vær hilset! pave af vodka.
Jeg er selv på SU & samtidigt alenemor til 2 drenge.
Det ER svært at få til at løbe rundt. Jeg har startede med et budget på 75 kr. om dagen til alt...mad, tøj dog ik faste udgifter som transport og forsikringer mm.
Vi levede ik sundt. den stod på nemme retter som spaghetti og lign. og jeg endte med at gå ned med stress.
Gennem en kostændring kom jeg ovenpå igen uden psykolog. Det tog 5 mdr.
Nu har jeg sat budgettet op. til 150 kr, om dagen. Vi har ikke pengene, men vi har ikke råd til at lade være. så pt. belastes kassekreditten og SU-lån.
Samtidigt indtaster jeg SAMTLIGE bonner i et regneark, så jeg kan se hvordan fordelingen af mine penge ryger af sted. Pt. er det hele 45% der går til frugt/grønt. jeg kan imidlertid også se fisk tager en stor del af budgettet. men pasta og brød er meget begrænset. og brød er jo faktisk dyrt.
Jeg kan ikke rigtigt komme med et godt råd, for jeg kan jo ikke selv få det til at hænge sammen. Men har valgt at vi SKAL leve sundt. koste hvad det må.
Jeg ville iøvrigt vælge frugt/grønt frem for kød & pasta. Det tager såmænd ik lang tid, hvis man finder gode opskrifter. og frugten er god i en smoothie.
jeg tror det er rigtigt længe siden madlavning har taget længere tid end 20 min. herhjemme. og meget bliver lavet i ovnen så der kan man jo så lave andre ting.
Jeg vil anbefale dig at låne f.eks. lene hanssons bøger på biblioteket og se om ik du kan finde inspiration der. Det virker for mig. og mine børn elsker hendes opskrifter.
førhen hadede de grøntsager.
#2 af Pokemom (slettet)
Vi kan vist være enige om at grøntsager er dyre.
Jeg syntes at de er langtidskrævende at tilberede og derfor køber jeg groft brød og rygbrød.
Jeg føler lidt jeg skal vælge imellem kød og grøntsager når jeg står i ALDI, da begge ting er økonomisk irriterende.
Så det ender med at jeg vælger kød og ris/pasta eller lignene..
Det er ikke særlig sundt, og det eneste jeg sådan rigtig spiser af grøntsager er gulerødder og appelsiner som frugt.
Mit spørgsmål er så, hvordan lever man sundt og rigtigt på su?
- nogle fif evt?
venlig hilsen, Paven af vodka.