KUR-TE/ Sea salt te ???

Du læser en tråd i debat > gode råd

KUR-TE/ Sea salt te ???
Er ny her - lige startet idag (6/6-10) og overvejer at sætte min slankekur i gang med et "boost" - har læst om sea salt teen som skulle virke udrensende og derved slankende effekt. Nogen af Jer der har gode erfaringer med den ?
14 år6. juni 2010 kl. 23:31
re: KUR-TE/ Sea salt te ???
Generelt er udrensning en myte, når det gælder slankekure. Skal man tabe sig, skal man forbrænde flere kalorier end man indtager. Udrensning sætter ikke din forbrænding igang. Følger man en decideret udrensningskur kan man dog arguementere for, at det nedsætter dit kalorieindtag, men da du under en slankekur stadig har brug for fedt, proteiner og kulhydrater i moderate mængder, er en udrensningskur absolut ikke gavnlig.
14 år7. juni 2010 kl. 09:11
Jeg er HELT uenig med dig KirstineBrix.
Der er flere forskellige måder at sparke et vægttab i gang ved hjælp af et boost af forbrænding og stofskifte.
De bliver benyttet af meget overvægtige mennesker eksempelvis inden de skal have en fedmeoperation og udskrives af diverse læger.

Hvor SUNDE de er, kan imidlertid diskuteres, men da de udelukkende er ment som en chockkur for kroppen med det formål at booste stofskifte og forbrænding må de heller aldrig overskride 1-2 uger :)

Mht. til sea salt teen kender jeg den ikke, men grøn te har i sig selv en slankende effekt, idet den ligesom kaffe sætter forbrændingen lidt op. Du skal dog drikke min.4-5 kopper om dagen for at kunne se en effekt :)
14 år7. juni 2010 kl. 12:55
OK... De skriver også det er en 14 dages kur ...med et krus hveranden dag, da der er sennes i, som skulle virke meget afførende. Og det er også netop på den måde som du beskriver at jeg ønsker og på den anden side - er det vel også sundt at få renset ud i systemet af alle de affaldsstoffer og væske kroppen "opsamler" så man er klar til at starte på noget nyt :)
14 år7. juni 2010 kl. 13:28
Tjah, det er der MEGET delte meninger om. Jeg mener jo ikke en udrensning kan skade, men er måske nok tit overvurderet. Jeg hælder efterhånden til at motion og vand er langt mere udrensende end diverse kure. Men man føler sig dejligt tilpas, ikke mindst mentalt, og det er ikke at kimse af. God klargøring! :-)
14 år7. juni 2010 kl. 15:58
Jeg er helt enig SiriS, og en kur starter jo også i hovedet, så hvis man føler sig udrenset, så giver det vel også fysisk udslag.

Reelt er masser af vand og rigelig motion også udrensende i sig selv :)

Men det er da muligt, at Sea Salt te udrenser kroppen for giftstoffer. det skal jeg ikke kunne udtale mig om. Personligt er jeg begyndt på det, jeg kalder "stenalderlivsstilen". Dvs. såvidt muligt ingen forarbejdede fødemidler og det er reelt en simpel måde at omlægge kosten. Jeg kigger blot i kurven, inden jeg går til kassen og foretager "stenalder-tjek" på den måde undgår jeg mange fælder ;D
14 år7. juni 2010 kl. 18:22
Nu er den i hvert fald købt og første krus drukket...så må tiden vise om pengene er givet godt ud ...ellers blev jeg ikke fattigere af de 50 kr lol :)
14 år7. juni 2010 kl. 19:34
Giv os endelig et praj om dine erfaringer med det :)

- Og et krus te hver anden dag kan i hvert fald ikke skade.
14 år7. juni 2010 kl. 20:21
Jeg er enig i, at det mentalt kan sætte noget i gang, men mener stadig ikke, at en udrensningskur er en fysisk sund start for et vægttab. Men hvis du vil vide mere, så kan du jo slå op på følgende link:

sundhedslex.dk

Bemærk, at der står, "at det ud fra en traditionel lægevidenskabelig optik endnu ikke er videnskabeligt dokumenteret, at nogen som helst form for udrensningskur kan udrense affalds- og giftstoffer fra kroppen."

Længere nede beskrives to forskellige kategorier af udrensningskure, hvoraf den ene er kategoriseret som 'diæt'. Denne kan vel have en slankende effekt, men igen er den baseret på vand og grønt, og dermed vil man naturligt komme i underskud med det anbefalede daglige indtag af især proteiner, hvilket i min optik på ingen måde er gavnligt - også selv om det blot er 1-2 uger. For at understøtte mit postulat, vil jeg fortælle en ting. Der er foretaget en undersøgelse, hvor to grupper skulle tabe sig. Hver gruppe fik et mad- og træningsprogram, de skulle følge. Den ene gruppes madprogram indeholdt flere proteiner end den andens, og gæt, hvilken gruppe, der havde tabt sig mest, da forsøget var overstået? Dem, der havde indtaget flere proteiner. Igen et argument for hvorfor udrensningskure, der ikke består af andet end vand/te og grønt ikke er gavnligt.

Det er blot min mening, men du skal selvfølgelig gøre, hvad du føler for :-)
14 år8. juni 2010 kl. 12:11
Øhhh, hvor vil du lige hen med det?? Du skriver om generel detox, hvor jeg skriver om maximering af forbrænding og boost af stofskifte?!?

Som Siris netop skriver, er der MEGET delte meninger om den sag. Derfor kan jeg med et par tryk på tasterne finde en masse sider og eksperter, der mener det modsatte af det, de skriver på sundhedslex. Eksempelvis på naturnetdoktor, dinsundhed og slankigen.
Du henviser til en undersøgelse, der i denne forbindelse er totalt irelevant??? At den proteinrige gruppe tabte umidelbart mest først, er da ren Atkinslogik??

Detoxing handler om en bedre syre-base balance i kroppen. Nogle fødevarer virker basiske - andre syredannende - i kroppen. 13-dages kuren har dokumenteret effekt i forhold til at sætte forbrænding og stofskiftet op, hvis den følges slavisk. Den bliver anbefalet af læger specielt i forbindelse med det obligatoriske vægttab før fedmeoperationer.

Endvidere føler jeg, at du totalt har misforstået trådstarter. Vi taler om en te, hun skal drikke hver anden dag, for at sætte gang i et vægttab og IKKE de former for udrensning du beskriver. Hun skal jo ikke udelukkende leve af den?!?

Du har ret til at have din holdning. Jeg skrev personligt, at det kunne diskuteres, hvorvidt chokdiæter er SUNDE. Men at de er virksomme er indiskutabel :)
14 år8. juni 2010 kl. 15:08

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });