Rygestop

Du læser en tråd i debat > gode råd

Rygestop
Er der nogen her der kan hjælpe mig!
Jeg er stoppet med at ryge i april måned - og har siden da forsøgt at tabe mig lidt. Og det er fuldstændig håbløst! Uanset hvad jeg gør - så følger jeg det som om at det er en kamp bare det at holde vægten!
Hvor lang tid mon der går førend stofskiftet har stabiliseret sig?
Jeg har tidligere været holdt op med at ryge - men jeg kan ikke huske hvor lang tid der gik?
Er der nogen der har gode råd?

Hilsen den fortvivlede ex-ryger
19 år4. juli 2005 kl. 09:43
re: Rygestop
Hej Parsberg..

jeg har virkelig medfølelse med dig.. ik fordi jeg selv har haft problemet overhovdet.. har aldrig rigtig røget fast.. men jeg ville bare lige sige til dig, at det er det bedste du har gjort, at stoppe med at ryge.. og håber også du derefter får styr på stofskiftet..

har du hørt om atkinskuren, jeg har læst i den, at den også var god mod rygestop.. men aner ik hvorfor eller hvordan.. *G* Det var vist mest sådan generalt om afhængighed..

Men lån nogle bøger om vægtab på biblioteket, det har hjulpet mig meget til at tabe mig.. to anbefalinger er: dr. atkins bog, samt south beach kuren..

God fornøjelse..

mariadk
19 år4. juli 2005 kl. 10:50
re: re: Rygestop
Hej Mariadk.
Tak for din opmuntring - det luner altid.
Jeg har fkatisk snart hørt såmeget om de to kure - men er lidt i tvivl om hvad der er godt. Jeg tjekkede lige på vores lokalbibliotek på nettet - og bøgerne er selvfølgelig lånt ud og forudbestilt af de næste - men jeg tror jeg prøver hos boghandleren og ser hvad de koster.

Har ud nogen erfaring med nogen af de kure (omlægninger)?
khParsberg
19 år4. juli 2005 kl. 11:49
re: re: re: Rygestop
Hej Parsberg,

ja det har jeg.. gode erfaringer.. Har været på atkins nu 2 gange, første gang tabte jeg 5 kilo rigtig hurtigt, men tog dem på igen, pga gik tilbage til at spise slik og rigtig usundt.. nu er jeg på den igen, og det har været super godt, har mere energi, bedre kredsløb, mine led siger ikke knæg mere og jeg har det bare rigtig godt.. hvis du vil kan vi støtte hinanden og jeg kan hjælpe dig igang..
Du kan evt skrive til mig på min email !

Ja jeg ville også ha læst south beach kuren på biblioteket, men er også udlånt der.. hvis du er god til engelsk, kan man finde nogle ret billige bøger på nettet, ebay.com, men jeg synes bare mad-, og læge-gloserne er vildt svære at oversætte.. hehe..

God fornøjelse *S*

Maria
19 år5. juli 2005 kl. 09:57
re: re: re: re: Rygestop
Hej Maria
Jeg er faktisk rigtig interesseret, men er lidt usikker på om det er sundt eller ej.
Der er så mange der har gode erfaringer, men det er måske min skepsis der spiller mig et puds??

Har du nogen ide om hvor jeg kan finde principperne - for fase 1`?
Eller vil du anbefale at man køber bogen?

kh

Parsberg
19 år5. juli 2005 kl. 14:09
re: re: re: re: re: Rygestop
ja du kan gå ind på atkins.com og så er der et link til den danske side. selvfølgelig, det er sundt at være skæptisk, man skal ikke bare sluge alting råt.
men jeg ville aldrig anbefale det, hvis jeg ikke var 100% sikker på at det ikke er farligt eller usundt.

Jeg læste bogen før jeg startede, og det vil jeg klart anbefale, men man kan også læse en hel del på hjemmesiden..

Maria
19 år5. juli 2005 kl. 14:17
re: re: re: re: re: re: Rygestop
atkins-dk.com

her er den danske side.. jeg synes dog den er lidt rodet!! hehe
19 år5. juli 2005 kl. 14:19
re: re: re: re: re: re: re: Rygestop
Personligt har jeg dog hørt, at man ikke bør følge Atkins-diæten, hvis man ønsker permanent vægttab, men det er et udmærket alternativ, hvis du ønsker at smide nogle kilo før ferien, for eksempel. Det er ikke sundt at spise rødt kød, æg osv. i alt for store mængder på længere sigt, det kan blandt andet føre til blodpropper, forhøjet kolesteroltal, kræft, og andre knap så gavnlige sideeffekter.
Bare mine to øre. :)
19 år7. juli 2005 kl. 22:34
re: Rygestop
Hejsa!
Er selv holdt op med at ryge for ca. 8uger siden, og jeg har det virkelig godt med det (Læste bogen:Endelig ikke-ryger)
Jeg tog de næste 4 uger 1 kilo på om ugen, og jeg spiste IKKE mere end jeg altid har gjort (heller ikke slik) Jeg søgte lidt om emnet på nettet og faldt over en nylig skrevet rapport om emnet til sundhedsstyrelsen. I rapporten stod at rygerer forbrænder ca.140-200kcal mere om dagen end ikke rygere... Der stod også at de kilo eks-rygere tager på stabiliserer sig i løbet af 6mdr. og det i gennemsnit er 7kg.
Det kan man så leve med...eller lade være! I mit tilfælde er jeg begyndt at motionere ca.30-50min om dagen og jeg har nu smidt de kilo jeg tog på igen.... Tanya
19 år13. juli 2005 kl. 02:04
re: re: Rygestop
Hej igen
Det synes jeg egentlig også jeg har forsøgt - men kender du det - så går det godt i 3 dage, så er der lige et par dage hvor jeg ikke har tid..... så kører spiralen, men det er nok den eneste vej. hmmm
19 år13. juli 2005 kl. 07:11

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });