Falske slankeråd

Du læser en tråd i debat > gode råd

Falske slankeråd
Her er en oversigt over falske slankeråd:

fpn.dk

Og her er der en artikel om hvorfor det ikke er en god idé at spise kulhydrat-fattig og protein-rig mens man er på kur: fpn.dk
16 år13. august 2008 kl. 09:31
re: Falske slankeråd
jeg kan kun sige at jeg er ikke enig, for mig virker det ,med mindre kulhydrater jo mindre lækkersulten er jeg, og jo mere fedt forbrænder jeg.
16 år19. august 2008 kl. 09:07
I virkeligheden kan man jo kun sige om en kur har virket, hvis vægttabet også eksisterer et par år efter ;-)

Jeg har god svært ved at forstå hvordan man kan være lækkersulten efter at have spist rugbrød eller kartofler - men ikke efter blomkål og broccoli? Hvordan får du dine fibre, hvis du ikke spiser rugbrød til frokost?
16 år20. august 2008 kl. 10:44
Ved jo ikke præcis hvordan Bri spiser. Men jeg spiser heller ikke de hurtige kulhydrater, og opnår derved meget mindre lækkersult. (og sparer en masse kalorier)

Jeg spiser masser af rugbrød (indtil videre tre hele skiver i dag) og lidt kartofler. Det sker der ikke noget ved. Spiser jeg derimod ris er jeg vildt sulten efter allerede en halv time igen.....

Min kost er heller ikke som sådan kulhydratfattig, men jeg får sjældent smilier på fordelingen.

Hvorvidt vægttabet er holdbart vil tiden vise. Men første betingelse er jo at man taber sig overhovedet......
16 år20. august 2008 kl. 15:24
Så sandt, så sandt :-)

Hvad med kartofler, vejle? Spiser du dem?
16 år20. august 2008 kl. 20:22
Jeg spiser ofte rugbrød, havregryn mv. men der er også dage hvor jeg helt undlader det, og der får jeg altså masser af fibre gennem mit frugt og grønt- ingen problem overhoved...
16 år21. august 2008 kl. 00:11
hej.re: Falske slankeråd
fibre får jeg ved at spise mange rå grøntsager, f.eks broccoli, blomkål, kinakål. dertil spiser jeg æg, rejer kylling, bøf osv. nu spiser jeg også rugbrød men kun en skive ca hver anden dag, lidt forskelligt efter hvad jeg har lyst til.
16 år26. august 2008 kl. 09:57
re: hej.re: Falske slankeråd
Ja jeg spiser kartofler, men kun een. :-)
Jeg spiser desuden to klidkiks om dagen (35% kostfibre)
16 år28. august 2008 kl. 08:35
re: hej.re: Falske slankeråd
Endnu en gang må man vel konstatere, at det der virker for den ene, ikke nødvendigvis er rigtigt for den anden!!
Jeg kunne personligt ikke forestille mig at undvære kartofler eller rugbrød - både fordi fibrene er ret effektive i forhold til den irriterede tyktarm, jeg har været i besiddelse af det meste af mit liv, fordi jeg elsker det og fordi det giver mig en større mæthedsfornemmelse end så mange andre madvarer. Jeg har dog måtte konstatere, at jeg i en periode spiste for lidt protein, hvilket gjorde mig træt og lækkersulten. Så for mig er det bedste altså at følge sundhedsmyndighedernes anbefalinger.
16 år28. august 2008 kl. 15:41
Endelig! Jeg har ledt utrolig længe efter noget som "beviser" at det er dårlig at drikke light sodavand(eller bare light produkter generalt) og har vidst at der var noget derude fordi jeg har læst det før men har bare ikke kunne finde det.

Men der står at jeg burde begynde at drikke lidt^^ Vil dog ikke begynde, hader at drikke.
16 år29. september 2008 kl. 11:14

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });