og det er ærgeligt....nå jeg kunne blive ved...god aften..
17 år28. maj 2007 kl. 21:07
Hej Whitee
Jeg står i selv samme situation. Nu har jeg oprettet mig herinde som et håb og gejst til at komme videre. Jeg tænker ikke når jeg spiser - det sker bare! Derfor er det så svært for mig at tabe de mange kilo. Jeg vejer 129,5 kg og vil gerne af med 30kg. Hvis du vil, vil jeg meget gerne skrive yderligere med dig (over MSN mail el. lign?) Måske vi kan opmuntre hinanden til motion og gode kost vaner. Jeg manger i hvert fald én i med samme situation som jeg kan komme i kontakt med til lidt sparring :-) Ellers fat mod, bare det du er i dette forum betyder du har erkendt at der skal gøres noget og det er 1. skridt ;-) Knus Helle
17 år31. juli 2007 kl. 21:17
re: re: Hjælp jeg saboterer mig selv
hej helle
jeg har lært at spise med måde nu sidst jeg var ved lægen var min blodsukke meget højt jeg spise aldrig hvidt brød mere og jeg tage kun en gang når jeg spise og jeg har tabt mig 1,9 kg siden fredag
hilsen tut
17 år31. juli 2007 kl. 21:55

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });