#2 af beta (slettet)
Svimmel
Du læser en tråd i debat > vægttabbeta (slettet)
re: Svimmel
Hej
Det er ret ubehagelig med pludselig svimmelhed, håber ikke for dig at det sker igen.
Prøv at skære ned på din kaffe og drik vand i stedet, jeg får selv dette problemer hvis jeg ikke drikker vand nok
Det er ret ubehagelig med pludselig svimmelhed, håber ikke for dig at det sker igen.
Prøv at skære ned på din kaffe og drik vand i stedet, jeg får selv dette problemer hvis jeg ikke drikker vand nok
17 år1. november 2007 kl. 20:57
mortilfreja (slettet)
Ja, det kender jeg også, og det er rigtig ubehageligt....
Det lyder som om du har rejst dig for hurtigt, så du har fået det der kaldes ortostatisk blodtryksfald; altså hvor blodet ikke har kunne nå at finde vej til dit hovede hurtigt nok idet du rejste dig...
Men det kan også have andre årdager, fx. lavt blodsukker el. væskemangel. Kunne det måske være tilfældet?
Det lyder som om du har rejst dig for hurtigt, så du har fået det der kaldes ortostatisk blodtryksfald; altså hvor blodet ikke har kunne nå at finde vej til dit hovede hurtigt nok idet du rejste dig...
Men det kan også have andre årdager, fx. lavt blodsukker el. væskemangel. Kunne det måske være tilfældet?
17 år1. november 2007 kl. 21:03
iakob
Jeg har prøvet det før - det er bare ret lang tid siden.
Jeg drikker over 1500 gram væske om dagen - de fleste dage tættere på 2000 gram så om det er manglende væske tror jeg ikke. Det kan heller ikke være lav blodsukker fordi det skete over frokost - og alligevel fordi umiddelbart efter frokost cyklede jeg godt 20 min på motionscykel. Kan være jeg havde forbrædt sukkeret i blodet?
Hm.. må hellere drikke et glas vand i morgen når jeg møder - og så slå over til kaffen :)
Tak for jeres svar.
Jeg drikker over 1500 gram væske om dagen - de fleste dage tættere på 2000 gram så om det er manglende væske tror jeg ikke. Det kan heller ikke være lav blodsukker fordi det skete over frokost - og alligevel fordi umiddelbart efter frokost cyklede jeg godt 20 min på motionscykel. Kan være jeg havde forbrædt sukkeret i blodet?
Hm.. må hellere drikke et glas vand i morgen når jeg møder - og så slå over til kaffen :)
Tak for jeres svar.
17 år1. november 2007 kl. 21:34
Easy (slettet)
hej. Når du drikker som du gør (det kunne godt lyde og opfattes forkert :-)) og du lige havde spist, er jeg også tilhænger af blodtryksfaldet. Jeg får det nemlig selv ofte, og ALTID når jeg har siddet på hug og rejser mig. Det er ikke noget med din nye sunde livsstil, men ganske enkelt fysiologisk - blodet kommer for "langsomt" til hovedet - og så blir man svimmel. Hilsner om en god dag uden svimmelhed......
17 år2. november 2007 kl. 07:25
iakob
Ok. Så er der ikke noget at være nervøs over. Tak for det.
Sjovt at jeg led meget af det da mine mad+motionsvaner var allermest usund og slet ikke mens mine børn var helt små og jeg var udsat for mange hurtige... altså at jeg skulle rejse mig hurtigt ;-).
Men tak igen for jeres vurdering.
Sjovt at jeg led meget af det da mine mad+motionsvaner var allermest usund og slet ikke mens mine børn var helt små og jeg var udsat for mange hurtige... altså at jeg skulle rejse mig hurtigt ;-).
Men tak igen for jeres vurdering.
17 år2. november 2007 kl. 08:52
Jeg tænkte at det nok ikke betød noget - men det skete igen lidt senere.
Jeg har ellers ikke døjet med svimmehed rigtig længe - gjorde det lidt før jeg mødte min nuværende mand. Da jeg var alene og sad foran computeren cirka 12 timer i døgnet og spiste vildt usundt.
Hvad kan det skyldes? For meget kaffe? Jeg har drukket lige lidt mere kaffe end jeg plejer de sidste dage. For lidt at drikke? For lidt søvn?
Jeg blev da helt forskrækket.